Staňte se naším zákazníkem. Je to snadné.

Získat MAKRO kartu

Mistrovství ČR v otevírání ústřic 2013

Praha 14. března 2013 V sobotu 23. března se na Staroměstském náměstí koná 12. ročník Mistrovství ČR v otevírání ústřic. Od 14:00 hodin se profesionálové utkají v otevírání 30 ks ústřic typu Belon. Hodnotí se úprava, čistota pracoviště a rychlost otevření. Vítěz bude vyhlášen v 16:00 hodin. Organizátorem soutěže je Pražský kulinářský institut a partnerem soutěže je společnost MAKRO Cash & Carry ČR, která je zároveň hlavním dodavatelem ústřic pro soutěž.

Petr Olbrich, Head of TGM HoReCa CZ&SK, při této příležitosti uvedl: „Společnost MAKRO se již několik let zaměřuje na prodej čerstvých mořských ryb a korýšů a buduje důvěru v jejich kvalitu. Nejenom naši HoReCa zákazníci se mohou i díky naší přímé distribuci z rybí platformy spolehnout, že je dostanou v perfektním stavu. Nárůst v prodejích ústřic zaznamenáváme každý rok, ale mezi lety 2011 a 2012 jsme v ČR prodali objemově o 42 % více. V Praze a na Karlovarsku to bylo dokonce o 62 %!
 
Mistrovství proběhne podle mezinárodních pravidel. Každý ze soutěžících bude otevírat třicet ústřic typu Belon, které se používají jak na evropském, tak na světovém šampionátu. Správně otevřené ústřice poputují mezi diváky na ochutnávku.
 
Výkony soutěžících bude hodnotit Bernard Schaut, Key Account Manager Fish MAKRO, který říká: „Letos jsme náš sortiment ústřic podstatně rozšířili. Zjistili jsme totiž, že si zákazníci začali kupovat různé druhy ústřic a doma pak pořádají vlastní ochutnávky a zkoušejí je snoubit s vínem.“ 
 
Vítěz národního kola bude v září vyslán, aby reprezentoval Českou republiku na světovém šampionátu v irském Galway, stejně jako loňská vítězka Eliška Marková. 
 
Roman Vaněk z PRAKULu komentuje tuto událost citátem známého francouzského básníka a esejisty Léona-Paula Fargue: „Miluji ústřice: člověk má pocit, jako by políbil moře na ústa.
 
Přijďte se podívat a podpořit soutěžící!
 

Zajímavost o ústřicích a perlách:

Ačkoli ve světě ústřic existuje i jeden poddruh známý jako „perlová ústřice“, má de facto každá běžná ústřice možnost rodit perly. Na začátku je cizí těleso (zrnko písku atd.), které vnikne do ústřice a vyprovokuje ji k tvorbě perleti. Perleť je směs vápníku a bílkovin. Za nějaký čas je perla vytvořena a může putovat například do náhrdelníku.


METRO / MAKRO Cash & Carry
provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

Pro více informací kontaktujte:

Simona Krautová, PR Director
PLEON Impact
tel.:+420 602 284 282
e-mail: simona.krautova@pleon-impact.cz

Romana Nýdrle, ředitelka korporátní komunikace
MAKRO Cash & Carry ČR
tel: 220 389 521
e-mail: romana.nydrle@makro.cz
www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz


Kontakt:


Romana Nýdrle
Head of Corporate Communications
MAKRO Cash & Carry CR s.r.o.
Tel.: +420 251 111 521
Fax: +420 251 111 150
romana.nydrle@makro.cz

Romana Nýdrle
Tisková zpráva ke stažení