Staňte se naším zákazníkem. Je to snadné.

Získat MAKRO kartu

Jitka a Richard Kantovi získali první titul MAKRO Dobrý podnikatel. Vyrábí vitráže

9. října 2014 - Výrobci uměleckých vitráží Jitka a Richard Kantovi z Lubence vyhráli soutěž MAKRO Dobrý podnikatel 2014. Ve volném čase opravují kostel s gotickým presbytářem a jejich práce bude reprezentovat Českou republiku na výstavě EXPO 2015. Cenu veřejnosti získal Luděk Bil z Přerova, který svůj život zasvětil gastronomii. Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR udělila zvláštní ocenění majitelce pražírny kávy Aleně Fuksové.

Porotu nejvíce zaujal příběh manželů Kantových. Ti si dnes z galavečera v Národním domě na Vinohradech odnesli hlavní cenu a titul MAKRO Dobrý podnikatel 2014. Přes dvacet let se ve své firmě Skloart věnují výrobě a restaurování uměleckých vitráží. Ve volném čase zachraňují památky ve svém okolí. Manželé dostali 100 000 korun v hotovosti od společnosti MAKRO Cash & Carry ČR. Plánují je využít na otevření muzea vitráží v kostele svatého Jiljí v Libyni, který již několik let opravují.

„Příběh Kantových má náboj a dokazuje, že s dobrým nápadem se dá podnikat všude a ještě u toho dělat něco pro ostatní,“ komentuje výsledky člen poroty Jan Žák, ředitel nákupu v MAKRO. „Podnikatel je pro mě někdo, kdo v první řadě dává lidem práci, má za sebou určitou historii a vytváří zisk, ze kterého potom pomáhá ostatním. Přesně tohle Kantovi splnili, a proto zvítězili,“ doplňuje svá kritéria pro hodnocení předseda poroty a zakladatel Pražského kulinářského institutu Roman Vaněk.

Veřejnost svým příběhem nejvíce zaujal Luděk Bil, majitel Gastrocentra Moravia. Kromě kuchařského studia vede řadu kuchařských soutěží a předává své znalosti na školeních. V Přerově podporuje organizace pro handicapované a připravuje občerstvení na jejich akce. Ze soutěže si odnáší 100 000 korun na propagaci svého podnikání.

„Mezi finalisty se našly i obdivuhodné příběhy žen, které se snaží vyřešit konkrétní sociální problém. Tuto odvahu jsme se rozhodli odměnit a vyhlásit ještě zvláštní Cenu Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR,“ vysvětluje porotkyně Eva Svobodová, generální ředitelka asociace. Cenu AMSP ČR získala Alena Fuksová. Ve své pražírně kávy zaměstnává mentálně handicapované z Domova na rozcestí ze Svitav. Příběh se zalíbil i Evě Štěpánkové, zakladatelce společnosti RYOR: „Nejvíce mě zaujaly příběhy žen, které začaly podnikat v pozdějším věku a často po těžkých životních zkouškách. Za to jim patří můj velký obdiv.“

„Soutěž splnila svůj cíl a stala se skutečnou oslavou malého a středního podnikání. Mám radost, že se už v Čechách nebojíme ukázat, že jsme v něčem dobří. Vítězové i dalších více než 130 přihlášených příběhů jsou toho důkazem,“ dodává Jan Žák z MAKRO.

Do prvního ročníku soutěže MAKRO Dobrý podnikatel se přihlásilo více než 130 podnikatelů. Podmínkou účasti je úspěšné podnikání a zapojení do společensky prospěšných aktivit. Soutěž je určena pro drobné firmy. Nikdo ze soutěžících proto nesmí zaměstnávat více než 30 lidí. Veřejnost hlasovala pro podnikatelské příběhy během května a června.

Odborná porota ve složení: zakladatel Pražského kulinářského institutu Roman Vaněk, generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Eva Svobodová, zakladatelka společnosti RYOR Eva Štěpánková a ředitel nákupu MAKRO Cash & Carry ČR Jan Žák na začátku prázdnin potvrdila finálovou patnáctku, z níž pak vybrala vítěze hlavní ceny.

Slavnostní vyhlášení prvního ročníku soutěže MAKRO Dobrý podnikatel proběhlo 9. října v prostorách Národního domu na Vinohradech v Praze. Soutěž organizuje společnost MAKRO Cash & Carry ČR. Odborným garantem je Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky.

Jitka a Richard Kantovi

Manželé Jitka a Richard Kantovi (44) z Lubence začali podnikat už v roce 1993. Zaměřují se na výrobu a restaurování uměleckých vitráží. Na začátku neměli zkušenosti s podnikáním, ani s tím, co vše toto řemeslo obnáší. Jitka hned po prvním roce otěhotněla. Po porodu syna se firmy ujal její manžel Richard Kanta, který byl tímto krokem přinucen opustit práci ve strojírenské továrně. Vznikl tak tandem, který společně podniká již více než 20 let.

Nyní mají tři zaměstnance, ale v době před krizí jejich firma Skloart čítala až 17 pracovníků. Jejich práce měla ohlas i v zahraničí, vyváželi třeba do Holandska. Během krize však přišli téměř o všechno. Báli se, že je úplně položí. Zákazníci z Německa a Holandska ale začali znovu objednávat, Kantovi navíc vyhráli velkou zakázku pro galerii z New Yorku. Již příští rok bude jejich práce reprezentovat Českou republiku na výstavě EXPO v Miláně.

Aktivita těchto manželů podnikáním nekončí. Od církve zakoupili za korunu kostel sv. Jiljí v Libyni v havarijním stavu a založili občanské sdružení na jeho záchranu. Na opravu kostela shánějí dotace, sponzory a také přispívají ze svého. Zatím se jim povedlo jej zastřešit, zajistit statiku, vybudovat novou podlahu a opravit presbytář. Stavbu zpřístupnili turistům a pořádají v něm kulturní akce. V kostele plánují otevřít unikátní vitrážové muzeum evropského významu.


METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

Pro více informací kontaktujte:


Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz

Romana Nýdrle, ředitelka korporátní komunikace
MAKRO Cash & Carry ČR
tel:    220 389 521
e-mail: romana.nydrle@makro.cz

www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz

Kontakt:


Romana Nýdrle
Head of Corporate Communications
MAKRO Cash & Carry CR s.r.o.
Tel.: +420 251 111 521
Fax: +420 251 111 150
romana.nydrle@makro.cz

Romana Nýdrle
Tisková zpráva ke stažení