Staňte se naším zákazníkem. Je to snadné.

Získat MAKRO kartu

Tip na víkend: Mistrovství ČR ve filetování čerstvého lososa v trojských zahradách

3. září 2014 – V sobotu 6. září se v rámci festivalu jídla a pití Foodparade v zahradách Trojského zámku uskuteční celostátní finále 5. ročníku MAKRO Mistrovství ČR ve filetování čerstvého lososa. Od 11.30 se zde utkají nejlepší šéfkuchaři z celé republiky. Jejich úkolem bude proměnit pětikilového lososa na dva filety. Návštěvníci mohou delikatesy z lososa také ochutnat. 

„Úkolem soutěžících bude připravit ze čtyř až pětikilového lososa dva úhledné filety bez kostí a kůže. Rybu musí rozříznout na dvě části, odstranit hlavu, kosti, kůži a ocas. Mají na to maximálně deset minut. Porota hlídá čas, výtěžnost ryby, kvalitu výsledného produktu i čistotu pracoviště,“ vysvětluje za organizátory Petr Stádník, šéfkuchař společnosti MAKRO Cash & Carry ČR, který letos opět zasedne v porotě. „Na diváky čeká zajímavá a někdy i akční podívaná. Jemná práce s ostrými noži a křehkým masem totiž není vůbec jednoduchá,“ dodává. 

V sobotu mezi 11.30 a 14.00 se na pódiu v zahradě zámku Troja na Praze 7 vystřídá 24 nejlepších šéfkuchařů z regionálních kol soutěže, jež na jaře probíhala po celé republice. Titul šampiona se pokusí obhájit i loňský vítěz Martin Kempf, který pětikilovou rybu pokořil za tři minuty a 54 sekund. 

Filety mají splňovat podmínky pro tzv. trim E, což označuje čistý kus ryby bez kůže, tuku či kosti. Kvalitu finálních filetů, čistotu pracoviště i výtěžnost lososa zhodnotí odborná porota.
 
„Jakákoliv odchylka od vysoce nastavených standardů bude zohledněna v bodovém ohodnocení. V odpadu by například neměly končit kusy rybího masa, naopak ve výsledném filetu bychom neměli objevit žádné kosti. Optimální výtěžnost při ručním filetování celého lososa je kolem 60 procent,“ upřesňuje Stádník. V porotě zasedne také Miroslav Kubec, prezident Asociace kuchařů a cukrářů ČR, která nad soutěží převzala záštitu. Vítěz získá zájezd do Norska pro dvě osoby spojený s návštěvou farmy na chov lososů.

Lososa mohou návštěvníci také ochutnat. Ve stánku MAKRO na festivalu Foodparade bude v nabídce lososový tatarák na deset způsobů nebo čerstvé ústřice Fin de Clare v různých úpravách.

Losos patří mezi nejoblíbenější ryby v České republice. V síti MAKRO je nejprodávanější rybou. Tvoří až 45 procent všech prodejů. 



METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

Pro více informací kontaktujte:

Tereza Knířová
Inspiro Solutions 
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz


Romana Nýdrle, ředitelka korporátní komunikace
MAKRO Cash & Carry ČR
tel: 220 389 521
e-mail: romana.nydrle@makro.cz

www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz



Kontakt:


Romana Nýdrle
Head of Corporate Communications
MAKRO Cash & Carry CR s.r.o.
Tel.: +420 251 111 521
Fax: +420 251 111 150
romana.nydrle@makro.cz

Romana Nýdrle
Tisková zpráva ke stažení