Staňte se naším zákazníkem. Je to snadné.

Získat MAKRO kartu

O titul MAKRO Dobrý podnikatel bojuje 10 finalistů

17. srpna 2015 - Druhý ročník soutěže MAKRO Dobrý podnikatel jde do finále. Deset malých a středních podnikatelů z celé České republiky bude bojovat o hlavní cenu 100 000 Kč a také o Cenu veřejnosti. Vítězové soutěže budou vyhlášeni na slavnostním předávání cen na začátku října.

„Na drobné podnikatele sázíme dlouhodobě. V soutěži chceme ocenit ty, kteří tvrdě pracují a zároveň podporují něco dobrého ve svém okolí,“ říká Jan Žák, ředitel nákupu MAKRO a jeden z porotců. „Na finálových příbězích je vidět, že to „dobré“ může být cokoli od podpory dětí po intenzivní zájem o přírodu,“ dodává.

Do soutěže se přihlásili podnikatelé z celé České republiky z nejrůznějších oborů. Mezi finalisty se dostali majitelé ořechového sadu, tetovacího studia, dětských jesliček, restaurace nebo výrobny čokolády.

„Podnikatel je pro mě někdo, kdo v první řadě dává lidem práci, má za sebou určitou historii a vytváří zisk, ze kterého potom pomáhá ostatním,“ vysvětluje svá kritéria hodnocení člen poroty a zakladatel Kulinárního institutu Roman Vaněk, „některé příběhy šly obráceným směrem: nejdříve rozdávat a potom doufat, že nějaké peníze přijdou. Tento přístup nemůže dlouho fungovat a nepovažuji ho stabilní podnikání.“

V odborné porotě zasedla také loňská vítězka soutěže Jitka Kantová, která vysvětluje, co jí výhra přinesla: „Podařilo se nám z výhry financovat část rekonstrukce kostela v Libyni a díky mediální kampani jsme se dostali i k mnoha zajímavým zakázkám.“ 

Všichni finalisté získají poukázku na nákup ve velkoobchodě MAKRO v hodnotě 5 000 Kč. Vítěz vybraný odbornou porotou navíc dostane 100 000 Kč a titul Dobrý podnikatel 2015. Kromě ceny poroty bude udělována také Cena veřejnosti. Hlasování bude probíhat po celé září 2015 na webu: www.dobrypodnikatel.cz.

Do soutěže se mohl přihlásit každý, kdo zaměstnává jednoho až 30 zaměstnanců a úspěšně podniká alespoň dva roky. Hlasování i přihlašování příběhů probíhalo od 15. dubna do 14. července, finalisty potvrdila odborná porota. Stejně jako v loňském ročníku i letos zasedla porota ve složení: zakladatel Pražského kulinářského institutu Roman Vaněk, generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Eva Svobodová, zakladatelka společnosti Ryor Eva Štěpánková a ředitel nákupu MAKRO Jan Žák. K porotcům letos přisedla i loňská vítězka soutěže Jitka Kantová.


Krátké představení finalistů MAKRO Dobrý podnikatel 2015:

Lenka Plodrová: Podpora dětí z dětského domova Ledce (Praha)
Lenka Plondrová vyrostla v dětském domově, dokázala se postavit na vlastní nohy a otevřela si tetovací studio. Díky úspěšnému podnikání podporuje Dětský domov Ledce, protože dobře ví, co schází dětem bez rodinného zázemí. Společně se svými přáteli se jim snaží život v domově zpříjemnit různými akcemi – od besídek po výuku kresby či tetování do syntetické kůže, vybavením, ošacením i dárky. 
  
Jiří Štágl: Podnikání pro šťastné dětství a klidné stáří (Česká Lípa)
Ořechový háj, který vysadil Jiří Štágl se svou rodinou, je nejen krásný, ale i užitečný. Ořešáky jsou domovem včel, zdrojem ořechů, ale i investicí do přírody a budoucnosti rodiny. Ekosad je otevřený široké veřejnosti. Každý rok ho navštíví stovky školních exkurzí, jezdí sem i onkologičtí pacienti, mladí lidé či rodiny s dětmi. 

Zdeňka Urbanová: Oblékáme koně (Olešnice na Moravě)
Zdeňky Urbanová spojila svoji lásku ke koním se svým původním zaměstnáním švadleny. I přes počáteční obavy začala podnikat a nyní šije se svými třemi handicapovanými zaměstnanci luxusní deky pro koně. Začátky nebyly jednoduché, ale dnes nabízí přes 400 výrobků a zákazníci se rádi vracejí. Do budoucna by chtěla své podnikání rozšířit, aby mohla obohatit sortiment i zaměstnat další zdravotně postižené.

Jarmila Slováková: Kamarádím se s podnikáním (Kroměříž)
Studio Kamarád Jarmily Slovákové nabízí své služby především rodinám s dětmi. Spolupracuje s řadou organizací zaměřených právě na ně a poskytuje jim nejen prostory velké herny, ale připravuje i charitativní sbírky. Podnikání je pro bývalou učitelku způsob, jak se po nepříjemné nemoci znovu postavit na nohy a pracovat s dětmi.

Antonín Neubauer: Vytrvalost a solidnost (Nové Město na Moravě)
Společnost WAPA působí na českém trhu více než dvacet let a zabývá se řezáním materiálu vodním paprskem. Majitel Antonín Neubauer se drží zásady, že důležitý je nejen kvalitní produkt a dobré jméno firmy, ale i výborné ohodnocení zaměstnanců. Mimo své podnikání pravidelně podporuje waldorfského hnutí, antroposofickou akademii, hospicového hnutí nebo nohejbalový oddíl.
 
Jan Jurke: Spojili jsme podnikání s charitou (Praha)
Unikátní výčepní systém je pro pražskou hospodu The PUB stejně příznačný jako nadační fond Šestý smysl. Ten založil Jan Jurke společně se svými partnery již před 2,5 lety. Během roku pořádají charitativní akce a bazary, díky nimž se jim daří vybírat nemalé peníze pro handicapované děti, děti z dětských domovů či pěstounských rodin.

Petra Berge: Vzdělávání pro každého s CMLPLUS (Brno)
Za čtyři roky Petra Berge vybudovala úspěšnou firmu zaměřenou na vzdělání, která nabízí nespočet kurzů a seminářů po celé České republice. Úspěch si nenechává jen pro sebe a pomáhá Domovu pro seniory Lumina, Nadačnímu fondu Modrý hroch, centru Spondea nebo financuje vlastní ekologický projekt Čistá příroda.

Lenka Glosová: I hořká čokoláda vám může osladit život (Přerov)
Život Lenky Glosové nebyl vždy sladký. Díky čokoládě a poctivým pralinkám se před třemi lety odrazila od pomyslného životního dna. Za kvalitní čokoládu, která je pro ni na prvním místě, získala již několik ocenění. Svým životním i profesním příběhem chce ukázat všem, že na podnikání není nikdy pozdě.

Kamila Hýbnerová: Jazykový pobyt v zahraničí s asistentem (Ostrava)
Agentura Bohemica Kamily Hýbnerové pomáhá handicapovaným vycestovat do zahraničí: na dovolenou, naučit se cizí jazyk nebo pracovat. Každý klient má po celou dobu pobytu k dispozici asistenta-dobrovolníka. Do budoucna by Kamila Hýbnerová ráda rozšířila nabídku cílových destinací a také snížila náklady svým klientům.

Simona Havlová: Tadeáškovy jesličky pro vás (Jablonec nad Nisou)
Během studia vyšší odborné školy Simona Havlová zjistila, že ve svém okolí nemá finančně přijatelné hlídání pro svého malého syna. V roce 2013 proto založila jesličky určené nejen zdravým, ale i handicapovaným dětem. Společně s desíti zdravotními sestrami se starají o děti ve věku od 2 měsíců do 3 let. Nad rámec svého podnikání podporuje řadu charitativních projektů.



METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 26 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 117 000 lidí a za fiskální rok 2013/2014 dosáhla prodejů v celkové výši 31 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2013/2014 dosáhl její obrat 63 miliard EUR. Společnost působí v 31 zemích, má 250 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.



Pro více informací kontaktujte:


Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz

Romana Nýdrle, ředitelka korporátní komunikace
MAKRO Cash & Carry ČR
tel.: +420 220 389 521
e-mail: romana.nydrle@makro.cz



www.makro.cz, www.facebook.com/makro.czwww.twitter.com/makrocr

Kontakt:


Romana Nýdrle
Head of Corporate Communications
MAKRO Cash & Carry CR s.r.o.
Tel.: +420 251 111 521
Fax: +420 251 111 150
romana.nydrle@makro.cz

Romana Nýdrle
Tisková zpráva ke stažení