Staňte se naším zákazníkem. Je to snadné.

Získat MAKRO kartu

Nejlepší kuchaři a číšníci studují v Ostravě

11. listopadu 2016

V celostátním finále kuchařské soutěže 4. MAKRO Horeca pětiboj 2016, ve kterém se utkaly čtyři nejlepší střední gastronomické školy, zvítězila Střední škola společného stravování, Ostrava-Hrabůvka. Její tým studentů vybojoval celkově nejvíce bodů v individuálních a týmových disciplínách a odnesl si kromě věcných výher titul MAKRO Top Gastro tým a 20 000 Kč na nákup v MAKRO.

Celou soutěž MAKRO Horeca pětiboj ovládli studenti Střední školy společného stravování, Ostrava-Hrabůvka, kteří si připravili dva hlavní pokrmy: pečenou kuřecí galantinu s brusinkami, kaštany a čedarem podávanou s bramborovým pyré, špagetovou dýni a slaninovou omáčkou a grilované filé ze pstruha na mrkvových špagetách s batátovým pyré a jemnou koprovou omáčkou. I přes velkou penalizaci za zpoždění v servírování pokrmů, získali takový náskok v ostatních bodovaných částech, že si zaslouženě odnesli zlato a putovní pohár. Druhým místem s těsným bodovým rozdílem se může pochlubit Střední škola Brno, Charbulova. Třetí příčku vybojovali studenti Hotelové školy v Plzni, U Borského parku.

„Naším dlouhodobým cílem je posouvat dál českou gastronomii prostřednictvím rozvoje studentů těchto oborů. Ve spolupráci s gastronomickými školami vidíme budoucnost, protože můžeme předávat naše zkušenosti nastupující generaci kuchařů, barmanů i baristů,“ popisuje smysl soutěže Petr Stádník, šéfkuchař společnosti MAKRO.

Nejúspěšnější týmy regionálních kol z Brna, Ostravy, Plzně a Prahy se utkaly v několika disciplínách, které prověřily jejich zručnost a úroveň spolupráce. Síly poměřili kuchaři v individuální části v krájení oloupané cibule, brambor nebo pórku, vykostění kuřete nebo filetování pstruha. Baristé a barmani předvedli své dovednosti při přípravě a servírování espressa, cappuccina nebo nealkoholických nápojů. Týmová část soutěže otestovala spolupráci v kuchyni, ale i při servírování pokrmů a zakládání stolů. Odborná porota hodnotila přípravu, vzhled a chuť menu o 30 porcích, ale také sehranost kuchyně a obsluhy v soutěžní restauraci. Jako hlavní chod studenti podávali kuře nebo pstruha.

„Na soutěži jsme viděli, že studenti jsou vděční za příležitost vyzkoušet si nejen praktický provoz, ale také profesionální kuchyni v MAKRO Akademii. Velkým přínosem pro ně je zpětná vazba od profesionálů. Každý tým od nás dostal hodnocení svého výkonu. Většina soutěžících si z klání odnáší nejen zážitky, ale také cenné zkušenosti,“ hodnotí Petr Stádník.

Vítězná Střední škola společného stravování, Ostrava-Hrabůvka si kromě věcných cen a poháru odnesla poukaz na nákup v MAKRO v hodnotě 20 000 Kč. Nejlepší studenti v individuálních disciplínách získali užitečné kuchyňské nebo barmanské vybavení. 

Celkové výsledky 4. MAKRO Horeca pětiboj

Absolutní vítěz 4. MAKRO Horeca pětiboje

1. místo – Střední škola společného stravování, Ostrava-Hrabůvka
2. místo – Střední škola Brno, Charbulova
3. místo – Hotelová škola Plzeň, U Borského parku

Makro TOP tým kuchyně
1. místo – Střední škola společného stravování, Ostrava-Hrabůvka
2. místo – Střední škola Brno, Charbulova
3. místo – Hotelová škola Plzeň, U Borského parku

Makro TOP tým obsluha
1. místo – Střední škola společného stravování, Ostrava-Hrabůvka
2. místo – Střední škola Brno, Charbulova
3. místo – Hotelová škola Plzeň, U Borského parku

Barmanská soutěž
1. místo – Sabina Svobodová, Brno
2. místo – Petr Doležal, Ostrava
3. místo – Aneta Stachová, Ostrava

Baristická soutěž
1. místo – Aneta Stachová, Ostrava
2. místo – Veronika Plavcová, Brno
3. místo – Petr Doležal, Ostrava

4. Makro Kuchařský pětiboj
1. místo – David Klimscha, Ostrava
2. místo – Jiří Vodrážka, Plzeň
3. místo – Šimon Pálka, Ostrava


METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 25 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2014/2015 dosáhla prodejů v celkové výši 30 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2014/2015 dosáhl její obrat 59 miliard EUR. Společnost působí ve 29 zemích, má 220 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 000 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky a Real hypermarkety.

Pro více informací kontaktujte:

Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz

Romana Nýdrle
Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz

www.makro.cz
www.facebook.com/makro.cz
www.twitter.com/makrocr
 


Kontakt:


Romana Nýdrle
Head of Corporate Communications
MAKRO Cash & Carry CR s.r.o.
Tel.: +420 251 111 521
Fax: +420 251 111 150
romana.nydrle@makro.cz

Romana Nýdrle
Tisková zpráva ke stažení