Staňte se naším zákazníkem. Je to snadné.

Získat MAKRO kartu

Plzeňské MAKRO otevřelo nové distribuční centrum

19. října 2016

MAKRO ČR dnes otevřelo nové centrum pro přímou distribuci u prodejny v Plzni. Pokračuje tak v rozšiřování distribučních služeb pro zákazníky, kteří tyto služby čím dál častěji vyhledávají. Zmodernizované skladovací prostory se zdvojnásobily a nově se rozkládají na ploše 1070 m2. Kromě nejžádanějších položek pojmou i větší výběr chlazených a mražených výrobků. Investice dosáhla téměř 33 milionů korun.

„Otevřením nového distribučního centra v Plzni navazujeme na směr, kterým se již několik let ubíráme,“ říká Guillaume Chêne, generální ředitel MAKRO ČR. „Díky rozšíření skladovacích prostorů jsme schopni rychleji a efektivněji dodat objednané zboží všem zákazníkům. Tím uspokojujeme stále se zvyšující poptávku po přímé distribuci, která je doplněna širokým týmem obchodních zástupců a velmi kvalitní on-line podporou,“ dodává.

 

Pro vozový park 13 vozů je nově v distribučním centru připraveno celkem 7 moderních nákladových ramp. Ty spolu s rozsáhlým areálem obsluhuje 35 zaměstnanců. MAKRO Plzeň zaměstnává celkově 201 lidí. Investice do rozšíření platformy dosáhla téměř 33 milionů korun.

 

„Zásadním cílem při rozšíření distribučního centra je pro nás dodržení skladovacích podmínek a přísných hygienických směrnic. I proto je rozděleno na tři samostatné sekce, v nichž udržujeme teplotu stanovenou pro skladování jednotlivých typů potravin. Chladicí prostory jsme rozšířily na 700 m2 a prostory pro mražené potraviny na necelých 100 m2,“ popisuje nové centrum Miroslav Pácl, ředitel MAKRO Plzeň.

 

Až 76 procent zákazníků využívajících distribučních služeb společnosti MAKRO patří do segmentu restaurací, cateringu a hotelů. Mezi zákazníky patří téměř všechny špičkové hotely v plzeňském regionu, ale i řada institucí, nemocnic či lázní.

 

Více než 90 procent zákazníků této služby využívá elektronický objednávkový systém M-Objednávka. Odkudkoli tak mohou na internetu objednat zboží, které jim chladicí vozy doručí až do provozovny. Nové distribuční centrum denně odbavuje až 35 tun zboží a vyřizuje průměrně 120 objednávek. Od rozšíření skladovacích prostor si MAKRO slibuje zkvalitnění a zrychlení distribuce pro stávající zákazníky a rozšíření o další odběratele v plzeňském regionu.

 

„Služeb distribučního centra využívá momentálně více než 400 našich zákazníků. Společně s rozšířením prostorů a zlepšením odbavovacího systému předpokládáme další nárůst objednávek,“ dodává Miroslav Pácl.

  Před Nově Změna
Celková plocha distribuční platformy 485 m² 1070 m² + 585 m²
Plocha určená pro chlazené zboží 178 m² 721 m² + 543 m²
Rozloha mrazicího skladu 45 m² 96 m² + 51 m²
Kancelářské prostory 32 m² 83 m² + 51 m²
Počet nákladových ramp 3 7 + 4
Počet pracovníků distribuce 32 35 + 3

MAKRO Distribuce dodává zboží až do vzdálenosti 250 km od plzeňského velkoobchodu, přičemž průměrná vzdálenost dosavadního rozvoru byla 140 km. Nejčastěji zaváží suché potraviny, mléčné výrobky, maso a nápoje.

 

MAKRO Plzeň také podporuje regionální producenty a spolupracuje s lokálními dodavateli. Mezi nejvýznamnější patří společnosti Milknatur, od které nakupuje čerstvé mléko Pivovar Purkmistr, který je v Plzni proslulý svými pivními speciály.




METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

Pro více informací kontaktujte:

Tereza Voříšková

Inspiro Solutions

tel.: +420 604 221 905

e-mail: tereza.voriskova@inspiro-solutions.cz

 

Romana Nýdrle, ředitelka korporátní komunikace

MAKRO Cash & Carry ČR

tel.: +420 220 389 521

e-mail:  romana.nydrle@makro.cz

 

www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz

 


Kontakt:


Romana Nýdrle
Head of Corporate Communications
MAKRO Cash & Carry CR s.r.o.
Tel.: +420 251 111 521
Fax: +420 251 111 150
romana.nydrle@makro.cz

Romana Nýdrle
Tisková zpráva ke stažení