Naši Ambasadoři

Ambasadoři

Robert Brodský - U Kašny, Rajhrad

brodsky-brno

Ne každý se může pochlubit tím, že dělá svou vysněnou práci. Šéfkuchař, majitel restaurace a hotelu U Kašny v Rajhradě, Robert Brodský, ji vykonává už dvacet let. V oblasti gastronomie a pohostinství chtěl pracovat odjakživa. Cítil, že by se v tomto oboru mohl prosadit. A povedlo se. Úspěch však nepřichází sám od sebe. Tkví ve vytrvalosti, disciplíně i štěstí. Restaurace se za dobu svého působení stala vyhledávaným cílem gurmánů. V posledních letech se specialitou podniku stala příprava ryb a mořských plodů. Ačkoliv je pro něj nejdůležitější pohoda a klid, je pro něj v dnešní době čím dál tím náročnější pracovat s lidmi. Člověk musí být nejen šéf, ale také psycholog. A právě odrážení neustálého psychického tlaku a zvládání pocitu velké zodpovědnosti považuje na své pozici za největší výzvu.

Ivo Ptáčník - Laura Coffee, Ostrava

ptacnik-ostrava

Původní profesí ekonom, dnes hlavní ikona ostravského kávového světa. V roce 2010 se Ivo Ptáčník zúčastnil kurzu přípravy kávy a zcela baristice propadl. Ačkoliv několik let pracoval v odlišném odvětví, krásný příběh kávových zrnek jej pohltil natolik, že se rozhodl pro založení pražírny. Podnikání v této oblasti je spojené s neustálým pohybem. Díky svému zaměstnání se každodenně potkává s lidmi z různých odvětví, protože káva je hlavně o lidech – a to je to nejkrásnější a zároveň nejobtížnější. Někdo vidí úspěch v ekonomice, jiný v životní či klientské spokojenosti. Pro něj je však největším úspěchem potěšení z práce, které přináší právě káva. Rád proto říká, že v Laura Coffee mají z kávy dětskou radost. Nové pražírny nevnímá jako konkurenty, ale jako partnery, zdroj inspirace a pestré nabídky.

Martin Jirout ml. - Catering srdcem, Praha

jirout-praha

Jakub Kulhavý působí již sedm let ve společnosti Hotels & Restaurants Krumlov, pod kterou spadají úspěšné podniky Jakub Restaurant, Café Štrúdl a Depo Hostinec. Už od základní školy věděl, že se chce věnovat kuchařskému řemeslu. Do Českého Krumlova tak přišel po deseti letech sbírání zkušeností v pražských restauracích, ze kterých si mimo jiné přinesl, že nejdůležitější je vždy zákazník, který odchází s pocitem spokojenosti, že o něj bylo dobře postaráno. Rád vaří jednoduchá jídla, na kterých je ale vidět, že si s nimi dal člověk práci. A právě taková se snaží nabízet i dnes v Českém Krumlově, kde své řemeslo dovedl k dokonalosti a stal se jednou z ikon místní gastronomie, kterou vyhledávají nejen místní štamgasti, ale i hosté z celého světa. 


Karel Otruba - Vedoucí restaurace a penzionu U Matasů, Plzeň

Karel Otruba

Karel Otruba v roce 2015 založil Restauraci a penzion U Matasů. Přestože původně neplánoval pracovat v pohostinství, do restauračního prostředí ho to táhlo už od mládí. Nejprve pracoval jako číšník a recepční v rodinné restauraci spojené s penzionem, později se rozhodl osamostatnit a začít podnikat na vlastní pěst. Z rodinného podnikání si odnesl, že kvalitní suroviny od lokálních dodavatelů jsou základem, na kterém je třeba stavět. Co podle něj tkví za samotným úspěchem v podnikání je umění odlišit se od ostatních a nabídnout něco originálního, co si lidé zamilují. Ať už atmosféra venkovského statku a rodinné prostředí, nebo kvalitní gastronomické zážitky a individuální přístup, to všechno jsou prvky, kterými se dnes snaží odlišit ve svém podnikání.


Petr Taneček - Agarden Restaurant, Boseň

tanecek-bosen
V malebné lokalitě na hranici Českého ráje se nachází Agarden Restaurant, o kterou se již sedmým rokem stará Petr Taneček. Gastronomie se mu náhodou připletla do cesty, a tak nějak u ní zůstal. Vždy si přál být prodejcem mobilních telefonů. Avšak už v prvním ročníku průmyslové školy, kdy začal pomáhat strýci v hotelu, zjistil, že to není nic pro něj. Svépomocí se naučil vše, co bylo potřeba a nyní vede útulnou restauraci s nádhernou zahradou nabízející domácí pokrmy z těch nejkvalitnějších surovin. Zkušený tým kuchařů vymýšlí menu zhruba každé dva měsíce, aby zákazníci vždy mohli ochutnat něco nového. Jeho hlavní pracovní náplní je nejen komunikace se zaměstnanci a obchodním zástupci, ale také řešení financí a objednávek. Často se však kvůli nedostatku pracovních sil dostane také k obsluhování hostů, vaření či mytí nádobí. Každý den je zkrátka jiný – a to jej na tom baví.

Kateřina Kolbová - Lady Baker, Zlín

kolbava-ladybakery

Jako dítě chtěla být letuškou, vysokoškolský život však zaměřila na účetnictví, daně a audit. Přestože pár let pracovala jako externí účetní, časem zjistila, že tato práce zcela nenaplňuje. Záchranným kruhem se stalo pečení.  Nové recepty, techniky, kreativní spojování různých chutí a prostor na seberealizaci – to, co Kateřina Kolbová alias Lady Baker postrádala ve světě daní, nalezla v zemi dortíků a cupcaků. Od té doby přestala být holkou v kostýmku a stala se cukrářkou s neustále špinavou pusou od čokolády. Koncept její sladké práce funguje na principu „objednej a vyzvedni“. Zda se dočkáme někdy cukrárny „Lady Baker“ je zatím ve hvězdách. Nejdůležitější je pro ni přímý kontakt se zákazníkem a zpětná vazba. Gró úspěchu vidí v poctivé práci a kvalitních surovinách, proto cílí na zákazníky, kteří dokáží ocenit kvalitu a nedívají se v první řadě na cenu.


Miroslav Koula - Potraviny Koula, Hradec Králové

koula-hradec
Miroslav Koula se v oblasti obchodu díky rodičům a prarodičům pohyboval od dětství. Sám se však profesnímu působení v této sféře bránil. Vnímal problematiku tohoto podnikání, přitahovala jej, přesto ve šlépějích své rodiny jít nechtěl a vybral si povolání jiné. Kousek rodinného obchodního ducha v něm však přece jen zůstal. Když se naskytla možnost vydražit prodejnu potravin, chopil se příležitosti a v maloobchodě nakonec po vzoru svých předků podnikat začal. Zkušenosti získával hlavně od svého otce, se kterým spolupracuje dodnes. Obchod vnímá jako živý a citlivý organismus, který potřebuje kvalitní personál, dobré dodavatele, prostředí, kulturu prodeje a samozřejmě zákazníky. Získat nového a věrného zákazníka je běh na dlouho trať, naopak ztratit ho je velmi snadné a rychlé. Proto je důležité dbát na příjemný personál a atraktivní sortiment.

Miroslav Votoček - Vopek s.r.o., Povrly

votocek-usti
O pekařině jako budoucím povolání Miroslav Votoček nikdy nepřemýšlel, když však při hledání vhodného zaměstnání narazil na nabídku rozvozce pro pekárnu, rozhodl se zkusit štěstí. Od volantu dodávky později přičichl k samotnému pekařskému řemeslu a za pár let se vypracoval až na vedoucího směny. Vůni čerstvě upečeného pečiva si zamiloval natolik, že se rozhodl otevřít vlastní pekárnu, kterou provozuje společně se svým bratrem Zbyňkem dodnes. Bez pracovitosti, píle a lásky k danému oboru se podle něj žádné podnikání neobjede. Spokojenost zákazníka je vždy na prvním místě, proto se snaží podnik trochu odlišit od ostatních. I v tradičním řemesle, jako je pekařství, se totiž dá experimentovat. A tak kromě klasického pečiva a pekárenských výrobků v nabídce najdeme i nejrůznější speciály či zdravou výživu.

Josef Žmola - Topolská restaurace s pivovarem, Topolná

zmola-topolna
O tom, jak se z původního povolání v hutním průmyslu dostat k pohostinství a vaření piva by mohl Josef Žmola napsat knihu. Vlivem životních událostí se dostal k nemovitosti v obci Topolná, nacházející se nedaleko Uherského Hradiště, která v minulosti sloužila pro veřejné stravování, jako pošta i sklad traktorů. V roce 2015 došlo k rekonstrukci a přestavbě původní budovy a vznikl penzion s restaurací. První várka topolského piva pak spatřila světlo světa před více než rokem. Z pouhé potřeby vydělat si podnikáním na živobytí se postupem času stalo spíše poslání. Ačkoliv část pracovního dne tráví manažer podniku administrativní a finanční činností či kontrolou provozu, baví jej hlavně ta kreativní stránka jeho povolání, možnost neustálých inovací a vylepšování nabídky.

Jaroslav Šimice - majitel Potravin Šimice Tipo s.r.o., Karlovy Vary
simice-chodov
Chtěl provozovat obchod jinak, a tak v roce 1991 zakoupené železářství proměnil v prodejnu potravin. Cesta Jaroslava Šimici k podnikání od začátku vedla přes potravinářství. Práce v jiném odvětví jej nikdy nelákala. Už ve čtrnácti letech, kdy pomáhal v otcově prodejně, měl jasno. Vyučil se proto prodavačem, poté dlouhá léta pracoval jako vedoucí prodejny potravin, než si založil vlastní firmu. Vždy snil o tom, že bude vést pěkný, větší obchod s více zaměstnanci. Nikdy jej ale nenapadlo, že by se mohlo jednat o jeho vlastní podnik. Na trhu se objevuje čím dál tím více firem, proto někdy bývá těžké uspět mezi tvrdou konkurencí. Ta totiž číhá na každém rohu. Jaroslav Šimice vždy říká, že konkurence je dobrá, hlavně když je hodně daleko.
Václav Soustružník - Hotel Ebersbach, Český Krumlov 
soustruznik-krumlov