Jehněčí plec neboli ramínko je skvělou volbou pro přípravu dušených pokrmů. Ve srovnání s kýtou je tučnější a také výrazně menší – její podíl na celkové hmotnosti činí cca 17 %.


Jehněčí plec

Věděli jste že..?

Jehněčí maso je cenným zdrojem železa a zinku, obsahuje vitamín D a vitamíny skupiny B.

Plec se skvěle hodí na pečení, dušení, na přípravu závitků, hamburgerů či masových kuliček.

U mladého jehněčího o váze dvou kilogramů může stačit i pouhá hodina pečení.

Osobitá chuť jehněčího snese výraznější aromatické koření – klasickou volbou jsou česnek a rozmarýn, výborně poslouží tymián, šalvěj, petržel, majoránka, máta nebo dobromysl.


Znaky

Maso z plece má sytě červenou barvu a obsahuje více šlach, vaziva a tuku než kýta. Na celém povrchu se nachází tukové krytí – spodní část lze před úpravou odstranit, aby byl výsledný pokrm libovější. Plec je dostupná vcelku s kostí i bez ní, běžně se také porcuje na menší části.

Využití

Jehněčí plec poskytuje velmi chutné a křehké maso, je však třeba počítat s delší dobou tepelné úpravy. Ideálně se hodí na dušení nebo pozvolné pečení, například na česneku nebo kořenové zelenině a víně. Využití dále nalezne při přípravě gulášů a ragú, skvělá je na masité polévky. Díky vyššímu podílu tuku se uplatní i v mleté podobě – na kebaby, karbanátky nebo burgery. K dochucení jsou vhodné čerstvé bylinky, především rozmarýn a tymián, osobitá chuť jehněčího dobře ladí i s výraznějším orientálním kořením.


Tipy ze sortimentu, akce a cena


Čerstvé maso v MAKRO

V MAKRO Vám nabízíme jen to nejčerstvější a nejkvalitnější maso - podívejte se, jak probíhá jeho distribuce, zpracování a kontrola.

Recepty pro každého

Také máte rádi maso a drůbež, ale nevíte, co z konkrétního masa připravit? Zkuste naše recepty! Krok po kroku se stanete mistrem kuchyně!