Tisková zpráva, 7. 3. 2018
Michelinský šéfcukrář René Frank zazářil se svými dezerty v MAKRO Akademii
Excelentní šéfcukrář René Frank patří mezi nejlepší cukráře v Evropě a v pondělí 5. března své umění předvedl také v MAKRO Akademii. Michelinský šéfcukrář představil kompletní dezertové menu berlínského dezert baru CODA. S účastníky připravoval i signature drinky k párování s dezerty a dezerty bez cukru, s použitím sýrů, zeleniny či techniky uzení. Svou jedinečností vzbudil workshop Reného Franka mezi profesionálními kuchaři a cukráři velký zájem.
Špičkový šéfcukrář René Frank dlouhé roky připravoval ty nejnáročnější dezerty v berlínské restauraci La vie, která se pyšní třemi michelinskými hvězdami. Úspěšně také rozběhl vlastní projekt dezertů skloubených s barmanskými drinky v dezert baru CODA v Berlíně. A právě s originálními dezerty této restaurace seznámil také účastníky workshopu v MAKRO Akademii. Pod taktovou Reného Franka společně připravili šest netradičních dezertní chodů, ve kterých se mísily chutě ovoce, zeleniny i sýrů.
Všechny dezerty se skládaly ze dvou či třech ingrediencí. Zajímavým propojením chutí byla kombinace ananasu, fialové karotky a sójového mléka či dýně, mandarinky a sladké kukuřice. „Tuto kombinaci jsem vytvořil, když jsem se nechal inspirovat dýňovou tartaletkou. Moc mi chutnala a hned jsem přemýšlel, kam bych to posunul,“ vysvětluje René Frank.
Během večera se připravovaly dezerty bez cukru, s použitím sýrů nebo pomocí techniky uzení. Ale nejen to. René Frank spolu s účastníky přichystal také signature drinky k párování s dezerty. „Drinky u našich dezertů jsou jako omáčka k masu u hlavního chodu. Mají stejně důležitou funkci,“ dodává Frank.
René Frank má na starosti cukrářskou část vjedné znejlepších restaurací vEvropě – ***Michelin Restauraci La vie. Během své cukrářské kariéry připravoval dezerty po celém světě, např.ve Švýcarsku, Francii, New Yorku či Tokiu a získal mnohá ocenění. Jeho dezerty vsobě nesou inspiraci i ingredience zcest. Zároveň vytváří nové varianty dezertů, které prezentuje širší veřejnosti. Vberlínském dezert baru CODA úspěšně rozběhl netradiční projekt dezertů skloubených sbarmanskými drinky.
|
V MAKRO Akademii probíhají workshopy pro profesionály v gastronomii pravidelně. I tento přinesl velkou účast a pozitivní ohlasy.
„Vážíme si toho, že české profesionály můžeme kariérně posouvat a nabízet jim spolupráci s těmi nejlepšími osobnostmi v mezinárodním měřítku. MAKRO Akademie je skvělým místem, kde se každý zdokonaluje už jen samotným procvičováním technik,“ komentuje Petr Stádník, šéfkuchař MAKRO Akademie.
***
METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.
METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.
Pro více informací kontaktujte:
Zuzana Kašparová
Inspiro Solutions
tel.: +420 606 190 725
e-mail: zuzana.kasparova@inspiro-solutions.cz
Romana Nýdrle
Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz
www.makro.cz
www.facebook.com/makro.cz
www.twitter.com/makrocr