Vinotéka MAKRO Stodůlky

Tisková zpráva, 19. 4. 2018

MAKRO v pražských Stodůlkách otevřelo pro své zákazníky novou vinotéku. Podíl českých a moravských vín v nabídce velkoobchodu MAKRO dosahuje 66 %. Roste zájem hlavně o rodinná vinařství, která mají v nové vinotéce významné místo.

Koncept MAKRO Inspirace v pražských Stodůlkách pokročil do dalšího stádia. Zákazníci nově nakoupí víno v příjemném prostředí stylizovaného vinného sklepa. Průvodci při nákupu jim budou zkušení someliéři a s výběrem pomůže i moderní informační systém.

Pro snadnou orientaci při výběru mohou zákazníci nově využít i chuťové portréty a mapy vín. Podle svých chuťových preferencí si jednoduše vyberou v navigaci barvu, která definuje základní charakteristiku vína. Ta jim pomůže s orientací v celé nabídce a ve správném výběru. Mapy vín zároveň přináší doporučení, jak vína snoubit s pokrmy.

Kategorie vína roste meziročně o 3 % a na celkových tržbách společnosti se podílí 4 %. I proto se MAKRO rozhodlo investovat do rekonstrukce oddělení vína na prodejnách. Stylizované prostředí vinařského sklepa s odpočinkovou zónou slouží k prezentaci a ochutnávkám vín. Během slavnostního otevření si zde zákazníci vyzkoušeli sekání sektů nazývané sabráž, a nad skleničkou z kolekcí soutěže MAKRO Vinař roku diskutovali s autory knihy Průvodce nejlepšími víny České republiky.

Vína původem z České republiky tvořila v loňském roce v MAKRO ČR 66 % prodejů v celé kategorii. „Zákazníci tíhnou k lokální produkci a rodinným vinařstvím, proto jsou zde prezentováni všichni tři vítězové soutěže MAKRO Vinař roku 2017 - Vinařství Spielberg, Nové vinařství a Vinařství Milan Sůkal. Popularitu českých a moravských vín jsme zohlednili nejen v sortimentu, ale i při prezentaci. V nově vybudovaném prostoru v zadní části vinotéky vzniklo místo pro prezentaci vín z aktuálního ročníku Národního salonu vín, kde je MAKRO již několik let partnerem,“ komentuje Martina Riel-Salvatore, produktová manažerka vína MAKRO ČR.

Do sortimentu nové vinotéky přibyla celá řada novinek, do zařízení rozšířeného prostoru pak např. chladicí humidor pro prezentaci šumivých vín a sektů. „Šumivá vína zaznamenávají dlouhodobě výrazný růst poptávky ze strany zákazníků. V loňském roce o celých 6 %, kdy představovala 27% podíl prodejů v kategorii. Od nynějška jsou tato vína umístěna v chladicím humidoru, který jim zajistí optimální podmínky pro skladování. Zároveň jsou tak připravena pro okamžitou konzumaci,“ doplňuje Riel-Salvatore.

 

Koncept MAKRO Inspirace nově najdete na všech 13 prodejnách MAKRO v České republice. Konkrétní podoba přestavby se přizpůsobila lokálním potřebám jednotlivých prodejen, a především jejich zákazníkům.

***

METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de

METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.

 

Pro více informací kontaktujte:

 

Petra Holá

Inspiro Solutions
tel.:      +420 736 219 535

e-mail: petra.hola@inspiro-solutions.cz

 

 

Romana Nýdrle

Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.:      +420 251 111 112

e-mail: romana.nydrle@makro.cz

 

 

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.twitter.com/makrocr


Kontakt:


Romana Nýdrle
Head of Corporate Communications
MAKRO Cash & Carry CR s.r.o.
Tel.: +420 251 111 521
Fax: +420 251 111 150
romana.nydrle@makro.cz

Romana Nýdrle
Tisková zpráva ke stažení