Velkoobchod makro slaví úspěch se svou sítí prodejen Můj obchod. Následovat trendy a nabízet tak alternativu k řetězcům pomáhá malým obchodům už deset let.


Tisková zpráva, 2. 5. 2022

Síť maloobchodních prodejen Můj obchod letos slaví deset let svého působení v České republice. Do aliance se za tu dobu zapojilo již více než 580 obchodů a ambicí velkoobchodu makro je letos překonat hranici 600. K dalšímu růstu sítě, jež pomáhá partnerům poskytovat zákazníkům kvalitní služby v blízkosti jejich bydliště, následovat nejnovější trendy a konkurovat tak řetězcům, přispívá také modernizovaný koncept Můj obchod. Ten odstartoval v létě 2020 a zavedl vylepšenou úroveň spolupráce, jež nyní čítá už téměř 90 členů.

Tradiční český maloobchod prošel během pandemie znovuzrozením. Zákazníci zůstávali častěji doma, začali více vařit, a proto pro ně bylo pohodlnější nakupovat průběžně v blízkosti jejich bydliště, tedy v menších obchodech. Velkoobchod makro, který má zhruba 20% podíl na tradičním trhu, vnímá, že má tato změna v nákupním chování trvalejší charakter. „Zákazníci si zvykli na rychlé menší nákupy přímo v místě bydliště anebo po cestě z práce. Oblíbenost těchto prodejen zůstává i dnes. Český maloobchod má na trhu své nezastupitelné místo, z toho důvodu stojí za to ho dále rozvíjet. Naše řešení pro podporu tradičního maloobchodu v ČR je partnerská aliance Můj obchod. Naší misí je poskytovat partnerům stejnou podporu, jakou dávají maloobchodní řetězce svým pobočkám. Díky tomu jsou menší obchody schopné lépe konkurovat modernímu retailu svým vzhledem i kvalitou služeb,“ vysvětluje Miroslav Pácl, vedoucí aliance Můj obchod. Nyní je součástí sítě Můj obchod celkem 585 prodejen po celé České republice. A makro očekává, že na podzim tohoto roku jejich počet překročí hranici 600.

Podle Pácla stojí za úspěchem konceptu Můj obchod mimo jiné neustálé rozšiřování služeb, jež makro svým partnerům v rámci aliance nabízí. „Zajistit dobrý B2C leták a konkurenceschopné ceny nestačí. Zákazníci našich partnerů očekávají i další dodatkové služby. Proto partnerům nabízíme také spuštění služeb, jako je cash back, možnost zaplatit složenku, zapojení do výdejní sítě Zásilkovny nebo sortiment léků a výživových doplňků,“ popisuje Pácl, jak Můj obchod reaguje na změny v nákupních preferencích zákazníků a pomáhá tak jejich počet v aliančních prodejnách zvyšovat.

Kromě přidávání nových doplňkových služeb patří mezi další aktuální trendy v českém maloobchodě také prodlužování otevírací doby či velmi rychlý rozvoj kategorie takzvaných „Ready to eat“ a „Ready to heat“ artiklů. Příkladem jsou hotová chlazená jídla a polévky, mražené pokrmy, instantní jídla v kelímku, která se pouze zalijí vodou a jsou připravená ke konzumaci, a taktéž konzervovaná jídla, jež se jen ohřejí. „Budoucnost městských obchodů vidíme ve spojení maloobchodní prodejny s fastfoodem. Růst bude počet artiklů, jako jsou sendviče, obložené bagety, saláty, a budou se objevovat i teplé pulty. V menších městech a na venkově budou změny pozvolnější a sortiment bude více zaměřen na základní suroviny. Ale i zde počítáme s přibýváním polotovarů a hotových jídel jak v mraženém sortimentu, tak v čerstvém,“ popisuje Pácl budoucnost českého maloobchodu.

Velkoobchod makro aktuální trendy promítá i do konceptu Můj obchod s tím, že rozdíly mezi jednotlivými partnerskými obchody vnímá jako výhodu. „My partnerům poskytujeme špičkovou podporu v oblasti sortimentu a dodatkových služeb. Partner se nicméně na základě znalosti svého trhu a zákazníků sám rozhodne, co zařadí do své nabídky výrobků či služeb. Například pro kávu s sebou máme dvě řešení – Tchibo a Costa. S partnery pak diskutujeme o tom, které bude v jejich obchodě využito, protože je vhodnější,“ přibližuje Miroslav Pácl.

Partnerům nyní makro nabízí dvě formy zapojení do aliance Můj obchod – základní zelenou úroveň a od roku 2020 nově představenou černou úroveň spolupráce. „Obě varianty se od sebe liší nastavením obchodních podmínek, které jsou ve vyšší úrovni pro partnery výhodnější jak z hlediska nákupních podmínek, tak například v oblasti investic makro do brandingu obchodu,“ doplňuje Pácl.

Letos makro v rámci oslav desátého výročí prodejen Můj obchod představí nové logo aliance a také uspořádá pro své partnery historicky první setkání členů. Akce s názvem „Setkání majitelů prodejen Můj obchod“ se uskuteční na dvou různých místech České republiky v průběhu května. Moravské setkání proběhne ve Velké Bystřici 10. května a české v Choceradech 31. května. Na akci se účastníci dozvědí, jak se síti Můj obchod a celému českému maloobchodu daří, jaké jsou produktové trendy a co nás čeká do budoucna.

***

METRO, mezinárodní velkoobchodní lídr, se specializuje na prodej potravinářského a nepotravinářského sortimentu. Zaměřuje se na potřeby hotelů, restaurací a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků. METRO má po celém světě 17 milionů zákazníků, kteří si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo online. Při objednávce zboží online si mohou své nákupy vyzvednout v obchodě nebo nechat doručit. METRO využívá digitálních řešení, čímž podporuje konkurenceschopnost podnikatelů a přispívá tak ke kulturní rozmanitosti v oblasti pohostinství a maloobchodu. Klíčovým pilířem podnikání společnosti METRO je udržitelnost. To dokazuje také zařazení do indexu Dow Jones nepřetržitě osm let.

METRO/makro je zastoupeno ve více než 30 zemích a celosvětově zaměstnává více než 95 000 lidí. Ve finančním roce 2020/21 dosáhla společnost METRO obratu 24,8 miliardy EUR. Více informací naleznete na  https://www.metroag.de/en/

Pro více informací kontaktujte:

 

Kateřina Dědková

FleishmanHillard
tel.: +420 724 444 539

e-mail: dedkova@fleishman.com

 

Romana Nýdrle

Vedoucí korporátní komunikace makro
tel.: +420 251 111 112

e-mail: romana.nydrle@makro.cz

 

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.twitter.com/makrocr

 



Kontakt:


Romana Nýdrle
Head of Corporate Communications
MAKRO Cash & Carry CR s.r.o.
Tel.: +420 251 111 521
Fax: +420 251 111 150
romana.nydrle@makro.cz

 Romana Nýdrle

> Tisková zpráva ke stažení