Pražská šunka patří mezi originální tuzemské produkty, které se proslavily po celém světě. Už koncem 19. století se její věhlas rozšířil do zemí Rakouska-Uherska, Německa či Francie a nedlouho na to se prosadila i za oceánem. Štavnatá, lehce vyuzená šunka na kosti se hodí k přímé konzumaci, ale uplatní se i v teplé kuchyni a vynikající je grilovaná.

Tipy ze sortimentu


Více o Pražské šunce

  • HS Black Label

    Pod vlastní značkou Horeca Select Black Label nabízí MAKRO originální Pražskou šunku špičkové kvality. Základem jsou pečlivě vybrané vepřové kýty s kostí a kolenem, které se dále zpracovávají podle původní receptury z roku 1933. Výsledkem je lahodná šunka zlatavé barvy s tenkou vrstvou tuku na povrchu.

  • Historie

    Za zrodem Pražské šunky stojí řezník a uzenář František Zvěřina, který v roce 1857 jako první naložil a vyudil celou vepřovou kýtu. Specifická chuť zákazníky nadchla a postup začali brzy napodobovat i další výrobci. Nejznámějším z nich byl Antonín Chmel, zakladatel firmy v Praze na Zvonařce, který se stal exportérem Pražské šunky do celé Evropy i USA.

  • Výroba

    Vepřová kýta se zakulatí tzv. pražským řezem a prosolí se nastříknutím láku po žíle – tento přes sto let starý postup nenaruší svalovinu vpichy jehel, jak se tomu děje při použití moderních strojů. Vepřové kýty se poté naloží na 5–6 týdnů do láku a po 14 dnech se přeskládají. Nakonec se osuší, v udírně získají zlatavou barvu, uvaří se a zchladí.

Garance kvality

Masné výrobky a lahůdky v našem sortimentu mají záruku původu a vynikají vysokou kvalitou. Nabízené produkty jsou průběžně kontrolovány pomocí laboratorních rozborů a naši dodavatelé podstupují pravidelné audity.


Oblíbené lahůdky a masné výrobky

  • Kaviár

    Kaviár v MAKRO

    Delikátní rybí jikry jeseterovitých ryb se řadí mezi nejluxusnější delikatesy na světě.

  • Dušená šunka

    Dušená šunka v MAKRO

    Dušené vepřové, kuřecí či krůtí šunky patří k nejprodávanějším produktům své kategorie.

  • Saláty

    Saláty v MAKRO

    Majonézové a rybí saláty patří mezi nejoblíbenější a nejprodávanější lahůdkářské výrobky.

  • Vysočina

    Vysočina v MAKRO

    Trvanlivý salám patří již téměř půl století mezi nejpopulárnější masné výrobky.