Tiskové zprávy

1. 8. 2019

MAKRO představuje novou platformu digitálních nástrojů DISH
Rychlá doba vyžaduje pohotové vyhledávání informací. Rychlost načítání webových stránek tak získává na významu i v hotelnictví a gastronomii. MAKRO Cash & Carry ČR představilo novou digitální platformu DISH určenou pro gastronomické provozy, nabízí nástroje pro komunikaci se zákazníky, zaměstnanci nebo tvorbu webových stránek. Více


15. 7. 2019

MAKRO startuje čtvrtý ročník Dne soukromého podnikání. Zákazníkům vzkazuje „Bez vás to prostě nejde"
MAKRO Cash & Carry ČR zahájilo kampaň na podporu 4. ročníku Dne soukromého podnikání. Ten se uskuteční v úterý 8. října 2019. Letošní ročník se ponese v duchu oslavy všech podnikatelů, kteří se zapojí, se vzkazem „Bez vás to prostě nejde“. Kampaň posiluje přítomnost akce v digitálním prostředí." Více


10. 7. 2019

MAKRO navyšuje mzdy provozním zaměstnancům na prodejnách
Společnost MAKRO Cash & Carry Česká republika zvyšuje mzdy. Na základě dohody s odborovými organizacemi sít velkoobchodů od 1. července 2019 navyšuje mzdy v průměru o 8,2 % pro provozní pozice na prodejnách, což činí průměrně 1 700 Kč. Polepšili si také řídící pracovníci na prodejnách, jejich mzdy v průměru porostou o 6,7 %. Více


8. 7. 2019

Byla jsem PETkou
Jednorázovým igelitovým taškám ve velkoobchodech MAKRO nadobro odzvonilo. Náhradou za ně se stala kromě papírových tašek varianta z recyklovaného plastu. Jak ještě víc omezit šíření plastů a zároveň podpořit jejich recyklaci? Rovnice proměny nové varianty je jednoduchá – staré plastové lahve rovná se jedna nová, ekologicky přívětivá a znovu-použitelná taška. Více


8. 7. 2019

MAKRO ruší prodej plastových tašek
Již od 1. července 2019 nenajdou zákazníci prodejen MAKRO na pokladně žádnou jednorázovou plastovou tašku. V nabídce na přepravu zboží zůstávají ekologičtější varianty – taška „Byla jsem petkou“ vyrobená z PET lahví, která bude dostupná ve dvou velikostech, a dále taška z recyklovaného papíru a certifikovaných zdrojů. Původní plastové tašky z mikrotenu a folie budou zcela zrušeny. Více


23. 5. 2019

MAKRO díky novému konceptu letáků ušetří až 1 750 tun papíru
Udržitelnost přírodních zdrojů a ekologická výroba jsou již dlouhou dobu prioritami velkoobchodu MAKRO Cash & Carry ČR, k ekologicky vyráběným nákupním taškám na pokladnách přibyde nový koncept letáků. Díky částečné digitalizaci společnost v letošním roce ušetří až 1 750 tun papíru a vytiskne 
o 45 % méně tištěných letáků. Více


23. 5. 2019

Velkoobchod MAKRO ČR se zapojil do jarního kola Sbírky potravin
MAKRO se tento víkend zapojilo do premiérového jarního kola Sbírky potravin. Spolu se svými zákazníky vybralo 8 769 tun trvanlivých potravin a drogerie. 
Potravinová sbírka proběhla ve všech třinácti českých prodejnách MAKRO v sobotu 
18. května. Zapojilo se do ní i 103 zaměstnanců v rolích dobrovolníků. Letos se i díky jejich pomoci vybralo celkem 7 892 kg potravin, což je ekvivalentem k 15 783 porcím, a 877 kg drogerie. Více


24. 4. 2019

Beyond Meat: Jak jíst maso bez masa
Je pro vás nepředstavitelné vzdát se masa? Chuť Beyond Meat vám dokáže, že i tak typický masový pokrm jako je burger se dá konzumovat ve veganské verzi a přitom nepřijít o požitek z jídla. Beyond Meat Burger je první burger na světě, který vypadá, připravuje se a chutná jako skutečný hovězí burger. Výhoda je v tom, že „masová” náplň je vyrobena z rostlin, neobsahuje tedy žádné GMO (geneticky modifikované organismy), sóju nebo lepek. Více


3. 4. 2019

MAKRO oznamuje změny ve svém představenstvu
Olivier Langlet převezme pozici generálního ředitele MAKRO Cash & Carry ČR po Guillaume Chêne, který ze své funkce odstoupil ke konci března ze zdravotních důvodů. Olivier Langlet přichází do českého MAKRO z pozice výkonného ředitele METRO Cash & Carry Ukrajina. Více


20. 3. 2019

MAKRO na Světový den vody pomůže čtvrt milionu lidí k čisté vodě
Velkoobchod MAKRO ve spolupráci s mezinárodní neziskovou organizací One Drop
a 16 dodavateli pomůže 250 tisícům obyvatel regionu Sheohar v severní Indii k získání přístupu k čisté vodě a sociálním zařízením. Celosvětově pak síť velkoobchodů METRO vybere finanční příspěvek ve výši 1,2 milionu Eur z prodejních cen vybraných produktů. V České republice budou mít zákazníci velkoobchodu možnost zakoupit speciálně označené výrobky od 20. března do 2. dubna. Více


7. 3. 2019

Více než polovina českých podnikatelek chce práci, která je baví a naplňuje
Společnost METRO Group, která na českém trhu provozuje velkoobchody MAKRO, zveřejnila k příležitosti Mezinárodního dne žen nezávislou mezinárodní studii zaměřenou na ženy v podnikání. Výsledky ukázaly, že české podnikatelky svého rozhodnutí být na volné noze nelitují, právě naopak. Drtivá většina by podnikání založila znovu. Jen každá desátá Češka však začala s vlastním byznysem, aby zbohatla. Více


6. 2. 2019

MAKRO ČR obhájilo titul Zaměstnavatel v obchodě v rámci ocenění Mastercard Obchodník roku
Společnost MAKRO ČR obhájila první místo ve speciální kategorii Zaměstnavatel v obchodě, kterou v rámci soutěže Mastercard Obchodník roku vyhlašuje Svaz Obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR). Slavnostní vyhlášení výsledků nejen v této kategorii proběhlo 5. února na mezinárodní konferenci Retail Summit 2019. Více


21. 1. 2019

Nejštědřejším dárcem čerstvých potravin je velkoobchod MAKRO
Jen v loňském roce přispělo MAKRO prostřednictvím svých 13 prodejen potravinovým bankám 617 tun potravin. Nejvíce zastoupené, až 60 %, byly čerstvé potraviny jako sýry, jogurty, maso, uzeniny či pečivo, ale třeba i ryby. Tím se MAKRO stalo druhým největším dárcem celkově a číslem jedna v segmentu čerstvých potravin. Více


13. 12. 2018

Společnosti METRO a Target spustí celosvětový start-upový akcelerátor
K úspěšnému rozvoji a růstu je potřeba víc než jen dobrý obchodní koncept. Jak může technologický start-up s funkčním produktem získat přístup na globální velkoobchodní a maloobchodní trhy? Společnost METRO a americký maloobchodní řetězec Target spojily své síly s cílem podpořit a investovat do start-upových projektů ve všech fázích vývoje. Více


21. 11. 2018

Nejbarevnější kuchařka Kamu v MAKRO
Známá šéfkuchařka Kamu připravuje pro fanoušky autogramiádu své nové knihy Nejbarevnější Mexiko. Ti se mohou s Kamu setkat v prodejně MAKRO, ve které se novinka mladé šéfkuchařky začne exkluzívně prodávat až od poloviny prosince. Den otevřených dveří v řetězci láká nové návštěvníky také na ochutnávku exotických pokrmů, setkání se zajímavými lokální dodavateli z regionu a nákup bez podnikatelské karty. Více


13. 11. 2018

Velkoobchod MAKRO ČR navýšil objem darovaných potravin o 400 %
Velkoobchod MAKRO letos poskytl potravinovým bankám téměř 600 tun potravin v hodnotě necelých 32 milionu korun. Šestý rok se řetězec zapojuje také do Národní potravinové sbírky. O víkendu se svými zákazníky vybrali 12 tun potravin a drogerie. Více


20. 10. 2018

Slivovice dostane vlastní svátek, Čechům přinese slevy i slivocaching
Česku vznikne nový svátek, který bude oslavovat slivovici a další destiláty z pravého českého ovoce. Mezinárodní víkend slivovice se bude konat vždy poslední víkend v říjnu, což tento rok vychází na 27. a 28. října. Všichni fanoušci slivovice se mohou těšit na zajímavé akce, ochutnávky či dokonce hledání láhví v přírodě. Více


9. 10. 2018

HOSPITALITY.digital získává český start-up Restu, úspěšného poskytovatele rezervačního systému
Düsseldorf, Praha, 9. října 2018 – Digitální divize společnosti METRO, HOSPI-TALITY.digital, podepsala smlouvu o akvizici rychle rostoucího start-upu Restu, s působností v České republice, jehož zakladatelem je internetová společnost MI-TON. Restu je přední poskytovatel rezervačních služeb pro restaurace a provozo-vatelem největšího průvodce restauracemi v České republice. Více


4. 10. 2018

Zakopanou slivovici má téměř 600 tisíc Čechů, považují ji za národní nápoj
Zakopávání slivovice má v Česku velmi silnou tradici. Podle nejnovějšího průzkumu má láhev tohoto alkoholu v zemi zakopaných až 573 tisíc lidí ve věku od 18 do 75 let. Více než milion Čechů zná někoho, kdo slivovici zakopal. Průzkum o ovocných pálenkách provedla v září pro Unii destilatérů agentura STEM/MARK. Více


25. 09. 2018

V polovině provozoven osloví věrného zákazníka jménem
„Známe své zákazníky,“ vzkazují podle průzkumu Zmapování sousedského nakupování zástupci maloobchodních prodejen, hotelů a restaurací v České republice. Ti se k nim na oplátku rádi vrací, v každém regionu z odlišných důvodů. Pro štamgasty v Praze je důležitý rozmanitý sortiment, v Ostravě vstřícný personál. V Brně zase ocení, když provozovatelé znají jejich oblíbený produkt. Průzkum Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR a společnosti MAKRO byl proveden v rámci příprav na třetí ročník MAKRO Dne soukromého podnikání, který se koná 9. října. Více


19. 09. 2018

Den soukromého podnikání je tady. MAKRO jím chce posílit sousedské nakupování
Společnost MAKRO Cash & Carry ČR zahájilo rozsáhlou kampaň na podporu již třetího ročníku Dne soukromého podnikání. Ten proběhne za podpory jedenácti ambasadorů z řad skutečných podnikatelů v úterý 9. října. Ti mají svým příběhem inspirovat a zároveň přiblížit svět podnikání spotřebitelům. Více


28. 08. 2018

Titul Vinař roku České republiky 2018 získalo po třetí v historii Vinařství Volařík z Mikulova.
Při slavnostním galavečeru v pražském Paláci Žofín byly uděleny ceny národní soutěže MAKRO Vinař roku 2018. Hlavní cenu v podobě velkého křišťálového poháru si od odborné poroty převzali zástupci vinařství Volařík z Mikulova. Více


13. 08. 2018

Soutěž Vinař roku České republiky 2018 zná své finalisty
Šestnáctý ročník soutěže MAKRO Vinař roku je o krok blíž k udělení prestižního vinařského titulu. Z osmičky finalistů vyberou vítěze nejlepší světoví degustátoři, držitelé titulu Master of Wine a vinařští odborníci. Udílení cen a slavností galavečer proběhnou 23. srpna 2018 na pražském Žofíně. Vedle odborného hodnocení vín probíhá na webových stránkách soutěže také on-line hlasování veřejnosti o titul Můj vinař roku 2018, jehož výsledky budou vyhlášeny také 23. srpna na Žofíně. Více


15. 06. 2018

MAKRO ČR uspořádalo první setkání udržitelnosti
V inspirativním prostředí brněnské Otevřené zahrady se konalo první česko-slovenské setkání ambasadorů udržitelnosti společností MAKRO Cash & Carry ČR a METRO Cash & Carry SR. Společnost navazuje na dlouholetou spolupráci s potravinovými bankami. V rámci workshopů se zaměřila na další optimalizaci potravinových přebytků svých prodejen a logistických center. Více


12. 06. 2018

Michelinský šéfkuchař Jens Rittmeyer v MAKRO Akademii
Německý šéfkuchař Jens Rittmeyer patří ke špičce skandinávské kuchyně. Své umění předvedl v úterý 5. června v MAKRO Akademii. Michelinský šéfkuchař připravil s účastníky workshopu pět chodů inspirovaných Severním mořem. Zároveň však neopomenul regionální potraviny. Tento exkluzivní workshop s Jensem Rittmeyerem vzbudil mezi odborníky velký zájem. Více


11. 06. 2018

MAKRO Cash & Carry ČR navýší od 1. července mzdy všem svým provozním zaměstnancům
Společnost MAKRO Cash & Carry ČR s odbory uzavřela novou kolektivní smlouvu, která je platná do konce fiskálního roku 2021 (září 2021). Ve smlouvě bylo dohodnuto plošné navýšení mezd provozních pracovníků v rozmezí 500 až 1100 Kč měsíčně. Od ledna letošního roku mají také všichni zaměstnanci 25 dnů dovolené. Více

17. 05. 2018

MAKRO Zlín pořádá 1. ročník MAKRO Foodfest festivalu
Přijďte si užít dny plné gastronomických zážitků, krajových specialit, výběrového vína i piva do MAKRO Zlín. Ve dnech 25. – 26. května zde proběhne 1. ročník gastronomického festivalu MAKRO Foodfest. Více


19. 04. 2018

MAKRO v pražských Stodůlkách otevřelo pro své zákazníky novou vinotéku. Podíl českých a moravských vín v nabídce velkoobchodu MAKRO dosahuje 66 %. Roste zájem hlavně o rodinná vinařství, která mají v nové vinotéce významné místo.
Koncept MAKRO Inspirace v pražských Stodůlkách pokročil do dalšího stádia. Zákazníci nově nakoupí víno v příjemném prostředí stylizovaného vinného sklepa. Průvodci při nákupu jim budou zkušení someliéři a s výběrem pomůže i moderní informační systém. Více


7. 03. 2018

Michelinský šéfcukrář René Frank zazářil se svými dezerty v MAKRO Akademii
Excelentní šéfcukrář René Frank patří mezi nejlepší cukráře v Evropě a v pondělí 5. března své umění předvedl také v MAKRO Akademii. Michelinský šéfcukrář představil kompletní dezertové menu berlínského dezert baru CODA. S účastníky připravoval i signature drinky k párování s dezerty a dezerty bez cukru, s použitím sýrů, zeleniny či techniky uzení. Svou jedinečností vzbudil workshop Reného Franka mezi profesionálními kuchaři a cukráři velký zájem. Více


26. 02. 2018

MAKRO Cash & Carry spouští službu pro tvorbu webových stránek pro gastronomické provozy zcela zdarma
Za vývojem služby Metro Horeca Digital Club stojí úspěšný program METRO Accelerator, který skupina METRO realizuje od roku 2015 ve spolupráci s Techstars. Projekt se zaměřuje na vyhledávání startupů přinášejících inovativní řešení pro oblast digitalizace v pohostinství. Provozovatelem služby je Horeca Digital, sesterská firma společnosti MAKRO. Více


21. 02. 2018

Velkoobchod MAKRO se letos poprvé účastní mezinárodního potravinářského veletrhu SALIMA
Od úterý 27. února do 2. března se na brněnském výstavišti koná mezinárodní potravinářský veletrh SALIMA. Svůj stánek zde letos poprvé představí také společnost MAKRO Cash & Carry ČR. Více


8.02. 2018

MAKRO rozšiřuje prodejní koncept MAKRO Inspirace. Všechny prodejny se postupně přemění na místa plná inspirace
Přijďte si užít dny plné gastronomických zážitků, krajových specialit, výběrového vína i piva do MAKRO Zlín. Ve dnech 25. – 26. května zde proběhne 1. ročník gastronomického festivalu MAKRO Foodfest. Více


29. 01. 2018

MAKRO navázalo partnerství s novou kreativní agenturou
Společnost MAKRO Cash & Carry ČR oznámilo vítěze otevřeného tendru na kreativní agenturu. Od února 2018 zahajuje strategickou spolupráci s kreativní agenturou DDB. Více


11. 01. 2018

MAKRO Akademie a Bešamel pořádají výjimečnou galavečeři Chefs Dinner s šesticí předních českých šéfkuchařů
Rok 2018 zahájila MAKRO Akademie 11. ledna 2018 ve spolupráci se společností Bešamel unikátní galavečeří Chefs Dinner, jejíž hvězdné menu připravila šestice špičkových šéfkuchařů české gastronomické scény. Nejmodernější kuchařské školicí centrum v České republice se v letošním roce plánuje i nadále věnovat kurzům a workshopům určeným pro odborníky i veřejnost a unikátním gastronomickým projektům. MAKRO Akademie tak dlouhodobě poskytuje skvělé zázemí pro rozvoj české gastronomie. Více



Kontakt:


Romana Nýdrle
manažerka korporátní komunikace
MAKRO Cash & Carry CR s.r.o.

Tel.: +420 220 389 521 

Romana Nýdrle

Grafické podklady

Archiv tiskových zpráv

Tiskové zprávy 2014
Tiskové zprávy 2013
Tiskové zprávy 2015
Tiskové zprávy 2016
Tiskové zprávy 2017
Tiskové zprávy 2018