makro podporuje lokální dodavatele

Praha 28. června 2013

Velkoobchodní řetězec MAKRO Cash & Carry ČR nabízí svým zákazníkům na 33 000 položek potravinového a spotřebního zboží, přičemž převážnou část sortimentu potravin představují čerstvé výrobky. V této kategorii se jasně odráží současný spotřebitelský trend, kdy čerstvé potraviny od tuzemských dodavatelů se na celkovém obratu podílejí 74–90 %.

MAKRO Cash & Carry si zakládá na tom, že svým zákazníkům nabízí široký a pestrý sortiment zboží jak ze zahraničí, tak z tuzemské produkce. „O české výrobky zejména v segmentu čerstvých potravin mají zákazníci v posledních letech stále větší zájem,“ říká Romana Nýdrle, ředitelka korporátní komunikace makro Cash & Carry ČR, a dodává: „Snažíme se uspokojit poptávku po lokálních produktech a trvale rozvíjíme spolupráci s  českými výrobci.“ Ti však musejí splňovat přísná kvalitativní kritéria. „S ohledem na udržení našeho standardu kvality zboží, vyžadujeme i u svých dodavatelů příslušnou certifikaci kvality a navíc provádíme pravidelně vlastní testy,“ vysvětluje Romana Nýdrle. 

V segmentu čerstvých potravin českého původu je největší zájem hlavně o maso a masnévýrobky (90 %), následují pekárenské výrobky (87 %), mléko a mléčné výrobky (85 %) a lahůdky (74 %). 

makro spolupracuje také přímo na úrovni jednotlivých poboček s řadou lokálních farmářů,pěstitelů a regionálních výrobců,od nichž pravidelně odebírá hlavně saláty, kořenovou zeleninu, jablka, brambory, pečivo, cukrárenské výrobky, lahůdky a regionální speciality. Sortiment se vždy přizpůsobuje dané sezoně, aby se v každém ročním období zákazníkům dostaly ty nejlepší suroviny. 

Vysoký zájem o tuzemskou produkci se týká nejenom čerstvých potravin, ale i vína. Ve vinotékách makro je stabilně téměř 1 000 domácích i zahraničních vín z 18 zemí světa v kvalitě od lehkých stolních až po ty nejexkluzivnější. Tuzemská vína tvoří v tomto segmentu více jak polovinu (66,9 %) prodejů. České a moravské vinaře makro již několik let podporuje jako partner nejrůznějších oborových soutěží, např. Vinař roku nebo Salon vín. 

Pro tuzemské producenty představuje spolupráce s makro také exportní příležitost. Například v roce 2011 bylo na Slovensko vyvezeno zboží v hodnotě 10 mil. Kč.

METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

Pro více informací kontaktujte:

Simona Krautová, PR Director
PLEON Impac
ttel.: +420 602 284 282
e-mail: simona.krautova@pleon-impact.cz

Romana Nýdrle, ředitelka korporátní komunikace
MAKRO Cash & Carry ČR
tel: 220 389 521
e-mail: romana.nydrle@makro.cz
www.makro.czwww.facebook.com/makro.cz

Tisková zpráva ke stažení
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky