METRO Group plánuje snížit během čtyř let spotřebu energie o 18 %

Praha 25. května 2013

METRO Group zahájila v březnu tohoto roku interní program Šetření energiemi, který se týká celé skupiny. Jeho cílem je prostřednictvím lokálních aktivit  a úsporných opatření ušetřit 18 % veškerých nákladů na energie do roku 2015. Stejně tak pokračuje se snižováním emisí CO2.

Program Šetření energiemi vznikl z iniciativy německé centrály v Düsseldorfu a týká se všech zemí, kde skupina METRO Group působí. „Jako společnost s celosvětovým významem se tímto projektem připojujeme k ostatním institucím, jež podporují ochranu životního prostředí. Naším cílem je chovat se ekologicky a s tím souvisí také snižování spotřeby energie, které v konečném důsledku vede k významnému snižování našich provozních nákladů. Na výdajích za elektřinu chceme  v letošním roce ušetřit 1,5 %. Již minulý rok se podařilo snížit spotřebu o 18%,"  říká Markus Ising, Head of Real Estate & Engineering, MAKRO Cash & Carry ČR.

MAKRO Cash & Carry ČR a METRO Cash & Carry SR v rámci programu Šetření energiemi pokračují v implementaci úsporných opatření a realizaci dílčích projektů, které se týkají všech oddělení společnosti. V prostorách kanceláří se klade důraz na zhasínání světel a vypínání elektrických spotřebičů, které se právě nepoužívají. Přímo na prodejní ploše se důsledné kontrolují prostory chlazených ramp, námraza v regálech, na klimatizacích či dalších chladicích zařízeních a v neposlední řadě se sleduje dodržování správných procesů při manipulaci s mraženým zbožím. Také osvětlení na prodejní ploše bylo vyměněno za energeticky úspornější LED technologii. 

Společnost rovněž využívá mezinárodní nástroj MEMS pro sledování spotřeby energie v jednotlivých velkoobchodech. 

makro/METRO od roku 2003 volně nakupuje silovou energii z různých zemí, a to každoročně přináší finanční úsporu v řádech desítek milionů korun.  Od roku 2009 ceny distribučního trhu rostou a ceny silové energie naopak klesají. Celkové výdaje se tak v porovnání s rokem 2009 snížily o téměř  13 milionů korun.

Probíhající projekty a inciativy

Stejně jako v loňském roce se letos MAKRO Cash & Carry ČR a METRO Slovensko oficiálně připojilo k mezinárodnímu projektu Hodina Země, který letos připadl na sobotu 23. března. V době od 20.30 do 21.30 místního času tak zhasla světelná loga makro/METRO na všech velkoobchodech a světla v kancelářích i v zázemí. Na prodejní ploše bylo osvětlení v uličkách mezi regály sníženo na na hygienické minimum.Zhasla i světelná loga na čerpacích stanicích makro/METRO.

Lokální projekt Úspora energie, který v makro/METRO probíhá již třetím rokem, nově umožňuje zaměstnancům sledovat výši spotřeby energie v jejich domácnostech a průběžně ji vyhodnocovat, čímž je motivuje ke stejně odpovědnému přístupu i na pracovišti. V chladicích a mrazicích místnostech společnost zavedla v roce 2008 pravidlo „120 minut týdně“. Jedná se o maximální doporučenou dobu, po kterou mohou být dveře v těchto místnostech otevřeny. Monitorovací signalizační systém navíc hlídá, jak dlouho jsou dveře otevřeny, a po uplynutí stanovené lhůty zaměstnance upozorní zvukovým signálem.

Od loňského roku také ve všech pobočkách probíhá instalace bezpečnostních skel k uzavření chladicích vitrín. Bezpečnostní skla snižují spotřebu el. energie až o 40 %.

Snižování emisí CO2
Jedním z klíčových pilířů společenské odpovědnosti a udržitelnosti celé METRO Group je snižování emisí CO2. To se týká jak snižování objemu odpadů v kilogramech na metr čtvereční, tak v zavádění technologií pro chladicí a mrazicí zařízení, které jsou šetrné k životnímu prostředí.

METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

Pro více informací kontaktujte:

Simona Krautová, PR Director
PLEON Impac
ttel.: +420 602 284 282
e-mail: simona.krautova@pleon-impact.cz

Romana Nýdrle, ředitelka korporátní komunikace
MAKRO Cash & Carry ČR
tel: 220 389 521
e-mail: romana.nydrle@makro.cz
www.makro.czwww.facebook.com/makro.cz

Tisková zpráva ke stažení
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky
App
Aplikace Moje makro

Stáhněte si aplikaci moje makro pro partnery

Zjistit více