Soutěž v otevírání ústřic poprvé na Food festivalu v Karlových Varech

Praha 23. 4. 2013

V Karlových Varech odstartuje v sobotu 4. května v 11.30 již pátý ročník gastronomické události roku Food Festival. V rámci festivalu se poprvé koná i soutěž profesionálních kuchařů karlovarských hotelů a restaurací v otevírání 30 ks ústřic typu Belon. Soutěž pořádá společnost MAKRO Cash & Carry, která je zároveň hlavním dodavatelem ústřic pro soutěž. Regionální kolo proběhne podle mezinárodních pravidel. Hodnotí se úprava, čistota pracoviště a rychlost otevření. Vítěz se pak zúčastní finále makro Mistrovství České republiky v otevírání ústřic v Praze.

Hosté Food Festivalu jsou srdečně zváni před hotel Thermal na ochutnávku ústřic, které profesionální kuchaři otevřou v rámci soutěže, zdarma. U stánku makro bude možné ochutnat i čerstvě otevřené ústřice na mnoho způsobů, dánské slávky na česneku a chilli nebo ústřice s parmazánovou krustou za 2 karlíky.

Podle Petra Olbricha, Head of TGM HoReCa MAKRO Cash & Carry, prodej ústřic v karlovarském kraji roste, mezi lety 2011 a 2012 dokonce stoupl o 62 %.

Pro návštěvníky festivalu bude opět připravena degustace specialit mnoha špičkových restaurací za příznivé ceny, pestrý program pro rodiče a děti na pódiu i mimo něj a běh „Vrchní, prchni“.

Food Festival Karlovy Vary je podporován městem Karlovy Vary, agenturou CzechTourism, společností MAKRO Cash & Carry ČR, webovým portálem dobrých chutí Gastronaut.cz, prezentujícími se restauranty a bary a hlavně svými návštěvníky, kterých rok od roku přibývá.

Zajímavost o ústřicích a perlách:

Ačkoli ve světě ústřic existuje i jeden poddruh známý jako „perlová ústřice“, má de facto každá běžná ústřice možnost rodit perly. Na začátku je cizí těleso (zrnko písku apod.), které vnikne do ústřice a vyprovokuje ji k tvorbě perleti. Perleť je směs vápníku a bílkovin. Za nějaký čas je perla vytvořena a může putovat například do náhrdelníku.

METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

Pro více informací kontaktujte:

Simona Krautová, PR Director
PLEON Impac
ttel.: +420 602 284 282
e-mail: simona.krautova@pleon-impact.cz

Romana Nýdrle, ředitelka korporátní komunikace
MAKRO Cash & Carry ČR
tel: 220 389 521
e-mail: romana.nydrle@makro.cz
www.makro.czwww.facebook.com/makro.cz

Tisková zpráva ke stažení
Card
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
location
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky
App
Aplikace Moje makro

Stáhněte si aplikaci moje makro pro partnery

Zjistit více