Vítězové 1. makro kuchařského pětiboje – soutěže juniorů

České Budějovice 7. listopadu 2013

Vítězem 1. makro Kuchařského pětiboje 2013, soutěže základních dovedností studentů gastronomických škol v krájení cibule, pórku, brambor, filetování pstruha a vykostění kuřete, se stal Lukáš Hájek z hotelové školy Turnov. Učňovské týmy pak soupeřily o nejlepší menu na téma „česká kuchyně“ a v obsluze třiceti hostů na čas. Nejlepším týmem se stala Střední škola společného stravování z Ostravy Hrabůvky. Soutěž proběhla v rámci českobudějovického Gastrofestu.

Petr Stádník, šéfkuchař makro CZ/SK, odpovídá na otázku, proč soutěž pro kuchařské juniory vůbec vznikla: „Téměř všichni se shodnou, že kvalita vzdělávacího procesu v učebním oboru kuchař-číšník není nejlepší. Nároky na to, co by děti měly umět po absolvování školy, jsou stále nižší, a nyní neumí po odborné stránce to, co bylo před lety naprostou samozřejmostí. Díky tomu není jak uspokojit poptávku po šikovné, mladé pracovní síle, která je ze strany provozovatelů gastronomických zařízení obrovská. S cílem nemluvit, ale něco konečně pro mladé udělat, jsme s celým makro HoReCa týmem připravili tuto soutěž. Je postavena na pěti jednoduchých disciplínách, které prověří mladé adepty kuchařského řemesla v krájení brambor (na kostičky), pórku (na nudličky) a cibule (najemno), dále ve vykošťování (kuře) a filetování (pstruh). Tedy věci, které by měl umět každý učeň po prvním ročníku. Suroviny jsou záměrně zvoleny, jedná se o dostupnou českou „klasiku“, ze které následně připravili soutěžící dvouchodové menu a servírovali jej třiceti hostům v časovém limitu. Po úspěšném prvním ročníku je jasné, že v nastoupené cestě budeme pokračovat a podpoříme rozvoj mladých adeptů gastronomie dalšími aktivitami.“

Předseda poroty makro Kuchařského pětiboje, Roman Vaněk z PRAKULu, soutěž juniorů komentuje slovy: „Mám obrovskou radost, že díky přátelům z MAKRO Cash & Carry konečně vznikla první relevantní soutěž pro mladé kulináře, která svou podstatou i závěrečným oceněním vítězů dává konečně smysl. Odborná porota po každém kole se všemi soutěžícími dopodrobna probrala všechny klady a zápory jejich soutěžního počínání. I když se jednalo o základní techniky, které musí znát každý kuchař, ukázalo se, že soutěž nebyla vůbec jednoduchá. Mám také velikou radost, že vítězové dostali opravdu hodnotné ceny v podobě profesionální literatury, vynikajících nožů a peněz pro školu. Upřímně děkuji za možnost být předsedou poroty prvního ročníku této soutěže, která, jak pevně doufám, bude nabývat na prestiži. Už teď se těším na další ročník.“

Výsledky 1. makro Kuchařského pětiboje 2013

Jednotlivci:
1. místo – Lukáš Hájek, hotelová škola Turnov, 208 bodů
2. místo – Adam Wachtarcyk, SŠSS Ostrava Hrabůvka, 206 bodů
3. místo – Vojtěch Žalka, SŠSS Ostrava Hrabůvka, 176 bodů

Top Gastro Tým
1. místo – SŠSS Ostrava Hrabůvka, 221 bodů
2. místo – Střední škola hotelnictví a gastronomie Hotelu International, s.r.o., 220 bodů
3. místo – SŠ a VOŠ České Budějovice, 194 bodů

Vítězové si jako hlavní cenu od společnosti makro odnesli profesionální kuchařské nože v hodnotě10 000 Kč, 5 000 Kč a 2 500 Kč. A vítězné družstvo pak nákup v hodnotě 20 000 Kč ve velkoobchodě makro, druhé místo 15 000,- Kč a třetí místo 7 500,- Kč.

 

Soutěžní porota:

Roman Vaněk, Pražský kulinářský institut
Jitka Ulihrachová, šéfkuchařka společnosti makro
Vojtěch Artz, šéfkuchař společnosti makro

V rámci soutěže studenti vykostili 125 kuřat, 100 pstruhů a nakrájeli 105 kg zeleniny. Obsloužili 150 hostů, kterým servírovali 300 uvařených porcí jídla.

METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

Pro více informací kontaktujte:

Simona Krautová, PR Director
PLEON Impac
ttel.: +420 602 284 282
e-mail: simona.krautova@pleon-impact.cz

Romana Nýdrle, ředitelka korporátní komunikace
MAKRO Cash & Carry ČR
tel: 220 389 521
e-mail: romana.nydrle@makro.cz
www.makro.czwww.facebook.com/makro.cz

Tisková zpráva ke stažení