makro mění značku a obchodní formát. Posiluje podporu malého a středního podnikání.

Praha 27. února 2014

Společnost MAKRO Cash & Carry prochází proměnou, od roku 2008 vybudovala nový vícekanálový obchodní formát. Zásadní je zejména posun od tradičního byznys modelu typu cash and carry směrem k novým formám distribuce. Společnost posílí individuální přístup k zákazníkům a ještě více se zaměří na podporu podnikatelů, a to nejen v oblasti prodeje. Důraz na maximální kvalitu zboží zůstává. Změnu konceptu vystihuje nová značka VY & makro, která klade důraz na individuální přístup k zákazníkovi.

Ekonomická krize jako příležitost

makro se rozhodlo vzít ekonomickou krizi jako příležitost pro rozvoj. „Malé a střední podnikání, na které se především orientujeme, je zasaženo v složitém ekonomickém období jako první. Museli jsme rychle reagovat na změnu podmínek, a tak jsme rozjeli nové prodejní kanály. Nejdynamičtěji se rozvíjí makro Distribuce, podporovaná obchodními zástupci a online prodejem,“ vysvětluje společnosti makro Axel Hluchy, generální ředitel MAKRO Cash & Carry ČR.

Dovoz zboží přímo k zákazníkovi zavedlo makro v roce 2008. Od té doby vzrostl jeho podíl na prodejích na desetinásobek a letos by měl dosáhnout až 16 %. Službu dosud ze 77 % využívají zákazníci segmentu HoReCa. V letošním roce se makro zaměří na dovoz zboží v oblasti tradičního maloobchodu. V roce 2020 by pak makro chtělo být v segmentu rozvážkové služby již lídrem. „Se segmentem malého a středního podnikání jsme existenčně propojeni, daří se nám budovat se zákazníky osobní vazby. Posloucháme, co potřebují. Víme, že segment drobného podnikání potřebuje v Česku silnou podporu. Tu mnozí podnikatelé nacházejí právě u nás,“ doplňuje ředitel nákupu Jan Žák. Rozvážková služba je určena pro zákazníky, jejichž měsíční obrat přesahuje 50 000,- Kč bez DPH.

Podpora drobných podnikatelů

makro

 má připravenou širokou škálu doplňkových služeb, jejichž cílem je usnadnit práci a šetřit čas. Vedle rozsáhlého sortimentu „pod jednou střechou“ nabízí i rozmanité služby:

  • Podporuje tradiční maloobchod pomocí partnerské aliance Můj obchod. Síť dnes tvoří již 210 prodejen po celé České republice, cílem je tento počet do konce roku zdvojnásobit.
  • Na internetu mají zákazníci k dispozici online katalog celého sortimentu, včetně cen a dostupnosti zboží na jednotlivých prodejnách.
  • Zákazníci makro Distribuce si mohou objednávat zboží online, čehož využívá téměř polovina všech zákazníků, jež makro zaváží. V loňském roce si tito zákazníci objednali zboží online v hodnotě 1 miliarda Kč.
  • Pro gastronomické profesionály pořádá HoReCa Akademii. Pro šéfkuchaře jsou určeny kurzy s ohledem na aktuální sezónu, pro provozovatele pak školení se zaměřením na ekonomiku restauračních provozů. Nechybí baristické kurzy nebo sommeliérské poradenství při sestavování vinného lístku. V loňském roce makro proškolilo 1 600 zákazníků v průběhu 185 kurzů v 8 různých modulech.
  • Zavedlo oblíbenou Maloobchodní akademii. Ta se zaměřuje na podporu a školení v oblastech, které vnímají malí podnikatelé jako problematické. V posledních dvou letech se makro specializuje i na vietnamské maloobchodníky. Oblíbená jsou i školení hygieny provozu tzv. HACCP. V této oblasti v loňském roce prošlo školením 1620 zákazníků.

 

makro rozvíjí také právní znalosti podnikatelů, a to i prostřednictvím speciální sekce na webu www.makro.cz. „V loňském roce například zákazníci ocenili školení ohledně nových povinností spojených s nákupem a prodejem tvrdého alkoholu. Skvělý ohlas měl také seminář pro vietnamské maloobchodníky. Zaměřili jsme se na daňovou problematiku. Po našem školení se 95 % účastníků přihlásilo k DPH,“ poukazuje na pozitivní dopad Maloobchodní akademie Axel Hluchy.

Drobné podnikání jako hybatel české ekonomiky

makro stále sází na malé a střední podnikatele. Jejich podniky tvoří v České republice 99,86 % ze všech firem, což v přepočtu činí 1,1 milionu subjektů. Většina z nich je zároveň registrovanými zákazníky makro, konkrétně 0,9 milionu. „Chceme podpořit úspěch našich zákazníků, protože jedině s nimi můžeme růst i my. Klíčem k vzájemnému růstu je individuální přístup. Pracujeme na tom, abychom pochopili potřeby zákazníků a přizpůsobili jim naše služby a sortiment - například i s ohledem na daný region,“ vysvětluje Jan Žák. Důraz na individuální přístup ke každému zákazníkovi ilustruje i nové logo společnosti „VY & makro“.

makro sází na individuální příběhy

Na podporu nové značky připravilo makro komunikační kampaň. Vlastní kanály výrazně rozšíří o externí komunikaci, konkrétně o tisk, rozhlas, online a venkovní reklamu. „Hrdiny naší kampaně jsou naši zákazníci a zaměstnanci. Zachytili jsme je při jejich každodenní práci, a chceme tak ukázat, že bez vášně a úsilí podnikat nelze. My jako makro stojíme na jejich straně. Jejich růst je pochopitelně i naším růstem," přibližuje letošní kampaň Axel Hluchy. Reklamní kampaň odráží výsledky rozsáhlého zákaznického průzkumu, který provedla mateřská společnost METRO Cash & Carry International v loňském roce v pěti zemích, včetně České republiky. Ukázalo se, že drobní podnikatelé chtějí být nezávislí a flexibilní, chtějí mít kontrolu nad svým byznysem a především chtějí zanechat i odkaz.

makro hledá Dobrého podnikatele

makro má v plánu posílit image celého segmentu malého a středního podnikání. I proto v rámci oslav svého výročí vyhlásí soutěž, v níž bude hledat Dobrého podnikatele. Soutěž bude určena všem drobným podnikatelům, tedy firmám o velikosti do 30 zaměstnanců, bez ohledu na registraci ve velkoobchodním řetězci. Přihlásit se mohou podnikatelé, kteří se svojí činností hlásí ke společenské nebo environmentální odpovědnosti. A právě tento aspekt bude v soutěži klíčovým. Více informací o soutěži uveřejní společnost makro počátkem dubna 2014.

METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

Pro více informací kontaktujte:

Mgr. Marie Vladyková, Focus Agency, Account Manager
GSM: 724 770 896
e-mail: m.vladykova@focus-age.cz

Romana Nýdrle
ředitelka korporátní komunikace
MAKRO Cash & Carry ČR
tel: 220 389 521
e-mail: romana.nydrle@makro.cz
www.makro.czwww.facebook.com/makro.cz

Tisková zpráva ke stažení
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky