Mladí kuchaři z Ostravska se utkají v krájení cibule i vykostění kuřete

19. března 2014

Krájení pórku, brambor nebo cibule, ale i vykostění kuřete či filetování pstruha. V těchto pěti disciplínách se již tento pátek utkají studenti hotelových a gastronomických škol z Ostravy-Vítkovic, Ostravy-Hrabůvky, Frýdku Místku a Šilheřovic. Regionálním kolem v Ostravě tak začne 2. ročník soutěže makro Kuchařský pětiboj, jejímž cílem je zvyšovat odborné dovednosti budoucích kuchařů a dalších pracovníků gastronomických provozů.

„Jedním z nejpalčivějších problémů českých hospod je nedostatek kvalifikovaného personálu. I proto jsme se rozhodli začít už na školách, aby jejich absolventi v náročných podmínkách obstáli. Chtěli bychom tak přispět ke zvýšení úrovně českých restaurací,“ vysvětluje za organizátory Petr Stádník, šéfkuchař společnosti makro. „V loňském ročníku nás příjemně překvapil ohlas, který soutěž u studentů vyvolala. Potvrdil se tím náš předpoklad, že česká gastronomie má potenciál být lepší,“ dodává.

Regionální kolo proběhne již tento pátek 21. března od 9.00 do 17.00 v ostravském velkoobchodu makro.

Každá zúčastněná škola nominovala šest soutěžících. Jejich úkolem bude nakrájet tři cibule najemno, jeden pórek na nudličky a čtyři brambory na kostičky. Dále budou vykosťovat chlazené kuře a filetovat celého pstruha. „Důležitá je nejen rychlost, ale i kvalita, kterou zhodnotí odborná porota. Celkové bodové hodnocení určí, zda se škola zařadí mezi pět nejlepších z celé republiky, které postoupí do velkého finále,“ uvádí Stádník. Jeho vítěz si odnese odměnu ve výši 25 000 korun a titul makro Top Gastro Tým.

Loňský ročník vyhráli právě účastníci z Moravskoslezského kraje. Nejlepší školou se v celostátním finále stala SŠSS Ostrava-Hrabůvka. Její studenti uspěli také v kategorii jednotlivců: Adam Wachtarcyk skončil druhý a Vojtěch Žalka obsadil třetí místo.

Letos finále proběhne v listopadu v rámci festivalu Gastrofest v Českých Budějovicích. Přijde zde řada i na týmové disciplíny. Skupiny kuchařů budou připravovat 27 porcí soutěžního menu složeného ze dvou hlavních chodů a dezertu. Číšníci jej budou servírovat a hostům připraví také welcome drink a k dezertu espresso či cappuccino.

METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

Pro více informací kontaktujte:

Ivan Tučník
Inspiro Solutions
tel.: +420 777 923 401
e-mail: ivan.tucnik@inspiro-solutions.cz 

Romana Nýdrle
ředitelka korporátní komunikace
MAKRO Cash & Carry ČR
tel: 220 389 521
e-mail: romana.nydrle@makro.cz

www.makro.czwww.facebook.com/makro.cz

Tisková zpráva ke stažení
Card
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
location
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky
App
Aplikace Moje makro

Stáhněte si aplikaci moje makro pro partnery

Zjistit více