Soutěž makro Dobrý podnikatel jde do finále

10. července 2014

Soutěž pro malé a střední podnikatele makro Dobrý podnikatel představuje 15 finalistů, kteří budou bojovat o hlavní cenu 100 000 Kč. O postupu jednotlivých podnikatelských příběhů rozhodovalo veřejné hlasování. Konečné slovo měla odborná porota, která potvrdila finálovou patnáctku. Z ní bude vybírat celkového vítěze, který bude vyhlášen na začátku října.

„Moc se mi líbí, že se už v Čechách nebojíme ukázat, že jsme v něčem dobří. Navíc mají příběhy náboj a dokazují, že s dobrým nápadem se dá podnikat všude a ještě dělat něco pro ostatní,“ říká Jan Žák, člen poroty a ředitel nákupu MAKRO Cash & Carry ČR.

Do soutěže se přihlásilo více než 130 podnikatelů od majitelů restaurací až po provozovatele jesliček nebo pekáren z celé České republiky. Podmínkou přihlášení do soutěže bylo úspěšné podnikání s méně než 30 zaměstnanci a zapojení do společensky prospěšných aktivit. Veřejnost hlasovala pro podnikatelské příběhy od 21. 4. do 30. 6. a odborná porota finalisty potvrdila na základě svých kritérií.

„Podnikatel je pro mě někdo, kdo v první řadě dává lidem práci, má za sebou určitou historii a vytváří zisk, ze kterého potom pomáhá ostatním,“ vysvětluje svá kritéria hodnocení předseda poroty a zakladatel Pražského kulinářského institutu Roman Vaněk, a dodává: „Mnoho příběhů šlo obráceným směrem: nejdříve rozdávat a potom doufat, že nějaké peníze přijdou. Tento přístup nemůže dlouho fungovat a nepovažuji ho za stabilní podnikání.“

„Nejvíce mě zaujaly příběhy žen, které začaly podnikat v pozdějším věku a často po těžkých životních zkouškách. Musely si najít novou činnost, nastartovat podnikání a ještě přispívají na charitu. Za to jim patří můj velký obdiv,“ říká Eva Štěpánková, členka poroty a zakladatelka společnosti Ryor.

Všichni finalisté získají podporu v médiích a také poukázku na nákup ve velkoobchodě makro v hodnotě 5 000 Kč. Vítěz vybraný porotou dostane 100 000 Kč a titul Dobrý podnikatel 2014. Kromě ceny poroty se bude udělovat také cena veřejnosti. Všichni budou mít možnost hlasovat pro svého favorita z finálové patnáctky během září.

Dobrého podnikatele bude vybírat porota v následujícím složení: zakladatel Pražského kulinářského institutu Roman Vaněk, zakladatelka společnosti Ryor Eva Štěpánková, generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Eva Svobodová a ředitel nákupu MAKRO Cash & Carry ČR Jan Žák.

Krátké představení 15 finalistů:

Jan a Tomáš Vimmerovi: JOY RIDE! Zájezdy pro handicapované děti (Opava)
Bratři Vimmerovi založili v roce 2012 cestovní kancelář LAYNO Tour zaměřenou na zájezdy pro mladé lidi. Pořádají ale i netradičně pojaté zájezdy pro handicapované děti, pro které kompletně zajišťují financování.

Lucie Tomášková: Zdravá restaurace (Teplice)

Lucie Tomášková vaří v restauraci Zahrada zdravé obědy především pro lidi se speciálními dietami. Pořádá i kurzy vaření a pečení, přednášky a další osvětové akce spojené se zdravým způsobem stravování. Poskytuje praxi handicapovaným studentům a plánuje vytvořit chráněné pracovní místo.

Luděk Bil: Pomáhám těm, co to potřebují (Přerov)

Luděk Bil vlastní kulinářské studium a nejen v něm se snaží popularizovat dobré a kvalitní jídlo. Finančně i kulinářsky podporuje charitativní projekty a vzdělávání studentů v oboru gastronomie.

Hana Habartová: Chci ukázat, že stáří lze prožít v pohodě (Dobřichovice)
Hana Habartová založila denní klub pro seniory Barevný strom. Do klubu docházejí senioři, kteří potřebují pomoc během dne. Společně se věnují trénování paměti, zlepšování fyzické kondice i vyrábění drobností. Zaměstnává také maminky po mateřské dovolené.

Jitka Kantová: Chceme uskutečnit svůj sen (Lubenec)
Manželé Kantovi mají firmu na výrobu a rekonstrukci vitráží a získávají zakázky i ze světa. Ještě před krizí koupili za korunu gotický kostel s presbytářem, který chtějí opravit a vytvořit v něm unikátní dílo ze zrekonstruovaných vitráží z kostelů z bývalých Sudet.

Simona Havlová: Tadeáškovy jesličky (Jablonec nad Nisou)
Simona Havlová založila Tadeáškovy jesličky, ve kterých pomáhá maminkám se zdravými i handicapovanými dětmi. Nabízí hlídání v prostorách jeslí i doma.

Milan Koudelka: Jídlo jako od maminky (Praha)
Milan Koudelka a jeho manželka připravují zákazníkům ve své kantýně pouze pokrmy z čerstvých a kvalitních surovin. Jejich cílem je zlepšit gastronomii a vnímání alternativních prodejen s rychlým občerstvením.

Lenka Glosová: Nikdy není pozdě začít. Čokoládovna (Přerov)

Příběh Lenky Glosové ukazuje, že nikdy není pozdě začít. Životní restart ji přivedl k výrobě domácích pralinek. V rodinné čokoládovně pralinky vyrábí ručně a z kvalitních surovin.

Jarmila Slováková: Můj nový Kamarád (Kroměříž)

V roce 2009 Jarmila Slováková založila studio Kamarád, které poskytuje služby zejména rodinám s dětmi. Poskytuje prostor a pomáhá různým organizacím, jako jsou například Azylový dům maminek s dětmi, Fond ohrožených dětí, ale i handicapovaným dětem či sociálně slabým rodinám.

Lukáš Král: Snažím se bořit mýty o handicapovaných (Ostrava)

Handicapovaný mladík Lukáš Král chce ukázat handicapovaným i zdravým lidem, že podnikání je pro každého, kdo opravdu chce. I přes své onemocnění začal již během studia střední školy podnikat v marketingu. V budoucnu by rád spolupracoval s neziskovými organizacemi.

Milan Starec: Černokostelecký zájezdní pivovar (Kostelec nad Černými lesy)

Milan Starec podniká v oblasti pivovarnictví. V roce 2000 zachránil historický pivovar v Kostelci nad Černými lesy a věnuje se záchraně historických součástí pivovarů a souvisejících objektů. Chce nejen udržet architektonické památky, ale i staré technologické postupy vaření piva.

Jaroslav Brumla: Pomoc Na Kopečku (Brno)

Jaroslav Brumla, majitel prodejny potravin, se věnuje především sbírkám pro děti: plyšová zvířátka pro dětskou nemocnici při Fakultní nemocnici Brno, PET víčka pro nemocného chlapce nebo sladkosti pro děti z blízké mateřské školky.

Zuzana Zalabáková: Sen pod Hostýnskými vrchy (Bystřice pod Hostýnem)
Zuzana Zalabáková investovala své peníze do rekonstrukce 200 let staré chátrající budovy bývalého zájezdního hostince. Chce splnit svůj sen a podpořit svou vesnici, které chybí místo pro setkávání při kulturních akcích.

Pavel Hejhal: Naší motivací jsou základní lidské potřeby (Počepice)

Petr Hejhal vyrábí medové pečivo, cukrové ozdoby i těstoviny. Kromě prodeje svých výrobků pořádá kulturní a společenské akce pro celou vesnici a blízké okolí. Svým podnikáním chce dělat radost ostatním.

Alena Fuksová: Práce jako největší dar (Olomouc)
Že práce není povinnost, ale radost, chce ukázat Alena Fuksová. Založila pražírnu kávy a kavárnu, v nichž pracují především klienti domova pro mentálně postižené. Do budoucna by ráda provozovnu rozšířila, aby mohla nabídnout práci i dalším handicapovaným lidem.

METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

Pro více informací kontaktujte:

Ivan Tučník
Inspiro Solutions
tel.: +420 777 923 401
e-mail: ivan.tucnik@inspiro-solutions.cz

Romana Nýdrle, ředitelka korporátní komunikace
MAKRO Cash & Carry ČR
tel: 220 389 521
e-mail: romana.nydrle@makro.cz
www.makro.czwww.facebook.com/makro.cz

Tisková zpráva ke stažení
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky
App
Aplikace Moje makro

Stáhněte si aplikaci moje makro pro partnery

Zjistit více