Tip na víkend: Mistrovství ČR ve filetování čerstvého lososa v trojských zahradách

3. září 2014

V sobotu 6. září se v rámci festivalu jídla a pití Foodparade v zahradách Trojského zámku uskuteční celostátní finále 5. ročníku makro Mistrovství ČR ve filetování čerstvého lososa. Od 11.30 se zde utkají nejlepší šéfkuchaři z celé republiky. Jejich úkolem bude proměnit pětikilového lososa na dva filety. Návštěvníci mohou delikatesy z lososa také ochutnat.

„Úkolem soutěžících bude připravit ze čtyř až pětikilového lososa dva úhledné filety bez kostí a kůže. Rybu musí rozříznout na dvě části, odstranit hlavu, kosti, kůži a ocas. Mají na to maximálně deset minut. Porota hlídá čas, výtěžnost ryby, kvalitu výsledného produktu i čistotu pracoviště,“ vysvětluje za organizátory Petr Stádník, šéfkuchař společnosti MAKRO Cash & Carry ČR, který letos opět zasedne v porotě. „Na diváky čeká zajímavá a někdy i akční podívaná. Jemná práce s ostrými noži a křehkým masem totiž není vůbec jednoduchá,“ dodává.

V sobotu mezi 11.30 a 14.00 se na pódiu v zahradě zámku Troja na Praze 7 vystřídá 24 nejlepších šéfkuchařů z regionálních kol soutěže, jež na jaře probíhala po celé republice. Titul šampiona se pokusí obhájit i loňský vítěz Martin Kempf, který pětikilovou rybu pokořil za tři minuty a 54 sekund.

Filety mají splňovat podmínky pro tzv. trim E, což označuje čistý kus ryby bez kůže, tuku či kosti. Kvalitu finálních filetů, čistotu pracoviště i výtěžnost lososa zhodnotí odborná porota.

„Jakákoliv odchylka od vysoce nastavených standardů bude zohledněna v bodovém ohodnocení. V odpadu by například neměly končit kusy rybího masa, naopak ve výsledném filetu bychom neměli objevit žádné kosti. Optimální výtěžnost při ručním filetování celého lososa je kolem 60 procent,“ upřesňuje Stádník. V porotě zasedne také Miroslav Kubec, prezident Asociace kuchařů a cukrářů ČR, která nad soutěží převzala záštitu. Vítěz získá zájezd do Norska pro dvě osoby spojený s návštěvou farmy na chov lososů.

Lososa mohou návštěvníci také ochutnat. Ve stánku makro na festivalu Foodparade bude v nabídce lososový tatarák na deset způsobů nebo čerstvé ústřice Fin de Clare v různých úpravách.
Losos patří mezi nejoblíbenější ryby v České republice. V síti makro je nejprodávanější rybou. Tvoří až 45 procent všech prodejů.

METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

Pro více informací kontaktujte:

Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz

Romana Nýdrle, ředitelka korporátní komunikace
MAKRO Cash & Carry ČR
tel: 220 389 521
e-mail: romana.nydrle@makro.cz
www.makro.czwww.facebook.com/makro.cz

Tisková zpráva ke stažení
Card
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
location
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky
App
Aplikace Moje makro

Stáhněte si aplikaci moje makro pro partnery

Zjistit více