Skupina METRO Cash & Carry mění strukturu. České makro získá více volnosti

11. května 2015

makro v České republice společně s filiálkami skupiny METRO Cash & Carry z dalších pětadvaceti zemí získá od července tohoto roku více nezávislosti na německé centrále. Díky změnám ve struktuře a decentralizaci společnosti převezme management v jednotlivých zemích více zodpovědnosti za operační rozhodnutí. V nadnárodním vedení vzniká místo devítičleného představenstva tým desíti operačních „partnerů“. Každý z nich bude zodpovědný za dvě až tři země.

„Hodnota je vytvářena na lokálních trzích a s místními zákazníky. Proto rozšiřujeme zodpovědnost a možnosti našich národních obchodů,“ říká Olaf Koch, generální ředitel METRO AG. „V současné době je již velká část rozhodování decentralizována a předána generálním ředitelům v jednotlivých zemích. Chceme je především podpořit, aby jednali jako podnikatelé a zodpovědně se starali o své podnikání,“ dodává.

Generálním ředitelem skupiny METRO Cash & Carry se stane od 1. října 2015 Pieter Boone, který dosud vedl jednu z nejúspěšnějších dceřiných společností firmy, METRO Cash & Carry Rusko. Olaf Koch, současný CEO METRO Cash & Carry a METRO GROUP, se bude dále plně věnovat vedení mateřské společnosti METRO AG.

„Před dvěma lety jsme se vydali správným směrem. Máme za sebou sedm úspěšných kvartálů a nový operační model pokračuje v nastolené cestě,“ vysvětluje Koch a dodává: „S novou strukturou a větší zodpovědností pro jednotlivé země nekončí podpora z naší strany. Jednotná centrální nařízení se ukázala jako neefektivní. V budoucnu bychom chtěli rychleji reagovat na lokální poptávku či speciální požadavky zákazníků, a tím podpořit náš růstový potenciál.“

Přechod na nový operační model bude v následujících 18 měsících zahrnovat tyto změny:

  • Generální ředitelé národních dceřiných společností budou mít více nezávislosti například v oblasti marketingu nebo provozu obchodů.
  • Pro podporu chodu i rozvoje dceřiných společností budou připraveni operační „partneři“ s malým týmem expertů.
  • Některé národní divize převezmou zodpovědnost za určité operační kroky a podpoří další země v jejich fungování podle federativního modelu. Například zodpovědnost za segment HoReCa (hotely, restaurace a catering) převezme Francie, a proto bude vedení této sekce převedeno z Düsseldorfu do Paříže.
  • HR, IT a finance budou i nadále vedeny z Düsseldorfu. Společně s operačními „partnery“ a generálním ředitelem budou součástí hlavního vedení společnosti.

METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 26 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 117 000 lidí a za fiskální rok 2013/2014 dosáhla prodejů v celkové výši 31 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2013/2014 dosáhl její obrat 63 miliard EUR. Společnost působí v 31 zemích, má 250 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

 

Pro více informací kontaktujte:

Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz

Ivan Tučník
manažer komunikace MAKRO Cash & Carry ČR
tel: +420 777 923 401
e-mail: ivan.tucnik@makro.cz

www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky
App
Aplikace Moje makro

Stáhněte si aplikaci moje makro pro partnery

Zjistit více