makro hledá Dobré podnikatele. Mohou se hlásit až do konce června

18. května 2015

Druhý ročník soutěže makro Dobrý podnikatel spustil přihlašování na webu, kde může veřejnost také hlasovat o to, kdo postoupí do finále. Hlavní cenu 100 000 Kč v hotovosti udělí odborná porota podnikatelskému příběhu, který spojuje úspěšné podnikání se společensky prospěšnou aktivitou.

„Chceme vyjádřit uznání drobným podnikatelům, kteří pomáhají svému okolí. Minulý ročník je důkazem, že se v České republice už nebojíme ukázat, že jsme v něčem dobří. Věřím, že ani letos nebudeme zklamaní,“ říká Jan Žák, člen poroty a ředitel nákupu makro.

Kromě pomoci ostatním musí podnikatelé pro přihlášení do soutěže zaměstnávat jednoho až 30 zaměstnanců a podnikat alespoň dva roky. Na oboru podnikání nebo oblasti pomoci přitom nezáleží. V loňském roce se do soutěže přihlásilo 130 podnikatelů a do finále se probojovali majitelé cestovní kanceláře, kulinářského studia, jesliček pro děti i výrobci uměleckých vitráží.

Odbornou porotu letos doplní loňská vítězka Jitka Kantová, která si ze soutěže odnesla titul Dobrý podnikatel, ale také 100 000 Kč v hotovosti. „Výhru jsme vůbec nečekali. Je to obrovská pocta nejen pro nás, ale i pro všechny, kteří nám pomáhají. Koupili jsme za ni hromosvod do kostela sv. Jiljí v Libyni,“ vysvětluje Jitka Kantová. Cenu veřejnosti získal Luděk Bil, který zasvětil svůj život gastronomii a pomoci handicapovaným. Alena Fuksová, majitelka olomoucké pražírny a kavárny Retro Kafe, která zaměstnává handicapované, si odnesla zvláštní Cenu Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR.


Podle údajů Českého statistického úřadu tvoří až 99 procent všech podnikatelských subjektů na českém trhu malé firmy. Téměř dvě třetiny Čechů zaměstnávají firmy s méně než desíti zaměstnanci. Přestože produkují více než polovinu veškeré přidané hodnoty v zemi, až devět z deseti Čechů si myslí, že podnikání v naší zemi není jednoduché.

„Drobní podnikatelé jsou doslova pilířem naší ekonomiky. Vyplácejí 56 procent všech mezd a na celkovém HDP se podílejí téměř dvěma pětinami,“ uvádí Eva Svobodová, generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků a další členka poroty. „Mnoho podnikatelů dělá něco navíc nad rámec svých povinností, ale moc se o tom neví. Prostřednictvím soutěže je chceme zviditelnit,“ dodává.

Celkového vítěze, který získá titul Dobrý podnikatel a výhru 100 000 Kč, bude vybírat odborná porota ve složení Roman Vaněk (zakladatel Pražského kulinářského institutu), Eva Štěpánková (zakladatelka společnosti Ryor), Eva Svobodová (generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků), Jan Žák (ředitel nákupu makro) a vítězka minulého ročníku Jitka Kantová. Všichni finalisté dostanou poukázku na nákup v prodejnách makro v hodnotě 5 000 Kč.

Soutěž v kostce

Soutěž makro Dobrý podnikatel 2015 je určena podnikatelům s jedním až 30 zaměstnanci, kteří dělají pro společnost něco navíc. Účast v soutěži je bezplatná, není vyžadován registrační ani jiný poplatek.

Přihlásit se lze na webu až do 30. června 2015 a do stejného data může veřejnost hlasovat o to, kdo postoupí do finále. O finalistech se rozhodne na začátku července a vyhlášení celé soutěže se uskuteční 1. října 2015.

METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 26 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 117 000 lidí a za fiskální rok 2013/2014 dosáhla prodejů v celkové výši 31 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2013/2014 dosáhl její obrat 63 miliard EUR. Společnost působí v 31 zemích, má 250 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

 

Pro více informací kontaktujte:

Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz

Ivan Tučník
manažer komunikace MAKRO Cash & Carry ČR
tel: +420 777 923 401
e-mail: ivan.tucnik@makro.cz

www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení
Card
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
location
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky
App
Aplikace Moje makro

Stáhněte si aplikaci moje makro pro partnery

Zjistit více