METRO GROUP a Alibaba Group spojily síly v e-commerce na čínském trhu

11. září 2015

Skupina METRO GROUP, do které patří i české makro, oznámila partnerství s přední čínskou on-line společností Alibaba Group. Partnerství podpoří obchod na dynamicky se rozvíjejícím čínském e-commerce trhu. Německé METRO GROUP spouští svůj oficiální internetový obchod exkluzivně na platformě Tmall Global od Alibaba Group, kde bude nabízet řadu německých výrobků.

V současnosti má METRO GROUP na čínském trhu více než 80 prodejen METRO Cash & Carry. Díky využití Tmall Global rozšiřuje skupina své prodejní kanály o e-shop s velkým potenciálem oslovit čínské spotřebitele. V první fázi Alibaba Group nabídne online více než 100 produktů privátních značek METRO, ale i značky německých dodavatelů. Jedná se například o mléčné výrobky, trvanlivé potraviny, kávu, čokoládu nebo kosmetiku z Německa.

“E-commerce je jedním z našich strategických ukazatelů růstu v Číně. Otevření obchodu na Tmall Global ukazuje naši důvěru v čínský trh, kde držíme stabilní pozici, máme vysokou kvalitu výrobků a široký sortiment,” sděluje Olaf Koch, předseda správní rady společnosti METRO AG. “Tato inovativní platforma umožňuje distribuovat kvalitnější zboží a německé značky k čínským zákazníkům prostřednictvím globálního dodavatelského řetězce.”

Mezinárodní lodní přeprava z Evropy do Číny je zajištěna tak, aby se vytvořily dostatečné zásoby produktů, které jsou uloženy ve skladech v Šanghaji v zóně volného obchodu. Čínští zákazníci mohou využívat přeshraniční sortiment přímo v Šanghaji v zóně volného obchodu a rychlé celní odbavení zajistí specializované servisní oddělení Alibaba Group.

Daniel Zhang, generální ředitel společnosti Alibaba Group, k nově vzniklé kooperaci dodává: „Partnerství zahrnuje spolupráci v oblasti zahraniční e-commerce, logistice, online supermarketu a kombinace online a offline aktivit. Data společnosti Alibaba Group poskytnou METRO GROUP vhled, který efektivně zachytí poptávku po kvalitních dovážených produktech mezi čínskými zákazníky. Alibaba group a METRO GROUP chtějí společně pomoci evropským spotřebitelským značkám prosadit se na čínském trhu.“

Kromě přeshraničního e-shopu se obě společnosti shodly na spolupráci v několika dalších oblastech: omnikanálový přístup k prodeji, vyhledávání kvalitních produktů v globálním měřítku, optimalizace dodavatelského řetězce a zlepšení identifikace poptávky na trh.

METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 26 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 117 000 lidí a za fiskální rok 2013/2014 dosáhla prodejů v celkové výši 31 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2013/2014 dosáhl její obrat 63 miliard EUR. Společnost působí v 31 zemích, má 250 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

METRO China vstoupilo na čínský trh v roce 1996 a v současnosti provozuje 82 velkoobchodů v 57 městech s více než 12 000 zaměstnanci a obsluhuje kolem 4 000 000 profesionálních zákazníků. Za uplynulých 20 let METRO China úspěšně rozvinulo svou kompetenci v bezpečnosti potravin, záruce kvality, čerstvosti a šíře sortimentu. Jedním ze strategických katalyzátorů růstu pro METRO China je právě e-commerce.

Alibaba Group
: Misí Alibaba Group je zjednodušit obchodování kdekoli na světě. Jedná se o největší online a mobilní obchodní společnost na světě v objemu hrubého příjmu. Byla založena v roce 1999 a poskytuje základní technologickou infrastrukturu a dosah na čínském trhu. Pomáhá tak podnikatelům využít sílu internetu.

Pro více informací kontaktujte:

Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz

Romana Nýdrle
ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry ČR
tel: +420 777 923 401
e-mail: romana.nydrle@makro.cz


www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky