O titul makro Dobrý podnikatel bojuje 10 finalistů

17. srpna 2015

Díky akvizici společnosti Classic Fine Food rozšiřuje METRO Group svoje působení z 26 na 36 zemí světa. Classic Fine Food se specializuje na distribuci potravin HoReCa zákazníkům v regionu Asie a Středního východu. Skupina METRO Group, pod níž spadá velkoobchodní řetězec MAKRO Cash & Carry ČR, tak bude nabízet ještě lepší služby svým zákazníkům.

„METRO Cash & Carry plánuje rozšiřovat služby v oblasti dovozu zboží přímo zákazníkům. Díky akvizici Classic Fine Foods jsme posílili naši pozici a zároveň rozšířili oblast naší působnosti,“ vysvětluje Olaf Koch, předseda představenstva METRO AG. „V Classic Fine Food jsme našli ideálního partnera pro vstup na asijský trh, kde má silnou a unikátní pozici. Zákazníci z oblasti HoReCa vyhledávají Classic Fine Food především pro špičkové služby i produkty,“ dodává Pieter Boone, CEO METRO Cash & Carry.

Skupina METRO Group koupila Classic Fine Food od společnosti EQT za 290 milionů dolarů a dalších až 38 milionů dolarů jí vyplatí v závislosti na ziscích v příštích dvou letech (2015 – 2017). I po akvizici zůstává Classic Fine Food z velké části samostatně vedenou společností. V jejím čele zůstává Fergus Balfour, který je součástí týmu již od roku 2011. Předsedou dozorčí rady bude Fred Barnes, ředitel skupiny METRO a bývalý generální ředitel Bidvest Evropa a Střední východ. Classic Fine Food zaměstnává zhruba 800 lidí a obrat společnosti činí více než 200 milionů dolarů ročně.

V současné době Classic Fine Food obsluhuje ve 25 městech a ve 14 zemích na 6 000 zákazníků, mezi které patří především šéfkuchaři pětihvězdičkových hotelů a luxusních restaurací, ale také letecké společnosti nebo obchodníci s delikatesami. Klíčovými obchodními oblastmi jsou Singapur, Dubaj, Hongkong, Bangkok, Kuala Lumpur, Ho Či Minovo Město, Jakarta či Londýn.

Hlavním zásobovacím centrem je jedno z největších tržišť na světě ve francouzském městě Rungis. Zásobování a distribuce zůstávají plně v rukou Classic Fine Food, k dispozici jsou však i zásobovací centra METRO ve Francii, Španělsku, Itálii či Japonsku. „Do budoucna chceme využít synergií Classic Fine Food a METRO Cash & Carry zejména v oblasti zásobování a dodavatelů,“ dodává Olaf Koch.

METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 26 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 117 000 lidí a za fiskální rok 2013/2014 dosáhla prodejů v celkové výši 31 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2013/2014 dosáhl její obrat 63 miliard EUR. Společnost působí v 31 zemích, má 250 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

 

Pro více informací kontaktujte:

Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz

Romana Nýdrle
ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry ČR
tel: +420 777 923 401
e-mail: romana.nydrle@makro.cz


www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení
Card
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
location
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky
App
Aplikace Moje makro

Stáhněte si aplikaci moje makro pro partnery

Zjistit více