Šampionem ve filetování čerstvého lososa se stal již potřetí Martin Kempf z KOGO Albatross

5. května 2015

Vítězem 6. ročníku makro Mistrovství ČR ve filetování čerstvého lososa se stal potřetí v řadě Martin Kempf z Ristorante KOGO Albatross Golf Resort ve Vysokém Újezdě. Ve finále, které se konalo dnes v rámci festivalu Foodparade v pražské Troji, porazil konkurenci 19 šéfkuchařů. Soutěžící měli za úkol připravit dva úhledné filety bez kostí a kůže z pětikilové ryby. Porota kontrolovala čas, výtěžnost, kvalitu výsledného filetu i čistotu pracoviště.

Stříbrnou příčku obsadil Stanislav Kliment z restaurace Ocen48. Třetí místo patří Tomáši Podskalskému z restaurace Cerreto. Soutěž proběhla od 12 do 14 hodin v rámci festivalu Foodparade v zahradě pražského zámku Troja.

„Rok od roku se zvedá úroveň soutěžících. Dnes se na podiu potkalo 20 nejlepších šéfkuchařů napříč celou republikou,“ vysvětluje Jitka Ulihrachová, předsedkyně poroty a šéfkuchařka velkoobchodní sítě makro, která mistrovství pořádá. „Losos je v Česku velmi oblíbenou surovinou. Tvoří dokonce polovinu prodejů všech ryb,“ dodává.

Pro soutěžící byly i letos připraveny čerstvé ryby s hmotností pěti kilogramů. Na celý úkol, který zahrnuje rozříznutí lososa na dvě části, odstranění hlavy, kostí, kůže, tuku i ocasu, měli maximálně 10 minut. Vítěz odvedl perfektní práci za pouhých 3 minut a 35 vteřin, tedy o celých 9 vteřin rychleji než v loňském roce.

Filety, které soutěžící připravovali, měly splňovat parametry pro trim E, tedy čistý kus ryby bez kůže, tuku či kostí. Kvalitu práce i čistotu pracoviště zhodnotila odborná porota v čele s šéfkuchařkou Jitkou Ulihrachovou.

„V bodovém hodnocení samozřejmě zohledňujeme veškeré odchylky od standardů. Výsledný filet musí být zcela bez kostí, ale v koši rozhodně nesmí skončit kusy rybího masa. Při ručním filetování celého lososa je ideální výtěžnost okolo 60 procent,“ dodává Jitka Ulihrachová.

Vítěz získal zájezd do Norska pro dvě osoby spojený s návštěvou farmy na chov lososů.

METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 26 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 117 000 lidí a za fiskální rok 2013/2014 dosáhla prodejů v celkové výši 31 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2013/2014 dosáhl její obrat 63 miliard EUR. Společnost působí v 31 zemích, má 250 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

 

Pro více informací kontaktujte:

Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz

Romana Nýdrle
ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry ČR
tel: +420 777 923 401
e-mail: romana.nydrle@makro.cz


www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky