Vaří vaše školní jídelna ty nejlepší obědy? Přihlaste ji do soutěže

23. dubna 2015

Až do konce dubna se mohou školní jídelny přihlašovat do soutěže O nejlepší školní oběd. Již šestý ročník tohoto netradičního klání pořádá Společnost pro výživu. Generálním partnerem soutěže je i v tomto roce velkoobchod makro. Cílem projektu je nejen podpořit zdravé stravování českých školáků, ale i ukázat veřejnosti, že školní jídelny vaří zdravá a chutná jídla.


„Přestože školní jídelny stále nakupují především mraženou a sterilovanou zeleninu, zájem o čerstvé maso, ryby i zeleninu dlouhodobě roste,“ komentuje Petr Stádník, šéfkuchař makro. Rukola, cizrna, kuskus, ryba mahi-mahi nebo zázvor tak nemusí být žádnou výjimkou. „Důležité je pokrm přizpůsobit dětským chutím a představit jim „netradiční“ suroviny tak, aby je zaujaly,“ dodává.

Ústředním motivem letošnho šestého ročníku soutěže je králičí maso jako hlavní chod a mléčný dezert. Moderní a chutné menu musí být nanormováno na deset porcí pro žáky věkové kategorie 11 až 14 let, případně odpovídající žákům mateřské či střední školy. Zaslaná menu zhodnotí porota složená z odborníka na výživu a školní stravování, lékaře a hygienika a zástupce Asociace kuchařů a cukrářů. Finále se uskuteční 25. srpna 2015 v Praze.

I letos musí být jídla z běžného jídelního lístku a zároveň nesmí cena překročit limit 34 Kč za porci polévky, hlavního chodu i dezertu. Přihlášená menu musí splňovat přísné nutriční nároky, vyváženost i vhodnost pro danou věkovou skupinu. Kompletní podmínky soutěže i přihlašovací formulář najdete na webových stránkách Společnosti pro výživu. 
www.vyzivaspol.cz

V loňském roce se do soutěže přihlásilo celkem 79 jídelen z celé České republiky. Tématem bylo moderní a originální obědové menu. První místo získala jídelna Gymnázia Zlín – Lesní čtvrť. Její menu složené z rajčatové polévky s mozzarellou, přírodní vepřové panenky se smetanovými brambory a mrkvovo-bramborovým pyré s rozmarýnem a sladkou tečkou v podobě čokoládové pěny nadchla nejen odbornou porotu, ale i zástupce z řad dětí.

METRO / MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 28 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 32 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

Pro více informací kontaktujte:

Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz

Ivan Tučník
manažer komunikace MAKRO Cash & Carry ČR
tel: +420 777 923 401
e-mail: ivan.tucnik@makro.cz
www.makro.czwww.facebook.com/makro.czwww.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky
App
Aplikace Moje makro

Stáhněte si aplikaci moje makro pro partnery

Zjistit více