Nejlepší kuchaři a číšníci studují v Ostravě

11. listopadu 2016

V celostátním finále kuchařské soutěže 4. makro Horeca pětiboj 2016, ve kterém se utkaly čtyři nejlepší střední gastronomické školy, zvítězila Střední škola společného stravování, Ostrava-Hrabůvka. Její tým studentů vybojoval celkově nejvíce bodů v individuálních a týmových disciplínách a odnesl si kromě věcných výher titul makro Top Gastro tým a 20 000 Kč na nákup v makro.

Celou soutěž makro Horeca pětiboj ovládli studenti Střední školy společného stravování, Ostrava-Hrabůvka, kteří si připravili dva hlavní pokrmy: pečenou kuřecí galantinu s brusinkami, kaštany a čedarem podávanou s bramborovým pyré, špagetovou dýni a slaninovou omáčkou a grilované filé ze pstruha na mrkvových špagetách s batátovým pyré a jemnou koprovou omáčkou. I přes velkou penalizaci za zpoždění v servírování pokrmů, získali takový náskok v ostatních bodovaných částech, že si zaslouženě odnesli zlato a putovní pohár. Druhým místem s těsným bodovým rozdílem se může pochlubit Střední škola Brno, Charbulova. Třetí příčku vybojovali studenti Hotelové školy v Plzni, U Borského parku.

„Naším dlouhodobým cílem je posouvat dál českou gastronomii prostřednictvím rozvoje studentů těchto oborů. Ve spolupráci s gastronomickými školami vidíme budoucnost, protože můžeme předávat naše zkušenosti nastupující generaci kuchařů, barmanů i baristů,“ popisuje smysl soutěže Petr Stádník, šéfkuchař společnosti makro.

Nejúspěšnější týmy regionálních kol z Brna, Ostravy, Plzně a Prahy se utkaly v několika disciplínách, které prověřily jejich zručnost a úroveň spolupráce. Síly poměřili kuchaři v individuální části v krájení oloupané cibule, brambor nebo pórku, vykostění kuřete nebo filetování pstruha. Baristé a barmani předvedli své dovednosti při přípravě a servírování espressa, cappuccina nebo nealkoholických nápojů. Týmová část soutěže otestovala spolupráci v kuchyni, ale i při servírování pokrmů a zakládání stolů. Odborná porota hodnotila přípravu, vzhled a chuť menu o 30 porcích, ale také sehranost kuchyně a obsluhy v soutěžní restauraci. Jako hlavní chod studenti podávali kuře nebo pstruha.

„Na soutěži jsme viděli, že studenti jsou vděční za příležitost vyzkoušet si nejen praktický provoz, ale také profesionální kuchyni v makro Akademii. Velkým přínosem pro ně je zpětná vazba od profesionálů. Každý tým od nás dostal hodnocení svého výkonu. Většina soutěžících si z klání odnáší nejen zážitky, ale také cenné zkušenosti,“ hodnotí Petr Stádník.

Vítězná Střední škola společného stravování, Ostrava-Hrabůvka si kromě věcných cen a poháru odnesla poukaz na nákup v makro v hodnotě 20 000 Kč. Nejlepší studenti v individuálních disciplínách získali užitečné kuchyňské nebo barmanské vybavení.

Celkové výsledky 4. makro Horeca pětiboj

Absolutní vítěz 4. makro Horeca pětiboje
1. místo – Střední škola společného stravování, Ostrava-Hrabůvka
2. místo – Střední škola Brno, Charbulova
3. místo – Hotelová škola Plzeň, U Borského parku

makro TOP tým kuchyně
1. místo – Střední škola společného stravování, Ostrava-Hrabůvka
2. místo – Střední škola Brno, Charbulova
3. místo – Hotelová škola Plzeň, U Borského parku

makro TOP tým obsluha
1. místo – Střední škola společného stravování, Ostrava-Hrabůvka
2. místo – Střední škola Brno, Charbulova
3. místo – Hotelová škola Plzeň, U Borského parku

Barmanská soutěž
1. místo – Sabina Svobodová, Brno
2. místo – Petr Doležal, Ostrava
3. místo – Aneta Stachová, Ostrava

Baristická soutěž

1. místo – Aneta Stachová, Ostrava
2. místo – Veronika Plavcová, Brno
3. místo – Petr Doležal, Ostrava

4. 
makro Kuchařský pětiboj
1. místo – David Klimscha, Ostrava
2. místo – Jiří Vodrážka, Plzeň
3. místo – Šimon Pálka, Ostrava

METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 25 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2014/2015 dosáhla prodejů v celkové výši 30 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2014/2015 dosáhl její obrat 59 miliard EUR. Společnost působí ve 29 zemích, má 220 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 000 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky a Real hypermarkety.

Pro více informací kontaktujte:

Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz

Romana Nýdrle
Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz


www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení
Card
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
location
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky
App
Aplikace Moje makro

Stáhněte si aplikaci moje makro pro partnery

Zjistit více