Šampionem ve filetování čerstvého lososa se stal již počtvrté Martin Kempf

25. června 2016

Vítězem 7. ročníku MAKRO Mistrovství ČR ve filetování čerstvého lososa se stal počtvrté v řadě Martin Kempf z Ristorante KOGO Albatross Golf Resort ve Vysokém Újezdě. Finálové utkání, ve kterém soupeřilo 14 šéfkuchařů, proběhlo dnes v rámci Bosch Fresh Festivalu na pražském Vítkově. Cílem soutěže bylo připravit dva úhledné filety bez kostí a kůže z pětikilového lososa. Odborná porota kontrolovala čas, výtěžnost, kvalitu výsledného filetu i čistotu pracoviště.


V těsném souboji mezi zúčastněnými kuchaři druhé místo obsadil David Svoboda z restaurace Food & Friends. Bronzová příčka patří Jiřímu Dvořákovi z restaurace Jureček Říčany. Sobotní soutěž proběhla od 13 do 15 hodin v rámci Bosch Fresh Festivalu na pražském Vítkově.

„I tento ročník byl vydařený, jsme rádi, že se tu opět setkali špičkoví šéfkuchaři z celé republiky,“ uvedl k akci Petr Olbrich, manažer pro řízení vztahů s HoReCa zákazníky velkoobchodu MAKRO Cash & Carry, který mistrovství pořádá. „Losos má v České republice výjimečné postavení, patří k nejoblíbenějším rybám a doufáme, že i díky dnešnímu mistrovství si tuto pozici udrží,“ dodává.

Pro účastníky soutěže byly i letos připraveny čerstvé ryby s hmotností pěti kilogramů. Na splnění celého úkolu, který zahrnuje rozříznutí lososa na dvě části, odstranění hlavy, kostí, kůže, tuku i ocasu, měli soutěžící maximálně 10 minut. Vítěz Martin Kempf připravil dokonalého lososa za 3 minuty a 28 vteřin.

Filety, které soutěžící připravovali, musí splňovat parametry pro trim E, tedy čistý kus ryby bez kůže, tuku či kostí. Kvalitu práce i čistotu pracoviště zhodnotila odborná porota v čele s šéfkuchařkou Jitkou Ulihrachovou a Miroslavem Kubcem, prezidentem Asociace kuchařů a cukrářů ČR.

„Konečná podoba filetu musí být kompletně bez kostí a tak, aby se zachovalo co nejvíce masa. Ideální výtěžnost kvalitního ručního filetování celého lososa je kolem 59 procent. Dalším kritériem je i čistota kuchyně, která je vizitkou šéfkuchaře, proto je hodnocena i v naší soutěži,“dodává k hodnocení Jitka Ulihrachová.

Vítěz získal zájezd pro dvě osoby do Norska na lososí farmu.


METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 25 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2014/2015 dosáhla prodejů v celkové výši 30 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2014/2015 dosáhl její obrat 59 miliard EUR. Společnost působí ve 29 zemích, má 220 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 000 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky a Real hypermarkety.

Pro více informací kontaktujte:

Tereza Pidrmanová
Inspiro Solutions
tel.: +420 734 354 063
e-mail: tereza.pidrmanova@inspiro-solutions.cz

Romana Nýdrle
Manažerka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz

www.makro.cz
www.facebook.com/makro.cz
www.twitter.com/makrocr
 

Kontakt:


Romana Nýdrle
Head of Corporate Communications
MAKRO Cash & Carry CR s.r.o.
Tel.: +420 251 111 521
Fax: +420 251 111 150
romana.nydrle@makro.cz

Romana Nýdrle
Tisková zpráva ke stažení