Šampionem ve filetování čerstvého lososa se stal již počtvrté Martin Kempf

25. června 2016

Vítězem 7. ročníku makro Mistrovství ČR ve filetování čerstvého lososa se stal počtvrté v řadě Martin Kempf z Ristorante KOGO Albatross Golf Resort ve Vysokém Újezdě. Finálové utkání, ve kterém soupeřilo 14 šéfkuchařů, proběhlo dnes v rámci Bosch Fresh Festivalu na pražském Vítkově. Cílem soutěže bylo připravit dva úhledné filety bez kostí a kůže z pětikilového lososa. Odborná porota kontrolovala čas, výtěžnost, kvalitu výsledného filetu i čistotu pracoviště.


V těsném souboji mezi zúčastněnými kuchaři druhé místo obsadil David Svoboda z restaurace Food & Friends. Bronzová příčka patří Jiřímu Dvořákovi z restaurace Jureček Říčany. Sobotní soutěž proběhla od 13 do 15 hodin v rámci Bosch Fresh Festivalu na pražském Vítkově.

„I tento ročník byl vydařený, jsme rádi, že se tu opět setkali špičkoví šéfkuchaři z celé republiky,“ uvedl k akci Petr Olbrich, manažer pro řízení vztahů s HoReCa zákazníky velkoobchodu MAKRO Cash & Carry, který mistrovství pořádá. „Losos má v České republice výjimečné postavení, patří k nejoblíbenějším rybám a doufáme, že i díky dnešnímu mistrovství si tuto pozici udrží,“ dodává.

Pro účastníky soutěže byly i letos připraveny čerstvé ryby s hmotností pěti kilogramů. Na splnění celého úkolu, který zahrnuje rozříznutí lososa na dvě části, odstranění hlavy, kostí, kůže, tuku i ocasu, měli soutěžící maximálně 10 minut. Vítěz Martin Kempf připravil dokonalého lososa za 3 minuty a 28 vteřin.

Filety, které soutěžící připravovali, musí splňovat parametry pro trim E, tedy čistý kus ryby bez kůže, tuku či kostí. Kvalitu práce i čistotu pracoviště zhodnotila odborná porota v čele s šéfkuchařkou Jitkou Ulihrachovou a Miroslavem Kubcem, prezidentem Asociace kuchařů a cukrářů ČR.

„Konečná podoba filetu musí být kompletně bez kostí a tak, aby se zachovalo co nejvíce masa. Ideální výtěžnost kvalitního ručního filetování celého lososa je kolem 59 procent. Dalším kritériem je i čistota kuchyně, která je vizitkou šéfkuchaře, proto je hodnocena i v naší soutěži,“dodává k hodnocení Jitka Ulihrachová.

Vítěz získal zájezd pro dvě osoby do Norska na lososí farmu.

METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 25 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2014/2015 dosáhla prodejů v celkové výši 30 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2014/2015 dosáhl její obrat 59 miliard EUR. Společnost působí ve 29 zemích, má 220 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 000 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky a Real hypermarkety.

Pro více informací kontaktujte:

Tereza Pidrmanová
Inspiro Solutions
tel.: +420 734 354 063
e-mail: tereza.pidrmanova@inspiro-solutions.cz

Romana Nýdrle
Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz


www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky
App
Aplikace Moje makro

Stáhněte si aplikaci moje makro pro partnery

Zjistit více