Kde vaří nejlepší obědy? Školní jídelny se mohou hlásit do celorepublikové soutěže

7. března 2016

Králičí burger a houbová pohanka, to je oběd školní jídelny z Otrokovic, která v minulém roce zvítězila v soutěži o Nejlepší školní oběd. Kdo zvítězí letos? Přihlašování do sedmého ročníku odstartovalo a jídelny z celé České republiky se mohou hlásit až do konce dubna. Klání pořádá Společnost pro výživu, generálním partnerem je i v tomto roce velkoobchod makro.

Projekt Nejlepší školní oběd si klade za cíl podporovat zdravé a chutné stravování českých školáků a ukázat veřejnosti, že školní jídelny vaří z kvalitních surovin. „Vařit podle všech pravidel pro nejnáročnější strávníky, jakými děti bezpochyby jsou, je skutečně umění. České školní jídelny se snaží držet krok s moderními trendy. Stále více pracují s čerstvými surovinami a nebojí se experimentovat. Jsem zvědavý, s čím se jídelny přihlásí,“ komentuje Petr Stádník, šéfkuchař makro.

Tématem je letos kompletní bezmasé denní menu složené z polévky, nesladkého hlavního pokrmu a dezertu. Nejsou předepsány žádné povinné suroviny, je ale nutné, aby menu splňovalo všechna nutriční doporučení a kritéria spotřebního koše pro jednotlivé věkové kategorie. Všechny tři chody musí mít jídelny na svém jídelníčku v jeden den jako kompletní nutričně vyvážený oběd. Cena za suroviny na přípravu jedné porce nesmí překročit limit 34 Kč.

Školní jídelny se mohou hlásit do korespondenčního kola do konce dubna 2016. Na začátku června odborná porota vyhlásí 10 kuchařských týmů, které se zúčastní finále 25. srpna 2016 v Brně.

V loňském roce se soutěže zúčastnilo 89 jídelen z celé České republiky. Tématem bylo králičí maso jako hlavní chod a mléčný dezert. První místo získala školní jídelna Základní školy Mánesova Otrokovice. Její menu tvořil dýňovomrkvový krém s čočkou, burger z králíka a houbová pohanka s rýží, k tomu salát z červené řepy a jako dezert ovoce v jogurtu.

Kompletní podmínky soutěže i přihlašovací formulář najdou jídelny na webových stránkách Společnosti pro výživu: http://www.vyzivaspol.cz/soutez-o-nejlepsi-skolni-obed-2/

METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 25 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2014/2015 dosáhla prodejů v celkové výši 30 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2014/2015 dosáhl její obrat 59 miliard EUR. Společnost působí ve 29 zemích, má 220 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 000 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky a Real hypermarkety.

Pro více informací kontaktujte:

Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz


www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení