Nejlepší kuchaři studují v Ostravě

15. listopadu 2017

V celostátním finále kuchařské soutěže 5. makro Horeca pětiboj 2017, ve kterém se utkaly čtyři nejlepší střední gastronomické školy, zvítězila Střední škola společného stravování z Ostravy. Její tým studentů vybojoval v makro Akademii celkově nejvíce bodů v individuálních a týmových disciplínách a odnesl si kromě věcných cen i titul makro Top Gastro tým a 20 000 Kč na nákup v makro.

Nejúspěšnější týmy regionálních kol, tedy z Ostravy, Pardubic, Prahy a Teplic, se utkaly v různých disciplínách, které prověřily jejich zručnost a úroveň spolupráce. Síly poměřily v individuální části v krájení oloupané cibule, brambor nebo pórku, vykostění kuřete nebo filetování pstruha. Baristé a barmani předvedli své dovednosti při přípravě a servírování espressa, cappuccina nebo nealkoholických nápojů. Týmová část soutěže otestovala dovednosti v servírování pokrmů a zakládání stolů. Odborná porota hodnotila přípravu, vzhled a chuť menu o 30 porcích. Jako hlavní chod studenti podávali kuře nebo pstruha.

„Naším dlouhodobým cílem je posouvat dál českou gastronomii prostřednictvím rozvoje studentů těchto oborů. Ve spolupráci s gastronomickými školami vidíme budoucnost, protože můžeme předávat naše zkušenosti a praktické dovednosti nastupující generaci kuchařů, barmanů i baristů,“ popisuje smysl soutěže Petr Stádník, šéfkuchař společnosti makro.

 

Finální pořadí soutěžících

1. místo: Střední škola společného stravování Ostrava
2. místo: Hotelová škola, obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice
3. místo: Střední odborné učiliště gastronomie Praha, U Krbu
4. místo: Labská Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Pardubice

S nejvyšším počtem bodů zazářili studenti Střední školy společného stravování z Ostravy. Značný počet bodů získali za vzorné servírování připravených jídel a nápojů a rovněž za rychlost provedení jednotlivých disciplín. Druhým místem s velmi těsným bodovým rozdílem se může pochlubit Hotelová škola, obchodní akademie a Střední průmyslová škola z Teplic, která bodovala zejména v barmanské soutěži. Třetí příčku vybojovali studenti ze Středního odborného učiliště gastronomie z Prahy.

„Na soutěži jsme viděli, že studenti jsou vděční za příležitost vyzkoušet si nejen praktický provoz, ale také profesionální kuchyni v makro Akademii. Velkým přínosem pro ně je také zpětná vazba během soutěže od profesionálů. Většina soutěžících si z klání odnáší nejen zážitky, ale také cenné zkušenosti,“ hodnotí Petr Stádník.

Vítězná škola z Ostravy si kromě věcných cen a poháru odnesla poukaz na nákup v makro v hodnotě 20 000 Kč. Nejlepší studenti v individuálních disciplínách získali užitečné kuchyňské nebo barmanské vybavení.


METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.

METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.

Pro více informací kontaktujte:

Petra Holá
Inspiro Solutions
tel.: +420 736 219 535
e-mail: petra.hola@inspiro-solutions.cz

Romana Nýdrle
Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz



www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr
Tisková zpráva ke stažení
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky