Bocuse d’Or 2017: Nejlepším šéfkuchařem na světě je Mathew Peters z USA

1. února 2017

Nejprestižnější kuchařská soutěž na světě zná svého vítěze. Stal se jím Mathew Peters z USA. Na druhé příčce se umístil Christopher William Davidsen z Norska a třetí místo obsadil Viktor Andrésson z Islandu. Finále kuchařské soutěže Bocuse d’Or 2017 ukončilo dvouletý cyklus 16. kola, ve kterém se utkalo 24 nejlepších šéfkuchařů z celého světa.

Po měsících příprav 24 světových špičkových šéfkuchařů přijelo na veletrhu Sirha ve francouzském Lyonu, aby ve dvou dnech předvedli to nejlepší ze svého umění, ohromili odbornou porotu a získali nejvyšší možné ocenění ve světě gastronomie. Hlavním letošním tématem byla příprava vegetariánského receptu složeného výhradně z ovoce, zeleniny, obiloviny, semen nebo luštěnin. Druhým pokrmem, který soutěžící prezentovali na soutěžním tácu, bylo bréské kuře s kraby. Jedná se o interpretaci slavného lyonského receptu a odkazuje na třicetiletou historii soutěže. Společnost METRO se již poněkolikáté stala oficiálním dodavatelem surovin.

Soutěž založil Paul Bocuse v roce 1987 a jeho snem bylo vytvořit paralelu k velkým sportovním akcím, kde na kuchařském jevišti svedou souboj nejzkušenější kuchaři světa. I proto se soutěž někdy přirovnává k olympiádě pro šéfkuchaře. Největší kuchařské události předcházelo šedesát národních soutěží a tři kontinentální klaní v Evropě, Asii a Latinské Americe.

Všichni finalisté měli na přípravu přesně 5 hodin a 35 minut. Pracovali ve dvoučlenných týmech za stálého přihlížení a povzbuzování diváků. Soutěžní týmy měly také k dispozici vlastního kouče, ten ale nesměl zasahovat do chodu kuchyně. Někteří soutěžící věnovali intenzivní přípravě až dva roky práce. Vítěz si kromě sošky s podobiznou zakladatele soutěže Paula Bocuse odvezl také hlavní cenu 20 000 euro.

Hlavní téma: vegetariánský pokrm

Na 14 identických talířích servírovali šéfkuchaři vegetariánský pokrm, který mohli poskládat ze 146 produktů, které nabízel místní METRO trh přímo v areálu soutěže. Bonusové body se přičítaly za využití dvou ingrediencí reprezentujících zemi, ze které soutěžící pochází. Kuchaři dostali možnost zdokonalovat zvolený recept měsíc před soutěží samotnou.

Jen pro nejlepší z nejlepších

Cílem soutěže Bocuse d’Or je ukázat největší kuchařské talenty. Od založení v ní dominují především kuchaři z Francie a Skandinávských zemí. V letošním finále se utkaly například týmy z USA, Kanady, Maďarska, Francie, Singapuru, Maroka, Skandinávských zemí či z Jižní Ameriky. „Český zástupce se na světové finále dostal zatím jen jednou, ale budeme se snažit, aby se to změnilo a my mohli v budoucnu vidět v Lyonu i české vlajky. Musíme ale začít národním kolem, které vyhlásíme ještě v první polovině tohoto roku,“ říká Petr Stádník, šéfkuchař společnosti makro, která je hlavním partnerem soutěže v České republice.

Skupina METRO, jejíž součástí je i česká síť makro, je hlavním sponzorem velkého finále Bocuse d’Or a kontinentálních soutěží v Evropě a v Asii. METRO je také exkluzivním dodavatelem ingrediencí pro účastníky světového finále. Zároveň podporuje pět národních týmů: francouzský, německý, holandský, maďarský a belgický.

Více informací o Bocuse d’Or včetně přehledu letošních finálových zemí, všech dosavadních vítězů a podrobného popisu soutěže naleznete na www.bocusedor.com.

METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 25 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2014/2015 dosáhla prodejů v celkové výši 30 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2014/2015 dosáhl její obrat 59 miliard EUR. Společnost působí ve 29 zemích, má 220 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 000 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky a Real hypermarkety.

Pro více informací kontaktujte:

Tereza Knířová

Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz

Romana Nýdrle
Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz


www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení
Card
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
location
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky
App
Aplikace Moje makro

Stáhněte si aplikaci moje makro pro partnery

Zjistit více