Bocuse d’Or 2017: Nejlepším šéfkuchařem na světě je Mathew Peters z USA

1. února 2017

Nejprestižnější kuchařská soutěž na světě zná svého vítěze. Stal se jím Mathew Peters z USA. Na druhé příčce se umístil Christopher William Davidsen z Norska a třetí místo obsadil Viktor Andrésson z Islandu. Finále kuchařské soutěže Bocuse d’Or 2017 ukončilo dvouletý cyklus 16. kola, ve kterém se utkalo 24 nejlepších šéfkuchařů z celého světa.


Po měsících příprav 24 světových špičkových šéfkuchařů přijelo na veletrhu Sirha ve francouzském Lyonu, aby ve dvou dnech předvedli to nejlepší ze svého umění, ohromili odbornou porotu a získali nejvyšší možné ocenění ve světě gastronomie. Hlavním letošním tématem byla příprava vegetariánského receptu složeného výhradně z ovoce, zeleniny, obiloviny, semen nebo luštěnin. Druhým pokrmem, který soutěžící prezentovali na soutěžním tácu, bylo bréské kuře s kraby. Jedná se o interpretaci slavného lyonského receptu a odkazuje na třicetiletou historii soutěže. Společnost METRO se již poněkolikáté stala oficiálním dodavatelem surovin. 

Soutěž založil Paul Bocuse v roce 1987 a jeho snem bylo vytvořit paralelu k velkým sportovním akcím, kde na kuchařském jevišti svedou souboj nejzkušenější kuchaři světa. I proto se soutěž někdy přirovnává k olympiádě pro šéfkuchaře. Největší kuchařské události předcházelo šedesát národních soutěží a tři kontinentální klaní v Evropě, Asii a Latinské Americe. 

Všichni finalisté měli na přípravu přesně 5 hodin a 35 minut. Pracovali ve dvoučlenných týmech za stálého přihlížení a povzbuzování diváků. Soutěžní týmy měly také k dispozici vlastního kouče, ten ale nesměl zasahovat do chodu kuchyně. Někteří soutěžící věnovali intenzivní přípravě až dva roky práce. Vítěz si kromě sošky s podobiznou zakladatele soutěže Paula Bocuse odvezl také hlavní cenu 20 000 euro.

Hlavní téma: vegetariánský pokrm


Na 14 identických talířích servírovali šéfkuchaři vegetariánský pokrm, který mohli poskládat ze 146 produktů, které nabízel místní METRO trh přímo v areálu soutěže. Bonusové body se přičítaly za využití dvou ingrediencí reprezentujících zemi, ze které soutěžící pochází. Kuchaři dostali možnost zdokonalovat zvolený recept měsíc před soutěží samotnou.

Jen pro nejlepší z nejlepších


Cílem soutěže Bocuse d’Or je ukázat největší kuchařské talenty. Od založení v ní dominují především kuchaři z Francie a Skandinávských zemí. V letošním finále se utkaly například týmy z USA, Kanady, Maďarska, Francie, Singapuru, Maroka, Skandinávských zemí či z Jižní Ameriky. „Český zástupce se na světové finále dostal zatím jen jednou, ale budeme se snažit, aby se to změnilo a my mohli v budoucnu vidět v Lyonu i české vlajky. Musíme ale začít národním kolem, které vyhlásíme ještě v první polovině tohoto roku,“ říká Petr Stádník, šéfkuchař společnosti MAKRO, která je hlavním partnerem soutěže v České republice.

Skupina METRO, jejíž součástí je i česká síť MAKRO, je hlavním sponzorem velkého finále Bocuse d’Or a kontinentálních soutěží v Evropě a v Asii. METRO je také exkluzivním dodavatelem ingrediencí pro účastníky světového finále. Zároveň podporuje pět národních týmů: francouzský, německý, holandský, maďarský a belgický.

Více informací o Bocuse d’Or včetně přehledu letošních finálových zemí, všech dosavadních vítězů a podrobného popisu soutěže naleznete na www.bocusedor.com.


METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 25 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2014/2015 dosáhla prodejů v celkové výši 30 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2014/2015 dosáhl její obrat 59 miliard EUR. Společnost působí ve 29 zemích, má 220 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 000 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky a Real hypermarkety.

Pro více informací kontaktujte:


Tereza Knířová
Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211
e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz

Romana Nýdrle
Manažerka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz

www.makro.cz
www.facebook.com/makro.cz
www.twitter.com/makrocr

Kontakt:


Romana Nýdrle
Head of Corporate Communications
MAKRO Cash & Carry CR s.r.o.
Tel.: +420 251 111 521
Fax: +420 251 111 150
romana.nydrle@makro.cz

Romana Nýdrle
Tisková zpráva ke stažení