Školní jídelny se mohou hlásit do soutěže o nejlepší školní oběd

Tisková zpráva, 27. března 2017

 

Máte svoji oblíbenou školní jídelnu? Může se přihlásit do soutěže O nejlepší školní oběd 2017

 

Společnost pro výživu za podpory velkoobchodu MAKRO ČR vyhlašuje již osmý ročník soutěže O nejlepší školní oběd. Týmy ze školních jídelen letos změří své síly při přípravě tříchodového menu se zaměřením na zdravou výživu. Uzávěrka přihlášek je již 30. dubna 2017. Cílem soutěže je upozornit na význam vyváženého stravování ve školách a na rizika spojená s dětskou obezitou.

 

Soutěžním tématem pro letošní rok je Zdraví na talíři, které chutná všem. Jídelny se mohou přihlásit s nutričně vyváženým menu složeným z polévky, nesladkého hlavního chodu
a dezertu. Podmínkou je, že všechny pokrmy musí žákům standardně nabízet ve svém jídelníčku. Dále musí být dodržena specifická výživová doporučení a cena celého oběda nesmí překročit vyhláškou stanovený limit 34 korun.

 

„Cílem soutěže je ukázat, že zařízení školního stravování mohou běžně podávat moderní
a zdravé obědy, které strávníkům chutnají. Chceme upoutat pozornost rodičů i dětí
a nasměrovat je ke správnému stravování, odpovídajícímu současným výživovým trendům. Rádi bychom, aby oni sami oslovovali své školní jídelny s přáním o nutričně vyvážený jídelníček, nebo je motivovali k přihlášení do soutěže,“
vysvětluje za pořadatele Anna Packová.

 

Registrace do korespondenčního kola soutěže o Nejlepší školní oběd 2017 probíhá do 30. dubna 2017 na webových stránkách www.vyzivaspol.cz a www.jidelny.cz. Přihlásit se může kterékoliv gastronomické pracoviště zapsané v Rejstříku škol a školských zařízení. V prvním kole odborná porota posoudí přihlášená menu splňující soutěžní kritéria a vybere deset nejlepších. Vybrané školní jídelny se zúčastní celostátního finále pořádaného 24. srpna 2017 v pražské MAKRO Akademii.

 

V porotě i v letošním roce zasednou specialisté na výživu a školní stravování, spolu s hygienikem, zástupci medií, Asociace kuchařů a cukrářů a Společnosti pro výživu, bok po boku se žáky, pro které jsou pokrmy primárně určeny. V hodnocení budou zohledněny použité suroviny, jejich vyváženost, nutriční hodnota i způsob zpracování. Velká pozornost je tradičně věnována i chuti, barevnému pojetí a způsobu servírování.

 

„Mladé strávníky musí pokrm na talíři upoutat a oslovit na první pohled. Moderní, chutné a estetické zpracování je podmínkou úspěchu, pokud chceme děti přesvědčit, aby jedly zdravě. Součástí hodnocení je proto i prezentace a servírování jednotlivých pokrmů. V minulých ročnících jsem se přesvědčil, že zaměstnanci školních jídelen často sledují gastronomické trendy a přicházejí s nápady, které by obstály i v jídelníčcích některých restaurací,“ vyjádřil svou pochvalu soutěžícím Petr Stádník, šéfkuchař MAKRO Akademie a člen finálové poroty.

 

Školní stravování má často zásadní podíl na výživě dětí, žáků a studentů. Představuje tedy klíčový a účinný prostředek v boji proti dětské obezitě. Školní jídelny mají možnost žáky vést ke správným stravovacím návykům, které zajistí jejich odpovídající vývoj. Dosažení tohoto cíle si žádá nejen plné nasazení všech zaměstnanců jídelen, ale i součinnost se vzdělávacími institucemi a zástupci rodičů. Pořadatelé a partneři soutěže O nejlepší školní oběd doufají, že úspěchy účastníků tohoto klání vedoucí k chutným a nutričně hodnotným školním obědům budou motivací nejen celé řadě školních gastronomických zařízení, ale i široké veřejnosti.

 

 

***

MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 25 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává přibližně 110 000 lidí a za fiskální rok 2014/2015 dosáhla prodejů v celkové výši 30 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2014/2015 dosáhl její obrat 59 miliard EUR. Společnost působí ve 29 zemích, má 220 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 000 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky a Real hypermarkety.

 

Pro více informací kontaktujte:

 

Tereza Knířová

Inspiro Solutions
tel.: +420 724 352 211

e-mail: tereza.knirova@inspiro-solutions.cz

 

Romana Nýdrle

Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112

e-mail: romana.nydrle@makro.cz

 

 

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.twitter.com/makrocr


Kontakt:


Romana Nýdrle
Head of Corporate Communications
MAKRO Cash & Carry CR s.r.o.
Tel.: +420 251 111 521
Fax: +420 251 111 150
romana.nydrle@makro.cz

Romana Nýdrle
Tisková zpráva ke stažení