makro Inspirace Redesign

8. února 2018

makro rozšiřuje prodejní koncept makro Inspirace. Všechny prodejny se postupně přemění na místa plná inspirace

Velkoobchodní prodejny makro ČR projdou kompletním re-designem. Proměny se po Stodůlkách (září 2017) dočkají nejdříve pobočky v Ostravě, Brně, Hradci Králové, Českých Budějovicích, Ústí nad Labem a ve Zlíně (březen 2018). Do sortimentu všech poboček bude navíc průběžně zalistováno 1500 nových položek.

Aktualizovaný design prodejen vychází z konceptu makro Inspirace, který byl použit prvně v loňském roce v prodejně v Praze ve Stodůlkách. Re-design se zaměřuje na celkový vzhled obchodu i přestavbu konkrétních oddělení, jako je pekárna, oddělení trvanlivých potravin, oddělení alkoholu či ovoce a zeleniny. Změny ve vnitřním vzhledu obchodu, akcentují nové trendy, teplé barvy a přírodní materiály. V některých obchodech vznikne, po vzoru Stodůlek, i inspirativní otevřená kuchyně. Například Zlínská prodejna makro tak získá nový prostor pro workshopy a ochutnávky. Realizace rozsahu přestaveb je individuální a liší se podle potřeb jednotlivých prodejen. „Úpravami vždy projde prostředí vstupu do prodejny, navigační prvky jednotlivých oddělení, čelní plochy regálových uliček a přímo na prodejní ploše vzniknou nové POS se zajímavými nabídkami a produkty,“ vypočítává plánované změny Martin Všetečka, ředitel pro kanál Cash & Carry makro ČR a dodává: „Při přestavbě jednotlivých oddělení pak vycházíme z potřeb místních zákazníků z řad podnikatelů, kteří se námi chtějí nechat inspirovat. Prodejny proto reagují na současné trendy v oblasti potravin a gastronomie.“

Nový sortiment přinese zákazníkům na 1500 položek. makro věnovalo pozornost především spolupráci s lokálními dodavateli a zacílilo na speciální sortiment pro gastro profesionály a labužníky, který není dostupný v běžných řetězcích. Mezi nové produkty patří např. Prager Cider, Tátův sad, Jarritos či Fentimans limonády, dále značky Nutrifee, Lifefood, Crostini, či Tretter´s. Rozšířena byla i nabídka českých řemeslných piv, např. o Pivovar Matuška. „Ptali jsme se zákazníků na jejich názor a potřeby. Na základě toho jsme se zaměřili na oblast zdravého stravování a organických potravin včetně tzv. superpotravin. Rozšířili jsme také etnickou kuchyni včetně asijské, balkánské nebo mexické,“ popisuje změny v nabídce Martin Všetečka.

Modernizace prodejen je součástí obchodní strategie řetězce, jehož pozornost se přesouvá od prodeje ke službám. V rámci této cesty makro buduje Distribuční centrum, rozšiřuje logistické služby a přistoupilo k přeměně prodejen v centra služeb a inspirace. Nový koncept makro Inspirace má za cíl přinášet zákazníkům informace, novinky a inspiraci z oblasti gastronomie. Prodejny mají zároveň sloužit jako místa, kde se mohou profesionálové setkávat a sdílet své zážitky nebo se naučit něco nového při workshopech a řízených ochutnávkách.

Řešení navrhl interní tým makro ve spolupráci s italskou společností Costa, českou firmou Refuel a architektem Janem Skoupým. Implementace konceptu pro jednotlivé pobočky probíhá ve spolupráci s lokálním týmem a v přímé reakci na preference zákazníků.

METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.

METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.

 

Pro více informací kontaktujte:

Petra Holá
Inspiro Solutions
tel.: +420 736 219 535
e-mail: petra.hola@inspiro-solutions.cz

Romana Nýdrle

Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz


www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky
App
Aplikace Moje makro

Stáhněte si aplikaci moje makro pro partnery

Zjistit více