Společnosti METRO a Target spustí celosvětový start-upový akcelerátor

13. prosince 2018

  • METRO a Target společně vytvoří první retailový akcelerátor, který bude aktivní na dvou kontinentech
  • Pro tříměsíční program v Berlíně a Minneapolisu bude vybráno 10 start-upů
  • Přihlásit se do programu, který startuje v květnu 2019, je možné na www.metro-target-accelerator.com

 

K úspěšnému rozvoji a růstu je potřeba víc než jen dobrý obchodní koncept. Jak může technologický start-up s funkčním produktem získat přístup na globální velkoobchodní a maloobchodní trhy? Společnost METRO a americký maloobchodní řetězec Target spojily své síly s cílem podpořit a investovat do start-upových projektů ve všech fázích vývoje.

Retailový akcelerátor METRO Target, certifikovaný firmou Techstars, proběhne v Berlíně a Minneapolisu a 10 vybraných start-upů stráví v těchto dvou městech celkem 14 týdnů. V rámci toho programu se jim budou věnovat odborníci z nejrůznějších oblastí, získají finanční prostředky ve výši až 120 000 USD a také expertízu společností METRO a Target v oblastech pilotního prodeje, budování prodejní sítě aj. Program odstartuje na začátku května 2019 a vyvrcholí v srpnu na akci Demo Day v Minneapolisu, kde zakladatelé jednotlivých start-upů představí své projekty managementům firem Target, METRO a Techstars a dalším potencionálním investorům.

„Naše společnosti se spojily a vytvořily unikátní program, který nabízí přístup k managementu a prodejní síti dvou globálních hráčů z oblastí velkoobchodu a maloobchodu,“ říká Hansjoerg Sage, generální ředitel Hospitality Digital, dceřiné společnosti METRO, která má na starosti programy podnikatelských akcelerátorů. „Zpětná vazba od účastníků předchozích akcelerátorů nám ukázala, jak cenná je možnost vyzkoušet si jednotlivá řešení v každodenním provozu a v případě úspěchu je uvést na trh. Naším cílem je překlenout propast mezi vytvořením inovace a jejím uplatněním na trhu. Proto investujeme do start-upů, které mají připravené produkty a první příjmy z jejich prodeje. Věříme, že náš nový program přispěje také k rozvoji celého velkoobchodního a maloobchodního sektoru.“

„Vlastní portfolio podnikatelských akcelerátorů nám umožňuje testovat širokou škálu externích inovací, které nám umožňují dále odlišit a vylepšit naši zákaznickou zkušenost,“ říká Minsok Pak, výkonný viceprezident pro strategii a inovace společnosti Target.

Přihlášky do programu můžou podávat start-upy z různých zemí, včetně České republiky, až do 24. února 2019 na www.metro-target-accelerator.com. Program odstartuje na začátku května 2019 a vyvrcholí v srpnu na akci Demo Day v Minneapolisu.

O velkoobchodu makro Cash & Carry ČR

  • Velkoobchod makro provozuje v tuzemsku 13 velkoobchodních prodejen, 12 čerpacích stanic a službu přímého zásobování podnikatelů makro Distribuce.
  • Je strategickým partnerem nezávislých podnikatelů především z oblasti tradičního maloobchodu a gastronomie.
  • Rozvíjí a podporuje partnerskou alianci nezávislých prodejen Můj obchod, která čítá přes 500 obchodů.
  • V roce 2015 otevřelo makro Akademii největší školící centrum v ČR určené především pro odbornou veřejnost, zaměřuje se na vzdělávání profesionálů v gastronomii a hromadném stravování.
  • Od roku 2016 pořádá vždy druhé úterý v říjnu Den soukromého podnikání, který upozorňuje na důležitost sektoru malého a středního podnikání v Čechách.
  • V rámci projektu Lokální dodavatel spolupracuje s více než 200 regionálními dodavateli přímo na jednotlivých pobočkách.
  • Spolupracuje od roku 2006 s Federací potravinových bank, v současnosti daruje všech 13 projeden neprodané trvanlivé i čerstvé potraviny potřebným na denní bázi. Ve finančním roce 2017/18 600 darovalo makro 600 tun potravin v hodnotě 32 mio. Kč.
  • V letošním roce získalo makro se svými 3500 zaměstnanci ocenění Zaměstnavatel roku v obchodě.
  • METRO/MAKRO Cash & METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.

Pro více informací kontaktujte:

Irena Mižďochová
FleishmanHillard
tel.: +420 774 107 979
e-mail: mizdochova@fleishman.com

Romana Nýdrle

Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz



www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení