Tisková zpráva, 12. 6. 2018
Michelinský šéfkuchař Jens
Rittmeyer v MAKRO Akademii
Německý šéfkuchař Jens
Rittmeyer patří ke špičce skandinávské kuchyně. Své umění předvedl v úterý
5. června v MAKRO Akademii. Michelinský šéfkuchař připravil
s účastníky workshopu pět chodů inspirovaných Severním mořem. Zároveň však
neopomenul regionální potraviny. Tento exkluzivní workshop s Jensem
Rittmeyerem vzbudil mezi odborníky velký zájem.
Jens Rittmeyer je šéfkuchařem Restaurants N° 4´, který byl
v roce 2017 oceněn michelinskou hvězdou. V MAKRO Akademii připravil workshop pro profesionální kuchaře a
odborníky z gastronomie. Rittmeyer je známý pro své kuchařské umění a
nadšení pro severskou kuchyni. A právě pokrmy inspirované severním Německem a Skandinávií
připravil spolu s účastníky workshopu 5. června v MAKRO Akademii.
Všech pět chodů bylo
založených na regionálních a sezónních
potravinách ve spojení se severskými ingrediencemi. První chod, který Jens
Rittmeyer spolu s účastníky workshopu připravil byla hřebenatka
s omáčkou z celeru, slanými bylinkami a fenyklem. Dalším připraveným
pokrmem byl losos s uzeným podmáslím a koprem. „Filety z lososa můžete koupit v obchodě s rybami, ale
skutečně nejlepší losos je ten z Faerských ostrovů,“ komentuje
přípravu Rittmeyer. Chuť lososa pak
ozvláštnila kedluben a ředkev.
Dále se připravoval houbový
vývar s liškami a telecím brzlíkem a pohankovou polentou. Čtvrtým chodem
byla zvěřina s jalovcovými bobulemi, sezónní kořenovou zeleninou a
mangoldem zalitá omáčkou z červeného vína a ostružin. Dezert
z pohankové mouky, sezónní rebarbory, jahod a smrkovým jehličím pak
završil celý workshop.
Workshopy se špičkovými
šéfkuchaři se v MAKRO Akademii pořádají pravidelně. Profesionálové
v gastronomii si tak mohou rozšířit své kuchařské dovednosti a předávat je
dál. „Těší nás velký zájem o pořádané
workshopy a budeme i nadále zvát ty nejlepší z oboru aby předali své
zkušenosti dál,“ komentuje Petr
Stádník, šéfkuchař MAKRO Akademie.
***
METRO
je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní
prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově
zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve
výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým
potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i
mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash &
Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO
nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a
udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.
METRO/MAKRO
Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750
samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.
Pro více informací kontaktujte:
Zuzana Berezňáková
Inspiro Solutions
tel.: +420 608 438 710
e-mail: zuzana.bereznakova@inspiro-solutions.cz
Romana Nýdrle
Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz
www.makro.cz
www.facebook.com/makro.cz
www.twitter.com/makrocr