Tisková zpráva, 15. 6. 2018
MAKRO ČR uspořádalo první setkání
udržitelnosti
V inspirativním prostředí brněnské Otevřené zahrady se konalo první
česko-slovenské setkání ambasadorů udržitelnosti společností MAKRO Cash &
Carry ČR a METRO Cash & Carry SR. Společnost navazuje na dlouholetou
spolupráci s potravinovými bankami. V rámci workshopů se zaměřila na
další optimalizaci potravinových přebytků svých prodejen a logistických center.
Hlavním tématem workshopů byla další optimalizace
potravinových přebytků na prodejnách a logistických centrech MAKRO/METRO s cílem
snížit potravinový odpad na nutné
minimum ke konci roku 2020. Druhým zásadním tématem pak byla eliminace plastových tašek a
sáčků, které se používají především na nákup čerstvých potravin, jako jsou pečivo,
ovoce či zelenina, a jsou volně dostupné na příslušných odděleních.
Mezi
významné hosty setkání patřila Veronika
Láchová, ředitelka České federace potravinových bank. Ta seznámila
účastníky setkání se statistickými výsledky objemu potravinových darů za první
čtvrtletí roku 2018. MAKRO skončilo z pohledu celkového objemu darovaných
potravin na druhém místě. Prvenství pak společnost MAKRO získala
v kategorii čerstvých potravin, kde stále platí princip dobrovolnosti (není
zákonná povinnost tyto potraviny darovat). Marko
Urdzík, ředitel Potravinové banky
Slovensko, představil odlišný způsob práce potravinových bank na Slovensku.
Tam jsou hlavními přispivateli velcí dodavatelé.
Mezi
další přednášející patřila Veronika
Pountcheva, ředitelka pro
společenskou odpovědnost skupiny METRO či výkonný ředitel MAKRO ČR/METRO SR Guillaume Chêne. Setkání
se zúčastnilo 40 zástupců ze všech 13
prodejen MAKRO v ČR, 6 prodejen METRO na Slovensku a centrály
společnosti.
„Výstupem dvoudenního workshopu byly konkrétní kroky
směřující ke snižování potravinového odpadu na prodejnách, kdy naší firemní
ambicí je snížit potravinový odpad na nulu ke konci roku 2020,“ komentuje program Romana
Nýdrle, manažerka komunikace MAKRO.
Součástí
dvoudenního programu byla i prohlídka Otevřené zahrady a dílny na téma zelené
technologie, nebo ekologický úklid.
Otevřená zahrada se nachází v samém centru Brna. Vnitřní
prostory jsou v pasivním režimu
a okolní zahrada je v souladu
s ekologickým hospodařením. Prostor Otevřené zahrady slouží nejen k
odpočinku, ale také ke vzdělávání. Právě proto se první dvoudenní setkání
ambasadorů udržitelnosti společnosti MAKRO Cash & Carry ČR a METRO Cash
& Carry SR konalo právě v tomto inspirativním prostoru.
Provozovatelem
zahrady je Nadace
partnerství, partner projektu Stromy
místo letáků,
kterého se během 7 let konání účastnilo celkem 3681 dobrovolníků a bylo
vysázeno 2755 původních druhů stromů a krajových ovocných odrůd a 395
keřů.
***
METRO
je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní
prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově
zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve
výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým
potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i
mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash &
Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO
nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a
udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.
METRO/MAKRO
Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750
samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.
Pro více informací kontaktujte:
Petra Holá
Inspiro Solutions
tel.: +420 736 219 535
e-mail: petra.hola@inspiro-solutions.cz
Romana Nýdrle
Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz
www.makro.cz
www.facebook.com/makro.cz
www.twitter.com/makrocr