Slivovice dostane vlastní svátek, Čechům přinese slevy i slivocaching

Slivovice dostane vlastní svátek, Čechům přinese slevy i slivocaching

Česku vznikne nový svátek, který bude oslavovat slivovici a další destiláty z pravého českého ovoce. Mezinárodní víkend slivovice se bude konat vždy poslední víkend v říjnu, což tento rok vychází na 27. a 28. října. Všichni fanoušci slivovice se mohou těšit na zajímavé akce, ochutnávky či dokonce hledání láhví v přírodě. 

Zakladatelem projektu je Unie destilatérů ve spolupráci s velkoobchodem MAKRO. Hlavním partnerem je R. JELÍNEK a dalších 12 regionálních a lokálních výrobců slivovice a jiných destilátů. Všichni se rozhodli oslavit těžkou práci českých destilatérů.  

„Češi považují slivovici za svůj národní nápoj a připíjí si s ní doma, na oslavách, při setkání s přáteli, na dovolené – jednoduše při všech možných příležitostech. Průzkum* nám dokonce ukázal, že téměř 600 tisíc Čechů má slivovici i zakopanou. Proto jsme se rozhodli, že nejen slivovici, ale všem kvalitním ovocným pálenkám věnujeme jeden víkend v roce,“ vysvětluje Václav Šitner, prezident Unie destilatérů.

Na milovníky slivovice čekají během tohoto víkendu různé slevy a nevšední aktivity, které lze nalézt na oficiální FB stránce Mezinárodního víkendu slivovice. Už několik dní po spuštění získala stránka více než 2000 fanoušků a další rychle přibývají.

„Například naši zákazníci budou moci získat „tekutý herbář“ pro dospělé, což je mapa českých pálenic. Díky ní budou moci ochutnat 16 různých druhů slivovic. Chceme, aby lidé viděli, co se skrývá za výrobou pravé české pálenky a oblíbili si ji ještě více,“ říká Jan Jindra, produktový manažer MAKRO.

Organizátoři projektu se rozhodli zareagovat i na to, že si mnozí Češi slivovici zakopávají. Připravili hru „slivocaching“, která funguje na principu populárního geocatchingu. Hráči dostanou GPS souřadnice několika míst, na kterých budou ukryté láhve s odkazem. Ti, kteří je najdou, vyhrají skutečné slivovice.  

„Věříme, že Mezinárodní víkend slivovice získá pevné místo v kalendáři, a že ho všichni spolu patřičně oslavíme,“ dodává hlavní partner projektu R. JELÍNEK.

* Průzkum uskutečnila agentura STEM/MARK na vzorku 828 respondentů z České republiky ve věku 18 až 75 let. Sběr dat byl realizován od 14. do 21. září 2018.          

Pro více informací, prosím, kontaktujte:

Irena Mižďochová

Senior Client Manager

FleishmanHillard

tel.:        +420 774 107 979

e-mail: mizdochova@fleishman.com


Kontakt:


Romana Nýdrle
Head of Corporate Communications
MAKRO Cash & Carry CR s.r.o.
Tel.: +420 251 111 521
Fax: +420 251 111 150
romana.nydrle@makro.cz

Romana Nýdrle
Tisková zpráva ke stažení