Slivovice dostane vlastní svátek, Čechům přinese slevy i slivocaching
V Česku vznikne nový svátek, který bude
oslavovat slivovici a další destiláty z pravého českého ovoce. Mezinárodní
víkend slivovice se bude konat vždy poslední víkend v říjnu, což tento rok
vychází na 27. a 28. října. Všichni fanoušci slivovice se mohou těšit na
zajímavé akce, ochutnávky či dokonce hledání láhví v přírodě.
Zakladatelem projektu je Unie destilatérů
ve spolupráci s velkoobchodem MAKRO. Hlavním partnerem je R. JELÍNEK a
dalších 12 regionálních a lokálních výrobců slivovice a jiných destilátů.
Všichni se rozhodli oslavit těžkou práci českých destilatérů.
„Češi považují slivovici za svůj národní nápoj a připíjí si s ní doma,
na oslavách, při setkání s přáteli, na dovolené – jednoduše při všech
možných příležitostech. Průzkum* nám dokonce ukázal, že téměř 600 tisíc Čechů
má slivovici i zakopanou. Proto jsme se rozhodli, že nejen slivovici, ale všem
kvalitním ovocným pálenkám věnujeme jeden víkend v roce,“ vysvětluje
Václav Šitner, prezident Unie destilatérů.
Na milovníky slivovice čekají
během tohoto víkendu různé slevy a nevšední aktivity, které lze nalézt na
oficiální FB stránce
Mezinárodního víkendu slivovice. Už několik dní po spuštění
získala stránka více než 2000 fanoušků a další rychle přibývají.
„Například naši zákazníci budou moci získat „tekutý herbář“ pro dospělé,
což je mapa českých pálenic. Díky ní budou moci ochutnat 16 různých druhů
slivovic. Chceme, aby lidé viděli, co se skrývá za výrobou pravé české pálenky
a oblíbili si ji ještě více,“ říká Jan Jindra, produktový manažer MAKRO.
Organizátoři projektu se rozhodli
zareagovat i na to, že si mnozí Češi slivovici zakopávají. Připravili hru
„slivocaching“, která funguje na principu populárního geocatchingu. Hráči
dostanou GPS souřadnice několika míst, na kterých budou ukryté láhve
s odkazem. Ti, kteří je najdou, vyhrají skutečné slivovice.
„Věříme, že Mezinárodní víkend slivovice získá pevné místo
v kalendáři, a že ho všichni spolu patřičně oslavíme,“ dodává hlavní
partner projektu R. JELÍNEK.
*
Průzkum uskutečnila agentura STEM/MARK na vzorku 828 respondentů z České
republiky ve věku 18 až 75 let. Sběr dat byl realizován od 14. do 21. září
2018.
Pro více
informací, prosím, kontaktujte:
Irena Mižďochová
Senior Client
Manager
FleishmanHillard
tel.: +420 774 107 979
e-mail: mizdochova@fleishman.com