SVS nařídila stáhnout z trhu maso z divočáka kvůli vysokému obsahu olova

Tisková zpráva, 14. 9. 2021

Státní veterinární správa (SVS) nařídila stáhnout z trhu maso z divokých prasat obsahující vysoké množství olova. Balené zmrazené maso od zpracovatele z Plzeňského kraje prodával řetězec Makro, který ve spolupráci se SVS již začal zdravotně závadný produkt aktivně stahovat z trhu. Spotřebitelé, kteří mají maso doma, by jej rozhodně neměli konzumovat a mohou jej vrátit v místě, kde jej zakoupili.

 

Veterinární inspektoři z Olomouckého kraji odebrali úřední vzorek v rámci monitoringu výskytu cizorodých látek v potravinách. Laboratorní vyšetření detekovalo 96,9 mg/kg olova. Limit hodnocení zdravotního rizika 0,1 mg/kg, byl výrazně překročen. Nebezpečí dlouhodobého příjmu olova je především v ovlivnění nervového systému, a to především u dětí.

Obchodní řetězec odebral od výrobce 100 kilogramů masa. SVS nařídila okamžité stažení produktu z trhu a jeho následnou likvidaci v asanačním podniku.

 

Identifikace výrobku:

Název: Divoké prase maso na guláš

Výrobce: Ing. Josef Kopačka, Petrovice u Sušice 47, IČ: 18238319, CZ 598 ES

Zmrazeno: 21. 06. 2021

Datum minimální trvanlivosti: 21. 06. 2023

 

Olovo se do těla zvěřiny dostává zpravidla prostřednictvím střel použitých při lovu. SVS každoročně vyšetřuje vice než 100 vzorků různých druhů lovné zvěře na obsah toxických chemických prvků včetně olova. V loňském roce byla nadlimitní koncentrace olova zjištěna u jednoho vzorku masa kachny divoké, jednoho bažanta a tří prasat divokých.

Pro omezení nadbytečného příjmu olova ze zvěřiny je důležité, aby místo vstřelu a jiné střelou poškozené tkáně byly posuzovány jako potenciálně kontaminované a byly důsledně odstraněny z opracovaného těla a tím byl snížen celkový příjem olova z konzumované zvěřiny.

 

Petr Vorlíček
tiskový mluvčí SVS

***

METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de

METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.

 

 

Pro více informací kontaktujte:

 

Kateřina Dědková

FleishmanHillard
tel.:      +420 724 444 539

e-mail: dedkova@fleishman.com

 

Romana Nýdrle

Manažerka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.:      +420 251 111 112

e-mail: romana.nydrle@makro.cz

 

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.twitter.com/makrocr

 

 

 


Kontakt:


Romana Nýdrle
Head of Corporate Communications
MAKRO Cash & Carry CR s.r.o.
Tel.: +420 251 111 521
Fax: +420 251 111 150
romana.nydrle@makro.cz

 Romana Nýdrle

> Tisková zpráva ke stažení