Talent, láska k dobrému jídlu, inovativní přístup a chuť podnikat. Velkoobchod makro ČR v novém projektu Naděje české gastro scény představí a podpoří talentované profesionály napříč gastronomií
Budoucnost české gastronomie je mnohem pestřejší a světlejší, než by se mohlo na první pohled zdát. Tak by se dala shrnout hlavní myšlenka, se kterou velkoobchod makro ČR spouští dlouhodobou iniciativu Naděje české gastro scény. V první vlně v něm představí příběhy 15 talentovaných mladých lidí či párů, kteří přinášejí do českých restaurací, barů i kaváren svěží vítr a nabízejí hostům mnohem víc než jen dobré jídlo. Objevovat, zviditelňovat a podporovat talentované podnikatele v gastronomii pak makro ČR plánuje v rámci projektu dlouhodobě a systematicky.
Moderní i tradiční restaurace,
cukrárny, kavárny, bary, food trucky, pop-up nebo luxusní restaurace. Všude tam
lze najít mladé talentované lidi, kteří ke gastronomii přistupují s láskou,
originalitou a snahou hostům nabídnout špičkový zážitek, za kterým stojí za to
vyrazit. Naděje české gastro scény se teď ve svém novém stejnojmenném projektu
rozhodl dlouhodobě a systematicky podporovat velkoobchod makro ČR. „Po
celou dobu existence je makro neodmyslitelně propojeno se světem gastronomie.
Podporujeme podnikatele a gastronomii více jak 25 let a nezapomínáme ani na
budoucnost. Věříme v mladé talenty, jež mají potenciál pokračovat a posouvat
českou gastronomii na vyšší úroveň. Společně rosteme, inovujeme, spojujeme a
posouváme toto odvětví,“ říká Martin Čivrný, vedoucí komunikace
společnosti makro ČR.
Velkoobchod makro ČR
v první vlně vybral 15 nadějí české gastro scény jako první ambasadory
projektu a vyčlenil kapacity svých týmů na to, aby se o nich a jejich
projektech veřejnost dozvěděla. Lidé se tak budou moci v kampani podrobněji
seznámit například s Lukášem Hlaváčkem, Petrem Pavlů, Vladyslavem Ryasnyym
a mnoha dalšími.
Každý ze zapojených mladých lidí
získá profesionálně natočený video medailonek, promo snímky od slavného
fotografa Tomáše Třeštíka, prostor na speciální webové stránce https://www.makro.cz/nadeje-ceske-gastroscenyvěnované projektu a YouTube kanálu
makro. Navíc makro ČR nadějím pomůže s prezentací v médiích a na dalších
významných akcích, jako je například MAKRO CZECH GASTRO FEST, kde se setkávají
tisíce profesionálů z oboru gastronomie. „Talent, láska k dobrému
jídlu, chuť inovovat a přicházet s novými podnikatelskými nápady jsou
klíčovými ingrediencemi pro to, aby mladí lidé na české gastro scéně uspěli. Na
rozdíl od zavedených restaurací se slavnými šéfkuchaři ale na začátku potřebují
také publicitu – aby se hosté napříč celou Českou republikou dozvěděli o tom,
že zrovna v jejich okolí někdo nabízí unikátní zážitek, a přišli ho
vyzkoušet. Projekt si klade za cíl identifikovat a ocenit kuchaře, baristy,
cukráře a další gastronomické osobnosti, kteří projevují vysokou míru talentu,
originality a pracovitosti,“ říká Jana Kaluginová, brand manažerka
společnosti makro ČR, která stojí za celým projektem.
Na první fázi kampaně, ve které jsou
výstupy naplánovány do května 2024 a které budou zahrnovat například prostor
v magazínu Forbes, webu pro lidi s láskou ke gastronomii Visit Chef
či portálu s recepty Prima Fresh, plánuje makro ČR navázat objevováním
dalších talentů a postupným rozšiřováním komunity kolem projektu. „Naděje
české gastro scény vnímáme jako dlouhodobou misi. Vybrali jsme mladé talenty z
oboru gastronomie, abychom je představili a podpořili v jejich skvěle
nastartované kariéře. Veřejnosti budeme zajímavé projekty a příběhy mladých
podnikatelů, kuchařů, baristů a dalších profesionálů v tuzemské gastronomii
představovat pravidelně. Také naše podpora bude komplexní a systematická tak,
aby se nová česká gastronomie mohla rozvíjet v celé své rozmanitosti nápadů
a chutí,“ uzavírá Kaluginová.
***
Velkoobchod
makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i
nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR
stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení
(HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České
republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu
velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z
velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci
digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli
udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české
gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně
usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.
Makro ČR je součástí globální sítě METRO
AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě
přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více
informací naleznete na: https://www.makro.cz/