Makro ČR přichází se soutěží pro mladé gastro talenty. Vítězové se můžou těšit na stáž u šéfkuchaře Zdeňka Pohlreicha

Praha, 11. prosince 2025 – Společnost makro ČR spouští Makro Gastro Cup, soutěž pro studenty středních odborných škol, která má za úkol nejen prověřit jejich schopnosti, ale také je inspirovat a připravit na realitu gastro provozu. Účastníci musí prokázat, že zvládnou nejen skvěle uvařit, ale i naplánovat objednávky a řídit provoz restaurace. Velké finále proběhne 10. dubna v O2 Universu v rámci MAKRO Czech Gastro Festu.

Soutěž je zaměřená na školy z oboru gastronomie – na studenty hotelových škol, středních odborných učilišť a středisek praktického vyučování v oborech kuchař – číšník. Jejím smyslem je edukovat mladé talenty, vzbudit v nich zájem, motivovat je a podpořit, aby v náročném gastro provozu zůstali i po ukončení studia.

​Odborná porota aktuálně vybírá z přihlášených týmů 4 semifinalisty, které během ledna čeká zadání a příprava na semifinále, které následně proběhne přímo v pražské Makro Akademii. Velké finále proběhne 10. dubna 2026 na prestižním MAKRO Czech Gastro Festu, kde se finalisté utkají před několika tisícovkami návštěvníků. Vítězný tým se pak mimo jiné může těšit na stáž u šéfkuchaře Zdeňka Pohlreicha.
„Podpoře a vzdělávání studentů gastronomických oborů se v makro věnujeme dlouhodobě. A Makro Gastro Cup je jejím logickým vyústěním. Chceme všem mladým nadšencům ukázat, že jejich práce má smysl. Věřím, že právě takové projekty pomáhají mladým lidem získat sebevědomí a chuť zůstat i po skončení studia v oboru. Aktuálně jich totiž v gastru zůstává méně než 10 %,“ říká Jiří Nehasil, generální ředitel makro ČR.

Aby soutěž oslovila co nejvíce mladých lidí, spolupracuje společnost na její propagaci s creative social hubem COOLLAB. Ten má na starosti sociální sítě Prima COOL, pro které připraví online seriál mapující zákulisí soutěže i příběhy jednotlivých týmů. Seriál bude dostupný kromě Instagramu, Facebooku a TikToku COOLu i na YouTube, takže fanoušci gastronomie budou mít možnost sledovat průběh celé soutěže, a nejen její finále. „Za nás už dlouho neplatí, že gastro Gen Z nezajímá. Máme rádi dobré, kvalitní jídlo. I proto máme radost, že můžeme být u objevování mladých kuchařských stars,“ uvádí Kristýna Tupá, brand manager COOLLAB.​
***

Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů, nebo si ho nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky iniciativě České pole se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/

Pro více informací kontaktujte:

Nikola Formanová
Vedoucí komunikace makro ČR
tel.: +420 603 850 320
e-mail: nikola.formanova@makro.cz

www.makro.cz
www.facebook.com/makro.cz
www.linkedin.com/company/makro-cr/

Tisková zpráva ke stažení