Nejlepší kuchař roku 2019 ve společném stravování

9. září 2019

V makro Akademii vyhlásili nejlepší kuchaře z oblasti veřejného stravování

Asociace kuchařů a cukrářů ČR (AKC ČR) vyhlásila výsledky druhého ročníku soutěže Nejlepší kuchař roku 2019 ve společném stravování. Pro letošní rok nejlépe vaří na Střední odborné škole a učilišti v pražských Čakovicích, mezi základními školami zvítězila jídelna v Českém Brodu. Finálové kolo a slavnostní vyhlášení vítězů proběhlo na konci srpna v prostorách makro Akademie v Praze.

Stejně jako v loňském roce se ale soutěž nezaměřovala pouze na školní stravování. Kromě soutěžících z mateřských, základních nebo středních škol se mohli přihlásit i další kuchaři pracující například v závodních jídelnách, nemocnicích či domovech pro seniory. Ti se mohli zapojit především v soutěžních kategoriích o nejlepší racionální pokrm, moderní bezmasý pokrm nebo nejlepší jídlo pro seniory.

„Úroveň vaření v řadě zařízení hromadného stravování byla dlouho přehlíženým tématem
a až nedávno se začala dostávat do centra zájmu. Už dávno neplatí, že tento typ stravování musí nutně mít nízkou kvalitu. Jsme rádi, že se jako generální partner soutěže o Nejlepšího kuchaře roku ve společném stravování již druhým rokem podílíme na zviditelnění toho nejlepšího, co může hromadné stravování nabídnout,“ komentuje Romana Nýdrle, manažerka komunikace makro.

O titul Nejlepší kuchař roku 2019 ve společném stravování se utkalo celkem 90 kuchařek a kuchařů
v 6 kategoriích: Nejlepší racionální pokrm, Nejlepší pokrm pro seniory 70 +, Nejatraktivnější pokrm v SŠ, Nejlepší moderní bezmasý pokrm, Nejchutnější svačinky v MŠ, Nejchutnější pokrm v ZŠ. Finálového kola se pak v každé kategorii účastnilo deset nejlepších soutěžících. Jejich výkon posuzovala porota složená z odborníků na výživu a stravování, zástupců AKC ČR a společnosti makro i zástupců laické veřejnosti.

„Změny ve způsobu výběru a přípravy jídel ve vzdělávacích institucích, nemocnicích a na dalších místech jsou zatím spíše pozvolné. Je však velice důležité podporovat jakoukoliv změnu k lepšímu a motivovat tak kuchaře v těchto provozovnách k dalšímu růstu. Z toho důvodu jsem se rozhodl převzít záštitu nad soutěží Nejlepší kuchař roku ve společném stravování,“ říká Vít Šimral, radní Hlavního města Prahy, který společně s ministrem zdravotnictví ČR Adamem Vojtěchem převzal záštitu nad celou soutěží.

„Těší nás zájem laické i odborné veřejnosti o druhý ročník soutěže. V letošním roce jsme zaznamenali vyšší množství přihlášek do jednotlivých kategorií, takže bylo rozhodování o vítězích o něco složitější,“ říká Zdeněk Hladík z Asociace kuchařů a cukrářů ČR.

Soutěž Nejlepší kuchař roku 2019 ve společném stravování je každoročně pořádána Asociací kuchařů a cukrářů České republiky za podpory širokého spektra partnerů. Generálním partnerem soutěže je makro, zlatým partnerem Hofmann Bohemia – partner gastronomie s.r.o. Stříbrným partnerem je Country Life. Bronzovými partnery jsou společnosti: Robot Coupe s.n.c., Střední odborné učiliště gastronomie U Krbu, Bonduelle, Purena, Šmakoun Adler Nutrition s.r.o., Vodňanská drůbež a.s., Drana Catering s.r.o., Mirel Vratimov a.s., Tropico, spol. s.r.o., AG Foods Group a.s., Ceria s.r.o., Rational, Happy Fish – Tilapia s.r.o. a Savencia Fromage & Dairy, a. s. Odborným partnerem soutěže je Sekce nutričních terapeutů ČAS. Hlavními mediálními partnery jsou Jidelny.cz a T&M Creative, s.r.o. Mediálními partnery jsou odborný čtvrtletník Rezidenční péče, časopis Sociální služby a Učitelské noviny.

METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.

METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.

 

Pro více informací kontaktujte:

Martina Suková

FleishmanHillard
tel.: +420 606 185 593
e-mail: sukova@fleishman.com

Romana Nýdrle

Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz


www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr


Tisková zpráva ke stažení
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky