Tiskové zprávy 2019

17. 10. 2019

Sedmý ročník soutěže pro mladé kuchaře MAKRO HoReCa pětiboj zná své vítěze

Společnost MAKRO již sedmým rokem pořádala MAKRO HoReCa pětiboj, soutěž pro mladé kuchaře, kteří se řemeslu stále ještě učí na středních hotelových školách a odborných učilištích. Závěrečné kolo spolu s udílením cen vítězům bylo opět součástí gastronomického veletrhu FOR GASTRO & HOTEL. Celkovým vítězem letošního ročníku se stala Střední škola společného stravování Ostrava HrabůvkaVíce


17. 10. 2019

Čeští živnostníci oslavili Den soukromého podnikání rekordním počtem nabídek

Více než 3 600 speciálních nabídek pro své zákazníky připravili živnostníci z celé České republiky, kteří tak společně 8. října 2019 oslavili Den soukromého podnikání. Čtvrtý ročník akce pod záštitou sítě velkoobchodů MAKRO Cash & Carry ČR si připsal rekordní účast nejen ze strany drobných živnostníků, ale také jejich zákazníků.Více


7. 10. 2019

Podniky kvůli špatným recenzím ztrácí téměř dvě třetiny hostů

U příležitosti Dne soukromého podnikání představila společnost MAKRO výsledky třetího ročníku reprezentativní mezinárodní studie. Ta se zaměřila na nejdůležitější kritéria, která zajímají zákazníky při výběru nezávislých podniků ze segmentu hotelů, restaurací a kaváren. Společnost MAKRO za podpory Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR již čtvrtým rokem pořádá Den soukromého podnikání, ten letos připadá na 8. října. Snaží se tak zvýšit povědomí o malých a středních firmách a propojit drobné živnostníky s jejich zákazníky a komunitami. Více


7. 10. 2019

U Čechů bodují nezávislé podniky, stávají se vizitkou dobrého životního stylu

Podle průzkumu společnosti MAKRO je zřejmé, že si Češi oblíbili drobné nezávislé podniky a jejich nabídku produktů i služeb. Podnikání vnímají pozitivně i sami majitelé malých firem, kteří by neváhali a klidně by si firmu založili znovu, a to navzdory určitým překážkám. Výsledky reprezentativního průzkumu představila společnost MAKRO u příležitosti Dne soukromého podnikání, který připadá na 8. října. Více


23. 9. 2019

METRO Group již potřetí v řadě kraluje žebříčku Dow Jones Sustainability Index
Společnost METRO Group, která v České republice provozuje velkoobchody MAKRO Cash & Carry, již potřetí v řadě obhájila své vedení v oblasti Food & Staples Retailing v prestižním evropském žebříčku udržitelnosti firem Dow Jones Sustainability Index. Společnost udělala dojem především v kategoriích ochrany klimatu a přístupu k obalovým materiálům. Stejně tak si METRO Group vedlo velmi dobře v nově představených kategoriích kyberbezpečnosti a ochrany dat. Více


2. 9. 2019

Nejlepší školní jídelny pro rok 2019 jsou v pražských Čakovicích a v Českém Brodě
Asociace kuchařů a cukrářů ČR (AKC ČR) vyhlásila výsledky druhého ročníku soutěže Nejlepší kuchař roku 2019 ve společném stravování. Pro letošní rok nejlépe vaří na Střední odborné škole a učilišti v pražských Čakovicích, mezi základními školami zvítězila jídelna v Českém Brodu. Finálové kolo a slavnostní vyhlášení vítězů proběhlo na konci srpna v prostorách MAKRO Akademie v Praze. Více


1. 8. 2019

MAKRO představuje novou platformu digitálních nástrojů DISH
Rychlá doba vyžaduje pohotové vyhledávání informací. Rychlost načítání webových stránek tak získává na významu i v hotelnictví a gastronomii. MAKRO Cash & Carry ČR představilo novou digitální platformu DISH určenou pro gastronomické provozy, nabízí nástroje pro komunikaci se zákazníky, zaměstnanci nebo tvorbu webových stránek. Více


15. 7. 2019

MAKRO startuje čtvrtý ročník Dne soukromého podnikání. Zákazníkům vzkazuje „Bez vás to prostě nejde"
MAKRO Cash & Carry ČR zahájilo kampaň na podporu 4. ročníku Dne soukromého podnikání. Ten se uskuteční v úterý 8. října 2019. Letošní ročník se ponese v duchu oslavy všech podnikatelů, kteří se zapojí, se vzkazem „Bez vás to prostě nejde“. Kampaň posiluje přítomnost akce v digitálním prostředí." Více


10. 7. 2019

MAKRO navyšuje mzdy provozním zaměstnancům na prodejnách
Společnost MAKRO Cash & Carry Česká republika zvyšuje mzdy. Na základě dohody s odborovými organizacemi sít velkoobchodů od 1. července 2019 navyšuje mzdy v průměru o 8,2 % pro provozní pozice na prodejnách, což činí průměrně 1 700 Kč. Polepšili si také řídící pracovníci na prodejnách, jejich mzdy v průměru porostou o 6,7 %. Více


8. 7. 2019

Byla jsem PETkou
Jednorázovým igelitovým taškám ve velkoobchodech MAKRO nadobro odzvonilo. Náhradou za ně se stala kromě papírových tašek varianta z recyklovaného plastu. Jak ještě víc omezit šíření plastů a zároveň podpořit jejich recyklaci? Rovnice proměny nové varianty je jednoduchá – staré plastové lahve rovná se jedna nová, ekologicky přívětivá a znovu-použitelná taška. Více


8. 7. 2019

MAKRO ruší prodej plastových tašek
Již od 1. července 2019 nenajdou zákazníci prodejen MAKRO na pokladně žádnou jednorázovou plastovou tašku. V nabídce na přepravu zboží zůstávají ekologičtější varianty – taška „Byla jsem petkou“ vyrobená z PET lahví, která bude dostupná ve dvou velikostech, a dále taška z recyklovaného papíru a certifikovaných zdrojů. Původní plastové tašky z mikrotenu a folie budou zcela zrušeny. Více


23. 5. 2019

MAKRO díky novému konceptu letáků ušetří až 1 750 tun papíru
Udržitelnost přírodních zdrojů a ekologická výroba jsou již dlouhou dobu prioritami velkoobchodu MAKRO Cash & Carry ČR, k ekologicky vyráběným nákupním taškám na pokladnách přibyde nový koncept letáků. Díky částečné digitalizaci společnost v letošním roce ušetří až 1 750 tun papíru a vytiskne 
o 45 % méně tištěných letáků. Více


23. 5. 2019

Velkoobchod MAKRO ČR se zapojil do jarního kola Sbírky potravin
MAKRO se tento víkend zapojilo do premiérového jarního kola Sbírky potravin. Spolu se svými zákazníky vybralo 8 769 tun trvanlivých potravin a drogerie. 
Potravinová sbírka proběhla ve všech třinácti českých prodejnách MAKRO v sobotu 
18. května. Zapojilo se do ní i 103 zaměstnanců v rolích dobrovolníků. Letos se i díky jejich pomoci vybralo celkem 7 892 kg potravin, což je ekvivalentem k 15 783 porcím, a 877 kg drogerie. Více


24. 4. 2019

Beyond Meat: Jak jíst maso bez masa
Je pro vás nepředstavitelné vzdát se masa? Chuť Beyond Meat vám dokáže, že i tak typický masový pokrm jako je burger se dá konzumovat ve veganské verzi a přitom nepřijít o požitek z jídla. Beyond Meat Burger je první burger na světě, který vypadá, připravuje se a chutná jako skutečný hovězí burger. Výhoda je v tom, že „masová” náplň je vyrobena z rostlin, neobsahuje tedy žádné GMO (geneticky modifikované organismy), sóju nebo lepek. Více


3. 4. 2019

MAKRO oznamuje změny ve svém představenstvu
Olivier Langlet převezme pozici generálního ředitele MAKRO Cash & Carry ČR po Guillaume Chêne, který ze své funkce odstoupil ke konci března ze zdravotních důvodů. Olivier Langlet přichází do českého MAKRO z pozice výkonného ředitele METRO Cash & Carry Ukrajina. Více


20. 3. 2019

MAKRO na Světový den vody pomůže čtvrt milionu lidí k čisté vodě
Velkoobchod MAKRO ve spolupráci s mezinárodní neziskovou organizací One Drop
a 16 dodavateli pomůže 250 tisícům obyvatel regionu Sheohar v severní Indii k získání přístupu k čisté vodě a sociálním zařízením. Celosvětově pak síť velkoobchodů METRO vybere finanční příspěvek ve výši 1,2 milionu Eur z prodejních cen vybraných produktů. V České republice budou mít zákazníci velkoobchodu možnost zakoupit speciálně označené výrobky od 20. března do 2. dubna. Více


7. 3. 2019

Více než polovina českých podnikatelek chce práci, která je baví a naplňuje
Společnost METRO Group, která na českém trhu provozuje velkoobchody MAKRO, zveřejnila k příležitosti Mezinárodního dne žen nezávislou mezinárodní studii zaměřenou na ženy v podnikání. Výsledky ukázaly, že české podnikatelky svého rozhodnutí být na volné noze nelitují, právě naopak. Drtivá většina by podnikání založila znovu. Jen každá desátá Češka však začala s vlastním byznysem, aby zbohatla. Více


6. 2. 2019

MAKRO ČR obhájilo titul Zaměstnavatel v obchodě v rámci ocenění Mastercard Obchodník roku
Společnost MAKRO ČR obhájila první místo ve speciální kategorii Zaměstnavatel v obchodě, kterou v rámci soutěže Mastercard Obchodník roku vyhlašuje Svaz Obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR). Slavnostní vyhlášení výsledků nejen v této kategorii proběhlo 5. února na mezinárodní konferenci Retail Summit 2019. Více


21. 1. 2019

Nejštědřejším dárcem čerstvých potravin je velkoobchod MAKRO
Jen v loňském roce přispělo MAKRO prostřednictvím svých 13 prodejen potravinovým bankám 617 tun potravin. Nejvíce zastoupené, až 60 %, byly čerstvé potraviny jako sýry, jogurty, maso, uzeniny či pečivo, ale třeba i ryby. Tím se MAKRO stalo druhým největším dárcem celkově a číslem jedna v segmentu čerstvých potravin. Více



Kontakt:


Romana Nýdrle
Head of Corporate Communications
MAKRO Cash & Carry CR s.r.o.
Tel.: +420 251 111 521
Fax: +420 251 111 150
romana.nydrle@makro.cz

Romana Nýdrle