makro ruší prodej plastových tašek

8. července 2019

Taška s příběhem nahrazuje své plastové předchůdkyně

Již od 1. července 2019 nenajdou zákazníci prodejen makro na pokladně žádnou jednorázovou plastovou tašku. V nabídce na přepravu zboží zůstávají ekologičtější varianty – taška „Byla jsem petkou“ vyrobená z PET lahví, která bude dostupná ve dvou velikostech, a dále taška z recyklovaného papíru a certifikovaných zdrojů. Původní plastové tašky z mikrotenu a folie budou zcela zrušeny.

„makro Česká republika se ve spolupráci s ministerstvem životního prostředí zavázalo k strategické podpoře cílů dlouhodobého udržitelného rozvoje, konkrétně za odpovědnou výrobu a spotřebu. Jednorázové plastové tašky zatěžují životní prostředí a makro, jakožto partner profesionálů, chce jít našim zákazníkům příkladem – plastové tašky nepodporujeme,“ říká Romana Nýdrle, manažerka komunikace makro. Tímto krokem se makro připojuje k iniciativě #dostbyloplastu, která si klade za cíl omezovat množství jednorázových plastů. Prodejny se zavázaly cíl splnit do roku 2020, nicméně k jeho naplnění došlo již počátkem letních prázdnin.

Ekologická varianta pro každého

V případě, že zákazníkovi nevyhovuje žádný z nabízených rozměrů nebo nechce za tašku utrácet, jsou pro přepravu zboží připraveny také kartonové krabice. Ty jsou k dispozici zdarma v klecích za pokladní zónou. „Toto řešení je výrazně ohleduplnější, jelikož zákazníka nic nestojí a krabice je možno znovu využít,“ doplňuje Romana Nýdrle.

Kromě plastových tašek se makro dlouhodobě zabývá i redukcí spotřeby igelitových pytlíků určených pro prodej kusového pečiva, ovoce a zeleniny. Ačkoliv je tento typ zboží v obchodní síti minoritní, hledá makro vhodné materiály, které by mohly igelitové sáčky nahradit. Již od prosince 2018 testuje využití látkových pytlíků na Slovensku. makro si svým angažováním v redukci plastů klade za cíl působit ve vnější dimenzi, tedy zvýšit produkci recyklovatelných zdrojů a pozvednout ochranu životního prostředí v České republice.

METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.


METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.

 

Pro více informací kontaktujte:

Martina Suková

FleishmanHillard
tel.: +420 606 185 593
e-mail: sukova@fleishman.com

Romana Nýdrle

Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz


www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr


Tisková zpráva ke stažení
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky