Taška s příběhem nahrazuje své plastové předchůdkyně
Již od 1. července 2019 nenajdou zákazníci prodejen makro na pokladně žádnou jednorázovou plastovou tašku. V nabídce na přepravu zboží zůstávají ekologičtější varianty – taška „Byla jsem petkou“ vyrobená z PET lahví, která bude dostupná ve dvou velikostech, a dále taška z recyklovaného papíru a certifikovaných zdrojů. Původní plastové tašky z mikrotenu a folie budou zcela zrušeny.
„makro Česká republika se ve spolupráci s ministerstvem životního prostředí zavázalo k strategické podpoře cílů dlouhodobého udržitelného rozvoje, konkrétně za odpovědnou výrobu a spotřebu. Jednorázové plastové tašky zatěžují životní prostředí a makro, jakožto partner profesionálů, chce jít našim zákazníkům příkladem – plastové tašky nepodporujeme,“ říká Romana Nýdrle, manažerka komunikace makro. Tímto krokem se makro připojuje k iniciativě #dostbyloplastu, která si klade za cíl omezovat množství jednorázových plastů. Prodejny se zavázaly cíl splnit do roku 2020, nicméně k jeho naplnění došlo již počátkem letních prázdnin.
Ekologická varianta pro každého
V případě, že zákazníkovi nevyhovuje žádný z nabízených rozměrů nebo nechce za tašku utrácet, jsou pro přepravu zboží připraveny také kartonové krabice. Ty jsou k dispozici zdarma v klecích za pokladní zónou. „Toto řešení je výrazně ohleduplnější, jelikož zákazníka nic nestojí a krabice je možno znovu využít,“ doplňuje Romana Nýdrle.
Kromě plastových tašek se makro dlouhodobě zabývá i redukcí spotřeby igelitových pytlíků určených pro prodej kusového pečiva, ovoce a zeleniny. Ačkoliv je tento typ zboží v obchodní síti minoritní, hledá makro vhodné materiály, které by mohly igelitové sáčky nahradit. Již od prosince 2018 testuje využití látkových pytlíků na Slovensku. makro si svým angažováním v redukci plastů klade za cíl působit ve vnější dimenzi, tedy zvýšit produkci recyklovatelných zdrojů a pozvednout ochranu životního prostředí v České republice.
METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.
METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.
Pro více informací kontaktujte:
Martina Suková
FleishmanHillard
tel.: +420 606 185 593
e-mail: sukova@fleishman.com
Romana Nýdrle
Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz