MAKRO ruší prodej plastových tašek

MAKRO ruší prodej plastových tašek

 

Již od 1. července 2019 nenajdou zákazníci prodejen MAKRO na pokladně žádnou jednorázovou plastovou tašku. V nabídce na přepravu zboží zůstávají ekologičtější varianty – taška „Byla jsem petkou“ vyrobená z PET lahví, která bude dostupná ve dvou velikostech, a dále taška z recyklovaného papíru a certifikovaných zdrojů. Původní plastové tašky z mikrotenu a folie budou zcela zrušeny.

„MAKRO Česká republika se ve spolupráci s ministerstvem životního prostředí zavázalo k strategické podpoře cílů dlouhodobého udržitelného rozvoje, konkrétně za odpovědnou výrobu a spotřebu. Jednorázové plastové tašky zatěžují životní prostředí a MAKRO, jakožto partner profesionálů, chce jít našim zákazníkům příkladem – plastové tašky nepodporujeme,“ říká Romana Nýdrle, manažerka komunikace MAKRO. Tímto krokem se MAKRO připojuje k iniciativě #dostbyloplastu, která si klade za cíl omezovat množství jednorázových plastů.  Prodejny se zavázaly cíl splnit do roku 2020, nicméně k jeho naplnění došlo již počátkem letních prázdnin.

Ekologická varianta pro každého

V případě, že zákazníkovi nevyhovuje žádný z nabízených rozměrů nebo nechce za tašku utrácet, jsou pro přepravu zboží připraveny také kartonové krabice. Ty jsou k dispozici zdarma v klecích za pokladní zónou. „Toto řešení je výrazně ohleduplnější, jelikož zákazníka nic nestojí a krabice je možno znovu využít,“ doplňuje Romana Nýdrle.

 

Kromě plastových tašek se MAKRO dlouhodobě zabývá i redukcí spotřeby igelitových pytlíků určených pro prodej kusového pečiva, ovoce a zeleniny. Ačkoliv je tento typ zboží v obchodní síti minoritní, hledá MAKRO vhodné materiály, které by mohly igelitové sáčky nahradit. Již od prosince 2018 testuje využití látkových pytlíků na Slovensku. MAKRO si svým angažováním v redukci plastů klade za cíl působit ve vnější dimenzi, tedy zvýšit produkci recyklovatelných zdrojů a pozvednout ochranu životního prostředí v České republice.

***

METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finančním roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de

Velkoobchod METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupen ve 26 zemích, kde provozuje více než 770 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 105 000 lidí.

 

Pro více informací kontaktujte:

 

Martina Suková

FleishmanHillard
tel.:      +420 606 185 593

e-mail: sukova@fleishman.com

 

Romana Nýdrle

Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.:      +420 251 111 112

e-mail: romana.nydrle@makro.cz

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.twitter.com/makrocr

Tašky místo plastů

Kontakt:


Romana Nýdrle
Head of Corporate Communications
MAKRO Cash & Carry CR s.r.o.
Tel.: +420 251 111 521
Fax: +420 251 111 150
romana.nydrle@makro.cz

Romana Nýdrle
Tisková zpráva ke stažení