MAKRO ruší prodej plastových tašek
Již od 1. července 2019
nenajdou zákazníci prodejen MAKRO na pokladně žádnou jednorázovou plastovou
tašku. V nabídce na přepravu zboží zůstávají ekologičtější varianty –
taška „Byla jsem petkou“ vyrobená z PET lahví, která bude dostupná ve dvou
velikostech, a dále taška z recyklovaného papíru a certifikovaných zdrojů.
Původní plastové tašky z mikrotenu a folie budou zcela zrušeny.
„MAKRO Česká republika se ve spolupráci
s ministerstvem životního prostředí zavázalo k strategické podpoře
cílů dlouhodobého udržitelného rozvoje, konkrétně za odpovědnou výrobu a
spotřebu. Jednorázové
plastové tašky zatěžují životní prostředí a MAKRO, jakožto partner profesionálů,
chce jít našim zákazníkům příkladem – plastové tašky nepodporujeme,“
říká Romana Nýdrle,
manažerka komunikace MAKRO. Tímto krokem se MAKRO připojuje k iniciativě #dostbyloplastu,
která si klade za cíl omezovat množství jednorázových plastů. Prodejny se zavázaly cíl splnit do roku 2020,
nicméně k jeho naplnění došlo již počátkem letních prázdnin.
Ekologická varianta pro každého
V případě,
že zákazníkovi nevyhovuje žádný z nabízených rozměrů nebo nechce za tašku
utrácet, jsou pro přepravu zboží připraveny také kartonové krabice. Ty jsou
k dispozici zdarma v klecích za pokladní zónou. „Toto řešení je výrazně ohleduplnější, jelikož zákazníka nic nestojí a
krabice je možno znovu využít,“ doplňuje Romana Nýdrle.
Kromě
plastových tašek se MAKRO dlouhodobě zabývá i redukcí spotřeby igelitových
pytlíků určených pro prodej kusového pečiva, ovoce a zeleniny. Ačkoliv je tento
typ zboží v obchodní síti minoritní, hledá MAKRO vhodné materiály, které
by mohly igelitové sáčky nahradit. Již od prosince 2018 testuje využití
látkových pytlíků na Slovensku. MAKRO si svým angažováním v redukci plastů
klade za cíl působit ve vnější dimenzi, tedy zvýšit produkci recyklovatelných
zdrojů a pozvednout ochranu životního prostředí v České republice.
***
METRO
je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní
prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově
zaměstnává 150 000 lidí. Ve finančním roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů
ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících
specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na
regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO
Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ
METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální
řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.
Velkoobchod
METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupen ve 26 zemích, kde provozuje více než
770 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 105 000 lidí.
Pro více informací kontaktujte:
Martina Suková
FleishmanHillard
tel.: +420 606 185 593
e-mail: sukova@fleishman.com
Romana Nýdrle
Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz
www.makro.cz
www.facebook.com/makro.cz
www.twitter.com/makrocr