Nejštědřejším dárcem čerstvých potravin je velkoobchod makro

21. ledna 2019

Jen v loňském roce přispělo makro prostřednictvím svých 13 prodejen potravinovým bankám 617 tun potravin. Nejvíce zastoupené, až 60 %, byly čerstvé potraviny jako sýry, jogurty, maso, uzeniny či pečivo, ale třeba i ryby. Tím se makro stalo druhým největším dárcem celkově a číslem jedna v segmentu čerstvých potravin.

Problematika plýtvání potravinami a s tím i spojený potravinový odpad a ekologická zátěž se dostává stále více do popředí veřejného zájmu, především v posledních letech. „Uvědomili jsme si potřebu řešit tuto problematiku již v minulé dekádě, a proto spolupracujeme s potravinovými bankami již přes deset let,“ říká Romana Nýdrle, manažerka komunikace makro.

Hodnota darovaných potravin a drogerie lidem v nouzi přesáhla v loňském roce ke 34 mil Kč. „Těší nás, že můžeme díky spolupráci s Českou federací potravinových bank pomáhat lidem, kteří se dostali do těžké životní situace a nemohli si dopřát tak důležitou věc jakou je kvalitní jídlo,“ dodává Romana Nýdrle, manažerka komunikace makro.

O velkoobchodu makro Cash & Carry ČR

  • Velkoobchod makro provozuje v tuzemsku 13 velkoobchodních prodejen, 12 čerpacích stanic a službu přímého zásobování podnikatelů makro Distribuce.
  • Je strategickým partnerem nezávislých podnikatelů především z oblasti tradičního maloobchodu a gastronomie.
  • Rozvíjí a podporuje partnerskou alianci nezávislých prodejen Můj obchod, která čítá přes 500 obchodů.
  • V roce 2015 otevřelo makro Akademii největší školící centrum v ČR určené především pro odbornou veřejnost, zaměřuje se na vzdělávání profesionálů v gastronomii a hromadném stravování.
  • Od roku 2016 pořádá vždy druhé úterý v říjnu Den soukromého podnikání, který upozorňuje na důležitost sektoru malého a středního podnikání v Čechách.
  • V rámci projektu Lokální dodavatel spolupracuje s více než 200 regionálními dodavateli přímo na jednotlivých pobočkách.
  • Spolupracuje od roku 2006 s Federací potravinových bank, v současnosti daruje všech 13 projeden neprodané trvanlivé i čerstvé potraviny potřebným na denní bázi. Ve finančním roce 2017/1 darovalo makro 600 tun potravin v hodnotě 32 mio. Kč.

METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.

METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.

 

Pro více informací kontaktujte:

Martina Suková

FleishmanHillard
tel.: +420 606 185 593
e-mail: sukova@fleishman.com

Romana Nýdrle

Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz


www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr


Tisková zpráva ke stažení
Card
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
location
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky
App
Aplikace Moje makro

Stáhněte si aplikaci moje makro pro partnery

Zjistit více