MAKRO díky novému konceptu letáků
ušetří až 1 750 tun papíru
Udržitelnost
přírodních zdrojů a ekologická výroba jsou již dlouhou dobu prioritami velkoobchodu
MAKRO Cash &
Carry ČR, k ekologicky vyráběným nákupním taškám na
pokladnách přibyde nový koncept letáků. Díky částečné digitalizaci společnost
v letošním roce ušetří až 1 750 tun papíru a vytiskne
o 45 % méně tištěných letáků.
MAKRO pokračuje v boji za ochranu přírody a
životního prostředí. Letos společnost slaví již desetileté výročí spolupráce s Nadací
Partnerství, se kterou v roce 2009 zahájila projekt Stromy místo letáků. Za každého zákazníka, který se přihlásí k odběru
elektronických letáků, věnuje již deset let MAKRO částku 20 Kč na výsadbu
stromů v České republice. Za dobu této spolupráce bylo rozděleno více než 1,5 milionu
korun a vysázeno 3 200 stromů a keřů.
Do těchto komunitních projektů se zapojilo 3 160 dobrovolníků.
Nyní MAKRO přichází s radikálním snížením letáků
papírové výroby, čímž pomůže koncept výsadby stromů ještě více zefektivnit. „V
letošním roce plánujeme vytisknout přes 20 milionů letáků, což je o 45 % méně
než vloni. Jenom díky tomuto kroku se nám podaří ušetřit 1 750 tun papíru,“ komentuje Romana Nýdrle, manažerka komunikace MAKRO. Společnost
chce dosáhnout úbytku papírové spotřeby především díky částečné digitalizaci tištěných
sdělení.
Přehlednější a
modernější vzhled
Přerod v letošním roce nastane nejenom
v kvantitě, ale i v kvalitě produkovaných reklamních materiálů.
Podoba nových letáků bude čistší, modernější a jednolitá. „Změna vizuálu a obsahu vychází především ze zpětné vazby zákazníků. Nabídka
je vytvářena a nabízena přímo na míru podle individuálních potřeb, čímž rovněž
ušetříme zdroje papíru,“ uvádí Lenka Hanáčková, manažerka trade marketingu.
Tak například živnostníci ze segmentu HoReCa najdou ve
svém letáku především sezónní a čerstvé produkty, zatímco leták pro
zákazníky z maloobchodu je navržen tak, aby v něm lidé rychle našli
ověřené produkty včetně jejich ceny. Kromě
nové podoby letáků MAKRO také sníží ekologickou zátěž. Tohoto cíle chce
dosáhnout nejen částečnou digitalizací, snížením počtu stran a celkového objemu
tisku papírových letáků, ale také kompletním přechodem na elektronickou formu
tematických letáků jako např. Víno a sýry nebo omezením vydávání sezónních nabídek
v tištěné podobě a jejich přechod na digitální verze, jednoduše dostupné
na webu www.makro.cz.
***
METRO
je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní
prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově
zaměstnává 150 000 lidí. Ve finančním roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů
ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících
specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na
regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO
Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ
METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální
řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.
Velkoobchod
METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupen ve 26 zemích, kde provozuje více než
770 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 105 000 lidí.
Pro více informací kontaktujte:
Martina Suková
FleishmanHillard
tel.: +420 606 185 593
e-mail: sukova@fleishman.com
Romana Nýdrle
Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz
www.makro.cz
www.facebook.com/makro.cz
www.twitter.com/makrocr