Podniky kvůli špatným recenzím ztrácí téměř dvě třetiny hostů

7. října 2019

U příležitosti Dne soukromého podnikání představila společnost makro výsledky třetího ročníku reprezentativní mezinárodní studie. Ta se zaměřila na nejdůležitější kritéria, která zajímají zákazníky při výběru nezávislých podniků ze segmentu hotelů, restaurací a kaváren. Společnost makro za podpory Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR již čtvrtým rokem pořádá Den soukromého podnikání, ten letos připadá na 8. října. Snaží se tak zvýšit povědomí o malých a středních firmách a propojit drobné živnostníky s jejich zákazníky a komunitami.

Ať už se jedná o italskou restauraci od vedle nebo blízký útulný penzion, výsledek je stejný: svou různorodostí obohacují lokální drobné podniky lidem život, což potvrdilo 35 % dotázaných spotřebitelů. Pro 42 % respondentů je lokálnost dokonce nejdůležitějším důvodem, proč upřednostnit nákup produktů a služeb právě u drobných živnostníků před velkými řetězci.

Využití lokálních zdrojů je také čím dál tím důležitější i pro samotné podnikatele. Potvrzuje to cukrářka Kateřina Kolbová. „Svůj blog jsem založila asi před třemi lety. Mým cílem bylo mimo jiné ukázat lidem, co mé výrobky obsahují a s jakými surovinami pracuji. Že používám vejce od slepic, které mají hezký život ve volném výběhu, máslo od regionálních výrobců, ovoce od místních farmářů, vysoce kvalitní čokolády a podobně,“ říká podnikatelka, která vyrábí dorty a dezerty pod značkou Lady Baker.

Podle průzkumu jsou pro rozhodování o nákupu důležitá také udržitelná opatření daného podniku, velkou váhu jim přikládá 37 % dotázaných. Češi si dále váží individuálního přístupu, který jim drobné podniky přináší. Téměř každý čtvrtý respondent uvedl, že by mu chyběl osobní přístup (22 %) v případě, že by se počet malých a středních podniků v jejich okolí snížil. Ještě většímu množství dotázaných by pak chyběla kvalita produktů a služeb (46 %) a nabídka jedinečných produktů (52 %).

Online prezentace je zásadní pro úspěch restaurací a kaváren

Výsledky průzkumu společnosti makro dále ukazují, že při plánování speciálního oběda či večeře zákazníci kladou velký důraz na to, zda jimi vybraná restaurace v minulosti měla nějaké negativní recenze na internetu. Pokud ano, téměř dvě třetiny zákazníků (60 %) by restauraci kvůli tomu nenavštívily. Obecně i nadále platí, že online prezentace je důležitým faktorem v zákaznickém rozhodování. Skoro třetina (31 %) respondentů by například nešla do restaurace, která nemá své menu umístěné na webových stránkách.

Pro zjednodušení online propagace jednotlivých firem nabízí makro od letošního roku podnikatelům ze segmentu hotelnictví a gastronomie vlastní platformu digitálních nástrojů DISH. Podnikatelé si jednoduše mohou vytvořit vlastní webové stránky včetně rezervačního systému a vyjít tak svým zákazníkům vstříc.

Mezi podnikateli panuje optimismus

Výsledky studie společnosti makro také ukazují, že mezi českými drobnými živnostníky převládá optimismus. Celkem 92 % v dotazníku uvedlo, že by se svým podnikáním klidně začali znovu. Vyhovuje jim například, že jsou sami sobě šéfem a že mohou dělat práci, pro kterou jsou opravdu zapálení. Zároveň ale dodávají, že podnikání s sebou přináší i určité problémy jako je strach z nejistého výdělku, boj o nové zákazníky a vysoké daně. Další velkou výzvou posledních let je také nedostatek zkušených pracovníků, což potvrzuje polovina dotázaných podnikatelů.

METRO, mezinárodní velkoobchodní lídr, se specializuje na prodej potravinářského
a nepotravinářského sortimentu. Zaměřuje se na potřeby hotelů, restaurací a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků. METRO má po celém světě 16 milionů zákazníků, kteří si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo online. Při objednávce zboží online si mohou své nákupy vyzvednout v obchodě nebo nechat doručit. METRO využívá digitálních řešení, čímž podporuje konkurenceschopnost podnikatelů a přispívá tak ke kulturní rozmanitosti v oblasti pohostinství
a maloobchodu. Klíčovým pilířem podnikání společnosti METRO je udržitelnost, kde podle indexu Dow Jones zastupuje pozici evropského lídra.

METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 34 zemích a zaměstnává více než 100 000 lidí. Ve finančním roce 2018/19 dosáhla společnost METRO obratu 27,1 miliardy EUR. V říjnu 2019 podepsala společnost METRO AG dohodu o prodeji většinového podílu v čínské společnosti METRO. V září 2018 zahájila společnost METRO proces odprodeje potravinového maloobchodního řetězce Real se svými 34 000 zaměstnanci. Více informací naleznete na www.metroag.de.

Pro více informací kontaktujte:

Martina Suková

FleishmanHillard
tel.: +420 606 185 593
e-mail: sukova@fleishman.com

Romana Nýdrle

Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz


www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr


Tisková zpráva ke stažení
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky