Téměř každý pátý Čech by o Vánocích nenavštívil restauraci bez online rezervace

19. prosince 2019

Dva z pěti Čechů preferují o Vánocích návštěvu spíše malých gastronomických podniků pouze v případě, že se mohou předem informovat na jejich webových stránkách. Téměř každý pátý Čech by pak nenavštívil restauraci, aniž by si mohl stůl zarezervovat online. To vyplývá z mezinárodního průzkumu, který letos realizovala společnost METRO Group, vlastník českého velkoobchodního řetězce MAKRO Cash & Carry ČR.

Celkem 40 procent dotázaných Čechů preferuje malé a střední podniky ve chvíli, kdy plánují večeři s rodinou či přáteli v období vánočních svátků. Důležitým kritériem při výběru restaurace ale zůstává možnost rezervace stolu online – téměř každý pátý Čech (17 %) by nešel na vánoční večeři do restaurace, která nenabízí online rezervace. Průzkum také ukazuje na rostoucí oblibu návštěv restaurací o vánočních svátcích.

„Většina restauratérů si uvědomuje nutnost být vidět online, nicméně stále neučinili ty správné kroky k naplnění tohoto zákaznického požadavku. Přitom online rezervační systém umožňuje personálu restaurace věnovat se i jiným činnostem, než je zvedání telefonů a zamlouvání stolů jednotlivým hostům,“ komentuje Pavel Suchánek, Head of Hospitality Digital makro a zakladatel rezervačního systému Restu.

Vytvoření kvalitní online prezentace spolu s rezervačním systémem může být pro většinu malých podnikatelů časově i finančně náročné. Z toho důvodu nabízí makro od letošního roku bezplatnou digitální platformu DISH, která umožňuje majitelům restaurací vytvořit si vlastní webovou prezentaci s rezervačním systémem. Zároveň mohou využít i další digitální nástroje z této platformy, například pro plánování směn, před spuštěním je například také analytika jídelních lístků.

*Do mezinárodní studie se zapojilo 10 000 respondentů včetně 1 500 podnikatelů z 10 zemí.

METRO, mezinárodní velkoobchodní lídr, se specializuje na prodej potravinářského
a nepotravinářského sortimentu. Zaměřuje se na potřeby hotelů, restaurací a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků. METRO má po celém světě 16 milionů zákazníků, kteří si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo online. Při objednávce zboží online si mohou své nákupy vyzvednout v obchodě nebo nechat doručit. METRO využívá digitálních řešení, čímž podporuje konkurenceschopnost podnikatelů a přispívá tak ke kulturní rozmanitosti v oblasti pohostinství
a maloobchodu. Klíčovým pilířem podnikání společnosti METRO je udržitelnost, kde podle indexu Dow Jones zastupuje pozici evropského lídra.

METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 34 zemích a zaměstnává více než 100 000 lidí. Ve finančním roce 2018/19 dosáhla společnost METRO obratu 27,1 miliardy EUR. V říjnu 2019 podepsala společnost METRO AG dohodu o prodeji většinového podílu v čínské společnosti METRO. V září 2018 zahájila společnost METRO proces odprodeje potravinového maloobchodního řetězce Real se svými 34 000 zaměstnanci. Více informací naleznete na www.metroag.de.

Pro více informací kontaktujte:

Martina Suková

FleishmanHillard
tel.: +420 606 185 593
e-mail: sukova@fleishman.com

Romana Nýdrle

Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz


www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr


Tisková zpráva ke stažení
Card
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
location
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky
App
Aplikace Moje makro

Stáhněte si aplikaci moje makro pro partnery

Zjistit více