METRO Group opět boduje v žebříčku Indexu udržitelnosti Dow Jones. K úspěchu pomohlo také MAKRO ČR

Aktivity společnosti MAKRO ČR zaměřené na lepší složení potravin privátních značek či obalových materiálů významně přispěly ke globálnímu úspěchu mateřské společnosti METRO Group, provozující velkoobchody MAKRO Cash & Carry v České republice, která byla již pošesté zařazena do mezinárodního prestižního žebříčku Indexu udržitelnosti Dow Jones.

V České republice a na Slovensku se společnosti podařilo odstranit obtížně recyklovatelné plasty (PVC) téměř ze všech obalů u produktů vlastních značek, jako jsou sáčky, tuby, fólie či kanystry. Tento materiál se nyní používá pouze u výrobků, u kterých to stávající technologie jinak neumožňují, například porcované džemy či medy pro hotely.

Pozitivně hodnocená byla také dobře nastavená strategie společnosti pro zdraví a výživu. MAKRO ČR se zaměřilo například na odstranění přebytečného množství soli a glutamanu sodného u párků, šunek, salámů, klobás a utopenců značek ARO, Fine Life a METRO Chef. Úpravou prošly také majonézové saláty značky ARO, například vlašský či ďábelský. Rovněž se podařilo snížit množství cukru u ovocných kompotů ARO. Tyto výrobky se tak zařadily ke čtyřem stovkám produktů, jejichž složení bylo celosvětově zlepšeno v podobě snížení obsahu soli, cukru a dalších přidaných látek.

„Udržitelnost a odpovědné chování je pro celou skupinu METRO klíčovou strategií, která se dotýká našeho každodenního fungování. Důležitost tohoto tématu samozřejmě vnímáme také v MAKRO, proto se snažíme ke všemu, co děláme, přistupovat zodpovědně. Tento globální úspěch mi dělá velkou radost, nejen protože jsme k němu velkou měrou přispěli také v Česku a na Slovensku, ale jelikož odráží naše úsilí, které jsme udržitelným aktivitám věnovali,“ komentuje Martin Čivrný, manažer udržitelnosti MAKRO ČR.

METRO Group zaujímá silnou pozici především v oblasti životního prostředí, kde získalo plný počet bodů za svou strategii ochrany klimatu, GMO (geneticky modifikované organismy) a omezení plýtvání vodou v rámci dodavatelského řetězce. Pro firmu je stěžejní také odpovědný přístup k obalovým materiálům. V této kategorii získala celkem 82 bodů ze 100.

Mezinárodně uznávaný Index udržitelnosti Dow Jones (DJSI), který vznikl v roce 1999, letos hodnotil přibližně 3,5 tisíce veřejně obchodovaných firem na základě jejich environmentálních, ekonomických a sociálních výsledků. Pouze 6 z 41 hodnocených maloobchodních společností se kvalifikovalo do žebříčku DJSI. METRO se tak zařadilo v oblasti udržitelnosti mezi nejlepší světové společnosti v rámci potravinářství a maloobchodu.

***

METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de

METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.

Pro více informací kontaktujte:

 

Kateřina Čajanková

FleishmanHillard
tel.: +420 774 105 612

e-mail: cajankova@fleishman.com

 

Romana Nýdrle

Manažerka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112

e-mail: romana.nydrle@makro.cz

 

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.twitter.com/makrocr

 



Kontakt:


Romana Nýdrle
Head of Corporate Communications
MAKRO Cash & Carry CR s.r.o.
Tel.: +420 251 111 521
Fax: +420 251 111 150
romana.nydrle@makro.cz

 Romana Nýdrle

> Tisková zpráva ke stažení