MAKRO ČR rozjíždí e-shop pod značkou Můj obchod


Češi prokázali solidaritu. Jarní Sbírka potravin vynesla 318 tun zboží pro potřebné

  • Zákazníci vyslyšeli volání o pomoc a pomohli naplnit sklady potravinových bank
  • Již více než rok trvající koronavirová krize způsobila výrazný nárůst osob, které se ocitly v tíživé životní situaci
  • Sbírka potravin se uskutečnila za přísných hygienických podmínek ve více než osmi stech prodejnách po celé ČR


Praha 25. dubna 2021 – V jarním kole celorepublikové Sbírky potravin se podařilo vybrat ve více než osmi stech prodejnách 286 tun potravin, z nichž lze připravit až 570 000 porcí jídla. Zákazníci rovněž přispěli 32 tunami základní drogerie a hygienických potřeb, které potravinové banky lidem v nouzi také poskytují. Navíc až do 2. května mohou Češi darovat potraviny a drogerii také prostřednictvím on-line nákupů.

„Statistiky jasně ukazují, že počet lidí v nouzi, kteří jsou závislí na pomoci potravinových bank, narostl v loňském roce až o desítky procent. Důvodem je koronavirová pandemie, jež připravila mnoho obyvatel o práci. S tím pak souvisí nedostatek finančních prostředků, které by pokryly alespoň nejnutnější životní potřeby. Moc proto děkujeme všem dárcům, jimž není lhostejný osud lidí ohrožených chudobou nebo sociálním vyloučením. Kdo nestihl darovat v sobotu, má stále ještě týden možnost v on-line obchodech Košík.cz, Rohlík.cz a iTesco.cz. Obrovské poděkování rovněž náleží i všem zaměstnancům jednotlivých obchodů a samozřejmě také dobrovolníkům za jejich ochotu a obětavost. Bez nich by celá akce v žádném případě nešla realizovat,“ uvedla Veronika Láchová, výkonná ředitelka České federace potravinových bank.

Sbírka potravin je jednou z největších charitativních akcí v České republice a jsou do ní po celé zemi zapojeny tisíce lidí z řad dobrovolníků, zaměstnanců prodejen a neziskových organizací. Darované zboží se nyní převeze do skladů potravinových bank, odkud se následně bude distribuovat přes jednotlivé charitativní organizace všem potřebným. Jejich cesta je tak krátká a na místo určení se dostanou ve chvíli, kdy jsou potřeba.

„Koronavirová epidemie sužuje Česko už více než rok a její negativní dopady do života obyvatel jsou skutečně citelné. Jsem proto opravdu moc rád, že se jarní kolo Sbírky potravin uskutečnilo a že se k myšlence pomoci potřebným opět přihlásily všechny velké obchodní řetězce, včetně obou významných sítí drogérií v ČR. Poděkování patří všem jejich kmenovým zaměstnancům i brigádníkům, kteří přispěli ke zdárnému průběhu této velmi potřebné akce. Je potřeba připomenout, že řetězce rozšiřují své aktivity, poskytují logistické kapacity a pro potravinové banky navyšují průběžné i jednorázové dary,“ připomněl Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.

Pomoc je zaměřena zejména na seniory, rodiče samoživitele, pěstounské rodiny, děti z dětských domovů, hendikepované občany či lidi bez domova a pokrývá celou Českou republiku. Do Sbírky potravin se zapojily i on-line obchody Košík.cz, Rohlik.cz a iTesco, kde mohou zákazníci darovat potraviny a drogerii z pohodlí svého domova až do 2. května. Preferované jsou především konzervy, dětské výživy, instantní polévky, trvanlivé mléko, olej, rýže a luštěniny, těstoviny a základní i dětská drogerie.

K myšlence pomoci lidem v nouzi se letos přihlásily obchodní řetězce Albert, Billa, Globus, Kaufland, Lidl, MAKRO Cash & Carry, Penny Market, Tesco a obě významné sítě drogerií dm drogerie markt a ROSSMANN.

Sbírka potravin se od roku 2019 koná vždy dvakrát ročně, a to na jaře a na podzim. Loňské jarní kolo muselo být kvůli koronavirové epidemii zrušeno. Je organizována Českou federací potravinových bank, Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR spolu s klíčovými obchodními řetězci působícími na českém trhu, Asociací společenské odpovědnosti, Raben Logistics Czech a partnery z neziskového sektoru. Záštitu nad její realizací převzal ministr zemědělství Miroslav Toman.

***

METRO, mezinárodní velkoobchodní lídr, se specializuje na prodej potravinářského
a nepotravinářského sortimentu. Zaměřuje se na potřeby hotelů, restaurací a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků. METRO má po celém světě 16 milionů zákazníků, kteří si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo online. Při objednávce zboží online si mohou své nákupy vyzvednout v obchodě nebo nechat doručit. METRO využívá digitálních řešení, čímž podporuje konkurenceschopnost podnikatelů a přispívá tak ke kulturní rozmanitosti v oblasti pohostinství
a maloobchodu. Klíčovým pilířem podnikání společnosti METRO je udržitelnost, kde podle indexu Dow Jones zastupuje pozici evropského lídra.

METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 34 zemích a zaměstnává více než 100 000 lidí. Ve finančním roce 2018/19 dosáhla společnost METRO obratu 27,1 miliardy EUR. V říjnu 2019 podepsala společnost METRO AG dohodu o prodeji většinového podílu v čínské společnosti METRO. V září 2018 zahájila společnost METRO proces odprodeje potravinového maloobchodního řetězce Real se svými 34 000 zaměstnanci. Více informací naleznete na www.metroag.de

Pro více informací kontaktujte:

 

Martina Suková

FleishmanHillard
tel.: +420 606 185 593

e-mail: sukova@fleishman.com

 

Romana Nýdrle

Manažerka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112

e-mail: romana.nydrle@makro.cz

 

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.twitter.com/makrocr

 



Kontakt:


Romana Nýdrle
Head of Corporate Communications
MAKRO Cash & Carry CR s.r.o.
Tel.: +420 251 111 521
Fax: +420 251 111 150
romana.nydrle@makro.cz

 Romana Nýdrle

> Tisková zpráva ke stažení